Livet som pappa

Alla inlägg under januari 2014

Av Emil Löfgren - 22 januari 2014 10:05




Godmorgon!


Morgonen började med att älsklingen gick in och gav Molly välling, sen så låg vi kvar en stund i sängen (tills Molly druckit upp sin välling). Jag ringde även till dagis och berättade att hon inte kommer idag, för hennes hosta är enorm och förkylningen detsamma. Så hon får stanna hemma idag. Sen när jag hade vaknat till liv så tog jag på mig kläderna och gick ut till bussen (8:35) för att åka in till Ica Maxi och handla kaffe till älsklingen. Vad gör man inte för att älsklingen ska bli pigg och glad. Det va även gött att komma ut soppas tidigt och lite kallt (eller inte lite heller, ganska mycket). Jag vaknade till liv i alla fall, haha! Sen då jag väl kom hem igen så käkade vi lite frukost, idag fick det bli rostad macka och ett glas kall mjölk (MUMS!). Nu tänkte jag sätta mig och söka lite jobb eller i alla fall leta efter jobb man kan söka (som passar min bakgrund). Lite senare idag så ska jag åka till Tempo och hämta ut ett paket som har kommit till mig, jag skulle tippa på att det är vår nätverkskabel som har kommit ifrån Netonnet. Dock har jag redan en nätverkskabel, men alltid gött med en 30m, om man nu känner för att flytta datorn till ett annat ställe i vardagsrummet eller nått annat rum. Så är 30m rätt gött att ha, hittade ett bra pris så varför inte.


Ni får ha en fortsatt bra dag, för det ska jag i alla fall försöka ha.

Nu blir det lägga manken till och leta jobb!


Ha det gött, heeeeeej! ;)

 

 




Av Emil Löfgren - 21 januari 2014 20:55

Godkväll gott folk!


Dagen har varit rätt okej faktiskt, svärmor och älsklingens mormor va på besök (som jag skrev i tidigare inlägg).

Det blev ingen träff med Niklas idag, han strulade till det lite. Så jag fick allt var hemma, men va lika trevligt det också. Inte varje dag man träffa svärmor liksom, då tar jag vara på de chanser som finns (men ska la bli ändring på det så småning om, vi har allt lite planer). Sen när dom skulle åka hem så åkte jag med dom in till stan, jag skulle handla lite på Ica Maxi, då passade dom på att göra detsamma så slipper de stanna på vägen hem. Sen drog jag mig ut till Knalleland en stund, där jag gick till EKO för att köpa lite godis (det råka bli 1kg godis), va enormt godis sugen. 

När jag väl kom hem så möts jag av en jätte glad dotter, hon har la saknat pappa (den korta stunden jag varit borta), men det finns inget bättre än att få sånt bemötande då man kommer hem. Så jag satte mig i soffan och myste med henne samtidigt som vi tittade på barnprogram. Sen efter en stunds mysande, så va det dags för lite mat för henne, det fick bli spagetti och köttfärsås, som hon älskar. Sen va det våran tur att äta lite middag/kvällsmat, för vår del blev det pommes frites och korv till älsklingen, hamburgare till mig. Maten satte sig perfekt i magen, blev mätt och belåten som bara den och fick matkoma så höll nästan på att somna i soffan. Sen la vi dottern en stund efter vi ätit (runt 19 tiden). Hon saomnade ganska omgånde då vi la henne i sin säng med en välling. Jag och älsklingen satte oss vid tvn och kollade om det fanns nått på tvn, men det va ganska så dött där idag. Så jag satte mig vid datorn (där jag sitter nu) och bloggade lite och kolla Facebook. Älsklingen hittade sig ett program som började 20:00, hon ville se på djurens hjältar. Men sen vid 22:00 så ska vi allt se på tvn gemensamt, för då kommer ju Paradise Hotel och det är verkligen spännande att se på nu då det händer lite saker inne i huset. 


Nä nu blir det spela lite Euro Truck Simulator 2 innan Paradise Hotel börjar.

Skriver nog inget mer inlägg idag faktiskt, för kommer nog vara trött efter programmet eller så har jag fullt upp med spelet. Så jag säger hejdå nu och ni får sova så gött ni ska göra det. Själv ska jag allt försöka lägga mig i "tid", som jag aldrig lyckas göra. Så godnatt med er gott folk, ses/hörs en annan dag!


GODNATT ! 

Av Emil Löfgren - 21 januari 2014 08:46

Godmorgon! 


Morgonen började med att jag gick in och gav Molly en välling innan det va dags att byta blöja och ta på sig kläderna och sen ytterkläderna för att gå (åka vagn) till dagis. När vi kom till dagis så sträckte hon sig till fröken ganska omgående, vi hann knappt ge henne kram & puss (som vi brukar). Hon gillar verkligen dagis och det märks. Hon har ju varit hemma ifrån dagis nu i ett par dagar, pågrund av att hon har varit sjuk. Båda barnen har haft en h*lvetes hosta och förkylning, så sonen har ej varit på dagis nått förra veckan. Han hostade ju så han nästa spydde och dottern typ detsamma.


Då vi kom hem så skulle älsklingen värma sin latte mjölk i micron, såklart svämmar den över i micron. I panik så stänger hon av den och tar ut muggen, jaha då va ju det bara och diska micro "tallriken".

Nu blir det lite frukost och sen kolla lite jobb, sen kanske spela. Älsklingens mamma och mormor kommer på besök idag. Alltid lika trevligt att dom kommer på besök.


     

Av Emil Löfgren - 19 januari 2014 01:01

Nu när vi då äntligen har oss en dator så ska min blogg allt uppdateras 1-2 gånger om dagen, en gång på morgonen/förmiddagen och sedan en gång på eftermiddagen/kvällen. Ska allt försöka hålla detta.

 

En ny header skall göras och en hel del andra saker också. 
Ni får allt se vad som kommer att göras på bloggen, det kommer ske imon kort.

Av Emil Löfgren - 16 januari 2014 09:35

Godmorgon!

Natten har ej varit den roligaste direkt, dottern ville ej sova. Hennrs näsa bara rinner och rinner, så hon fick sova bredvid mamma inatt och jag på soffan (det gör verkligen inte mig något). Vi fick la henne att somna runt två tiden tror jag. Sen så vaknade vi av att Elias kom in till vardagsrummet och ville väcka oss (07:50). Äsch det va bara att vakna och gå upp, tidiga mornar är gött ibland också. Molly blir hemma från dagis idag och imorgon är det dagis för Lilleman. Resten av denna dagen blir det bara ta det lugnt och busa med barnen.

I helgen så får vi äntligen tillbaka min dator, så då kommer bloggandet bli mycket bättre och tätare. I alla fall 1-2 gånger om dagen.

Av Emil Löfgren - 16 januari 2014 09:29

Säljer nu våran Canon EOS 1000D + extra blixt, vid intresse kontakta mig på Emil-Lofgren@live.se (BARA seriösa mail).

Pris:
Med extra blixten - 2500kr
Utan extra blixten - 2000kr

Fler bilder kan skickas vid intresse!

Av Emil Löfgren - 16 januari 2014 09:25

Igår möblerade jag om i barnens rum, tv och tv bänken ska bort ifrån rummet och istället för dom så ska det upp en skiljevägg/ikea hylla där. Så de får "varsin" del av rummet.

Skapa flashcards