Livet som pappa

Alla inlägg under januari 2012

Av Emil Löfgren - 16 januari 2012 09:05

Finns det nått jag kan ändra på min blogg och isåfall vadå ?

Skriv gärna erat svar i en kommentar och skicka till mig.

Av Emil Löfgren - 16 januari 2012 08:20

Jaha, blogg dags igen då.


Jag har inte varit hemma på ett par dagar nu faktiskt, jag har typ bosatt mig nere hos älsklingen i Göteborg. 
Där jag trivs bäst, orkar inte med Borås längre. Men jag skulle faktiskt inte vilja flytta ifrån Borås heller, har ju alla mina vänner och familj här så och så har Elias sitt dagis här. Vill ej placera om honom då han storm trivs där han är nu. Jag va nyss och lämnade honom på dagis och det gick lika bra som vanligt, det va hans favorit som tog emot honom också. För min del nu blir det kolla lite jobb och så, men först tänkte jag äta lite fruksot och sen lägga mig i ett bad eller så blir det en snabb dusch, får se vilket jag gör. Det blir nog ett bad faktiskt, för det va ett bra tag sen jag badade nu, har saknat de hehe. Sen så kommer älsklingen lite senare också, då blir det gå till försäkringskassan och sen lite andra ärenden i stan tänkte vi. Men innan hon kommer så ska jag och syrran troligtvis ut och fota lite, det blir efter badandet och frukosten isåfall, bilder kommer upp senare om det blir nått. Sen efter de så blir det hämta Elias på dagis vid två tiden. Sen efter det vet jag faktiskt inte vad som händer, vi kanske skulle träffa Emelie och Tifa då, vi får se hur hon mår idag med alla ondhet. Hoppas det är bättre och vi kan ses, för det va faktiskt jätte länge sen vi träffades och hittade på något nu. 


Lite vad som hände i helgen.

I lördags så va vi faktiskt på 65års kalas hos älsklingens mormor som fyllde år, egentligen fyllde hon igår, men dom firade henne lördag kväll. Det va faktiskt jätte trevligt kalas, med massa god mat och sen lite gott gott. Sen så gick jag, Emma, Ellinor, Andreas och älsklingen ner på undervåningen och satte oss vid tvn och tittade på Gladiatorerna. Vi satt limmade framför tvn fram tills programmet va slut. Sen så igår söndag, så hade vi 21års kalas för älsklingen hemma hos henne. Det va också riktigt trevligt, då träffade jag hennes släkt igen. En väldigt trevlig släkt faktiskt, riktigt goa faktiskt. Hon fick sig en micro, stryckjärnoch en hel del tallrikar och presentkort på LINDEX. Det är ju perfekt sen till vi flyttar, det va nog tanken med de tror jag om jag ej gissar fel. För det va de hon hade önskat sig till vi flyttar och då fick hon det haha. Sen så åkte jag med 14:59 tåget ifrån där hon bor in till Göteborg Central, älsklingen åkte faktiskt med in och vi gick runt i Nordstan lite. Där så gick vi in på LINDEX och där hittade hon sig en jätte snygg BH och ett skit snygga jeans, det blev vad hon köpte för sitt presentkort hon fick på sin födelsedag. Så det blev två lyckade födelsedagar för dom två. 


Nä om man ska gå och äta lite frukost och sen lägga sig i ett bad kanske, ja det tycker jag låter som en bra idé.

Hej så länge, lägger nog upp bilderna om det blir nått, lite senare.

Av Emil Löfgren - 11 januari 2012 22:15

Idag har det inte hänt så överdrivet mycket faktiskt, bara tagit det allmänt lugnt. Kollat lite jobb och såna där saker, kollat lite lägenheter, men finns knappt några. För pallar ej bo hos mamma längre, visst det är jätte snällt av henne att jag ha tak över huvudet och så, men vill bo själv och klara mig själv liksom. Får hoppas att jag/vi får oss nånting snart.

Snälla folket som läser min blogg, vet ni nån som ska flytta ut från en lägenhet och är en tvåa eller en trea i Borås och ligger kring 4000kr/mån så får ni JÄTTE GÄRNA säga till mig om det, för behöver en ganska omgående.

För kan inte bo på stället jag bor på nu, av vissa anledningar.

Dom anledningar skriver jag ej ut här. Men slut diskuterat om detta nu i alla fall.


Imorgon sker det inte så värst mycket faktiskt, blir det gamla vanliga, kolla lite jobb och leta lägenhet.

Får hoppas det nappar snart på både jobb o lägenhet, det vore underbart i denna sits som är nu.


Hehe har typ bott hos flickvännen sen i slutet av December, för pallar ej bara hemma i Borås längre typ.

