Livet som pappa

Alla inlägg under november 2013

Av Emil Löfgren - 26 november 2013 22:19

Dottern va jätte duktig idag då hon tog sprutan, första sprutan mäekte hon knappt bara lite gnäll, men den andrs märkte hon mer för den skulle tydlicrn svida lite mer. Sen somnade hon ganska omgående då vi la henne i vagnen med en välling. Efter bvc så tog vi bussen in till stan för att kolla i lite affärer och käka mat. Sen efter en stund sp beslutade vi oss för att åka till Rusta ocj köpa med oss värmeljus hem. Det går åt här hemma nu när det är kallt, sen är det mysigt med värmeljus också.
Sen då vi kom hem runt fem tiden så åt vi lite mat och sen busade vi med Molly.

Runt sju tiden så ls hon sig i sängen för natten (för hennes del), hon somnade ls runt kvart i åtta efter litr gnäll. Inte konstigt då hon tagit spruta idag. Sen så la jag och älsklingen oss på soffan för att se på djursjukhuset först, sen tittade vi på äntligen hemma, sen vid 21 tiden sån kolladd vi på fest hos bagge wahlgren. Nu tittar vi på paradise hotel, blir att gå också lägga sig efter paradise hotel. För imorgon så sks Molly till dagis vid åtta tiden.

Ni får ha det så bra så länge!
Ha det gött, heeeej! ;)

Av Emil Löfgren - 26 november 2013 08:12

Godmorgon!

Morgonrn började med att Molly vaknade runt sju tiden. Då fick hon sig en välling, så tänkte "hon somnar säkert om". Men nej då det gjorfe hon inte, så jag gick upp för att ta upp henne ur sin säng. Jag la henne i vårsn säng och myste lite, hon såg såklart gosedjuren jag hade i min säng. Dom brukar hon alltid leka med då hon är i vår säng. Jag ringde även till dagis och berätta att hon inte kommer idag, hon sks till bvc och ta 1års spruta, och vi ska vara där 10:45. Så idag är hon ledig från dagis.
Efter bvc vet jag faktiskt inte vad som händer, det va något jag sa igår jag ville göra. Men kan verkligen inte minnas vad det är just nu, typiskt.

Av Emil Löfgren - 20 november 2013 10:10

Om ni är sugna och nyfikna på att följa min vardag i bilder.

Så finns jag även på instagram också.

Där heter jag pappa_emil

 

 

Av Emil Löfgren - 17 november 2013 21:12

Har haft en helt underbar söndags eftermiddag, har haft familjen Brandt på besök och vi käkade tacos. Sen spelade jag och Jonny en stund. Barnen lekte för fullt. Tjötade en hel del. Sen drog dom vid åtta tiden ungefär. Direkt efter dom hade åkt så la vi Molly i sängen för natten, hon somnade direkt. Då liv lagt henne så la sig jag och älsklingen på soffan och tittade först på solsidan, sen Hellenius hörna och nu Johan Falk - 107 patriotena (grymt bra film). Blir en en lugn kväll, med massa mys.

Imorgon kommer sonen ÄNTLIGEN tillbaka till mig, efter ha valt hos sin mamma i en vecka. Har saknat han en hel del. Ska bli kul att han kommer till oss igen. Ska hitta på massa skoj.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg. Sköt om er och va rädda om varandra.
Ha det bra, heeeej!

Bästisarna Molly & Jilly

Jennifer posar framför kameran

Av Emil Löfgren - 17 november 2013 14:26

 

 

 

 

Av Emil Löfgren - 16 november 2013 06:52

Då är man vaken, resterande sover.
Men hoppad det vaknar snart, så vi kan äta lite frukost och sen gör oss i ordning för att åka till Ullared och shoppa. Åh de ska bli så kul, det va verkligen inte igår jag va där. Det är nästan exakt en månad sen, vi va där 4 oktober förra året (2012). Ska bli grymt roligt, man hittar alltid massa skoj där. Först och främst är det julklappar till folket och födelsedagspresenter till Molly (som fyller år den 22nov), då passar vi på att shoppa det för också. Förhoppningsvis har vi råd med lite saker till lägenheten, alltid roligt med nytt och fräscht. Haha kanske träffar på Ola-Conny, Boris eller Morgan. Det har aldrig hänt mig dom gångerna jag varit där, kan alltid hoppas.

Nä nu får dom allt vakna, jag har hört svärmors väckarklocka ringa. Men hon snoozar och somnar om igen.

Ni får ha en kanon lördag, för det ska jag i alla fall ha. Sköt om er!
Så hörs vi säkert en annan gång.
Ha det gött, HEJ!

Av Emil Löfgren - 10 november 2013 19:44

Kom nyss hem efter en helt underbar dag hemma hos Roger (svärfar). Älsklingen hade köpt farsdag present till honom, han fick ett par sovkar där det stod "världens bästa pappa" på och ett örngott till kudden där det stod "världens klokaste pappa".
Det är verkligen en pest att ha två övertrötta barn på en buss hem, men det funkade. Man får allt hitta på något att roa dom med. Elias fick låna min telefon och spela ett spel på.

Barnen har gått och lagt sig, för dom va jätte trötta då vi kom hem. Just nu sitter jag och älsklingen och ses på kalla fakta och inväntar solsidan som börjar 20:00 för att sen se på film vid 21:00, idag blir det Johan Falk - Spelets regler på TV4 och en hel del mys med världens bästa flickvän. Söndagen kan inte sluta bättre.

Imorgon så ska barnen till dagis, Lilleman ska till sin mamma sen i en vecka. Kommer sakna honom dom bara den. Och imorgon blir det första gången Molly lämnas på dagis utan att vi är med henne. Men det kommer gå hur bra som helst tror jag. Inskolningen har gött jätte bra.
Sen så kommer N hit för att sova över och umgås, alltid lika roligt att umgås med honom.

Här är min farsdags present av mina underbara barn. Jätte nöjd med den.

Här sitter vi på Göteborg Centralstation och väntar på tåget mot Ytterby tidigare idag.

Av Emil Löfgren - 10 november 2013 00:00

Igår hittade vi oss en byrå på Citiboard som vi genast blev intresserad av. Budgivningen va tills 13:00 idag. Vi vann den och hämtade den senare på kvällen. Den va jätte fin faktiskt, lätt värt 115kr, då den kostar 349kr nu på Ikea. Den va inte så värst gammal heller, vi är nöjda och det är de som är huvudsaken.



Skapa flashcards