Känns gött att komma därifrån lite faktiskt. Kommer hem till Borås ett par timmar på fredag faktistk, ska först till tandläkaren vid 11 tiden och ta bort tandsten, sen ska jag till pappa och hälsa på och tjöta lite tänkte jag, sen hem till mamma och säga hej. Sen så åker vi tillbaka till Göteborg vid fem - sex tiden kanske. Sen blir det kalas på lördag, älsklingens mormor fyller 65år, så blir åka dit och fira henne ett par timmar eller två. Trevligt trevligt. Sen blir det bara ta det lugnt resten av helgen faktiskt, inget direkt planerat.


Har glömt att berätta en sak också, har med lägenheter att göra.

Har KANSKE en på gång, men det finns bara ett problem.

Han som äger lägenheter just nu måste hitta sig en ny lägenhet, sen kan vi ta över den i andra hand tills vi hittar oss en egen lägenhet nån annan stans.
Men det är ändå nått så länge i alla fall, det är vi mycket glada över.
Då får vi som vi vill i alla fall, slippa pendlafram och tillbaka hela tiden.

Så nu håller jag/vi verkligen tummarna för att han ska hitta sig en lägenhet och flytta ut och sen att det ska godkännas och så, sen är det bara flytta in och ha det gött.




hahaha oj detta blev ett långt inlägg, så blir det då man ej uppdaterar bloggen på ett tag.

Är väldigt dålig på att blogga nu för tiden, men sitter väldigt sällan vid datorn, men kan blogga ifrån mobilen, men det tänkar jag inte på faktiskt. Får försöka bli bättre, men sagt det 100000 gånger nu ungefär.


Men nu tänkte jag kolla på nån film med älsklingen och sen sova.

Godnatt folket, ha det bäst tills nästa inlägg kommer !

Kommentera gärna om ni har några synpunkter eller frågor om nått, så svarar jag så fort jag bara kan på det.

Hej så länge kära läsare !

Av Emil Löfgren - 9 januari 2012 15:06

Länge sen sist !


Det har hänt en hel del saker faktiskt sen förra inlägget.

Först har det varit jul och då blev det fira med mamma, pappa, syrran och Elias.

Sen va det nyår och då va jag nere hos älsklingen i Göteborg och firade med henne och sina kompisar och hade det as kul, bästa nyåren någonsin! Sen så har vi tränat Elias på att gå själv nu också, han har gått som mest 12 steg på ett ungefär, han är jätte duktig. Nästa gång han kommer till mig så ska jag träna honom som bara den med lära-go-vagnen, han ska lära sig gå nu tycker jag.


I lördags så firade jag och älsklingen 1 månad och det blev att göra tårta faktiskt, vi firade hennes pappa som fyller år också, så två flugor i en smäll, perfekt. Sen har det faktiskt inte hänt så värst mycket. Varit i Göteborg sen 25 December, känns riktigt härligt faktiskt. Nu för tillfället så är jag hemma i tråkiga Borås igen, men blir att åka till Göteborg om en liten stund, ska bara äta och packa först. Jag åkte till Borås bara för att jag skulle till ARBETSFÖRNEDRINGEN vid två tiden idag, sen så ska jag till tandläkaren på fredag vid elva tiden. Så det blir att åka hem torsdag kväll eller fredag morgon, får se vad jag gör. Men tändläkaren blir inte kul alls på fredag, ska ta bort tandsten, dom kommer få bedöva hela mit typ, för jag har sån tandläkarskräck som fan. Får nog ta lugnade innan de tror jag, en redig dos. Men hoppas det går bra och att jag får bort allt skit som ska bort. Sen i helgen blir det nog bara ta det lugnt, åka tillbaka till Göteborg på fredag efter tandläkaren blir det nog skulle jag tro. Annars händer det faktiskt inget speciellt, jag får tillbaka Elias på söndag och det ser jag fram emot redan, fast det va igår jag lämnade honom. Men det är helt underbart att ha honom hemma, då blir man en riktig männikska typ haha. För då man inte har honom blir man så lat och slö av sig, sover typ länge och så. Visst lite gött att kunna få vara sig själv lite också, men jag skulle jätte gärna vela ha honom hel tid faktiskt, men det kommer aldrig gå igenom.  Haha hans mamma gått och förlovat sig efter 4-5 månaders förhållande .. Rätt sjukt, JA !  Men nyss sa hon att det va problem mellan dom och så och nu helt plötsligt gått och förlovat sig på nyårsafton .. Sjuka typer verkligen ! Men pallar ej bry mig liksom, men bara INTE ELIAS kommer i kläm eller nått, för då jävlar ! 


Aja, nu blir det äta lite mat och sen packa, sedan bege sig till Göteborg IGEN !!! :D 
Hej då så länge, får la se då nästa inlägg kommer. Får hoppas på snart i alla fall. 


Senaste bilden på Elias, tagen på julafton.

 

Ovido - Quiz & Flashcards