Livet som pappa

Alla inlägg under september 2013

Av Emil Löfgren - 25 september 2013 17:54

Idag beställde jag äntligen mitt favorit spel

Av Emil Löfgren - 18 september 2013 20:54

Sitter just nu och tittar på Idol med Samantha, älsklingen och Cicci.

Av Emil Löfgren - 18 september 2013 11:46

Idag vaknade jag runt åtta tiden av att älsklingen höll på att göra sig i för att åka iväg till Herrljunga Cider, hon skulle dit på besök med sin kurs. Sen då hon hade gått så fick Molly sig en välling och trodde även idag att hon skulle somna om, men nej då. Haha!
Vi satte oss i soffan och myste framför Barnkanalen. Sen runt 10:20 började hon bli trött, så la henne med en välling i sin säng. Hon somnade ganska omgående. Då hon somnade så satte jag igång med disken, jag hann med att dammsuga innan hon somnade i alla fall, det kändes bra.
När jag va klar med disken så tänkte jag smyga in i vardagsrummet för att starta tvn på lång volym så inte Molly vakande, men våran dörr låter en del till vardagsrummet låter en hel del. Så när jag "smög" mig in så vaknade såklart hon. Men det gjorde inte mig något, hon får sova om nån timma igen. Såg nu att jag missade dammsuga dörrmattan, men Molly sov. Då kan jag passa på att dammsuga dörrmattan nu då hon är vaken. Annars är städningen till 99% klar. Pjuuuuh, så härligt det känns med ny städad lägenhet. Ska allt testa ställa in hennes säng i Elias rum då han inte är här, så hon får vänja sig att sova i eget rum och så.

Så får vi la se hur det går. Hoppas det går bra och vi kan ha det så.

Nu blir det mysa och kollar Barnkanalen och invänta att älsklingen ska komma hem. Hon köper med sig lite cider hem ifrån Herrljunga Cider. När hon kommer hem så blir det laga någon middag, men vad det blir vet jag inte riktigt. Senare ikväll så får vi fin besök utan Samantha och Cicci, dom ska komma hit och kolla Idol's live sändning med oss Och umgås lite. Ska blir riktigt trevligt att ses, va ett tag sen (en veckan sen) vi såg senast.


Molly är jätte glad i sin säng och ligger i krypställning.

Det gör hon mer och mer nu, men bara i soffan och i sin säng.

Men vi tränar henne på golvet också, men då blir hon ut att det inte går.

Så här mår jag idag :)
Humöret är på topp!!

Av Emil Löfgren - 17 september 2013 12:42

Morgonen började med att älsklingar ock upp och gjorde sig i ordning för att åka in till sin kurs. Hon åkte runt halv åtta tiden, jag försökte somna om direkt då hon gått. Men nä, det fick jag inte. Då vakande Molly och ville ha välling, det fick hon såklart. Då tänkte jag "hon somnar säkert om en timma till eller två", men nä där hade jag fel. Efter 10min så hade hon druckit upp vällingen och ville komma ur sängen. Då fick hon komma och lägga sig bredvid pappa en stund och mysa. Där låg vi la i ungefär 30min, sen satte vi oss och tittade på lite "vakna med nrj", sen blev det Barnkanalen. Sen gick tiden och klockan blev 10:40 och Molly blev trött. Jag gick och gjorde en välling till henne och la henne, hon somnade ganska omgående då jag la henne i sin säng. Sen strax efter hon somnade så gick jag och tappade upp ett varmt bad, så skönt!

Kom för en stund sen ur badet, känner mig som en helt ny människa. Innan badet så frös jag och nu är jag varm. Fick även städ lust efter badet (som vanligt). Pratade nyss med älsklingen, hon är snart på väg hemåt. Då blir det äta lite lunch och sen ta och städa lägenheten liten, det behövs.

Sen ikväll ska vi se på idol 20:00, dom har ju börjat med live sändningen nu. Och nu ikväll är det del 1 av tjejern, igår va det del 1 av killarna. Varje del är 5st, så måndag till torsdag (5st om dagen), sen är det fredags sändning och då kan folk få lämna. Det kan dom dock redan nu får göra. Om jag fattat det hela rätt.

Nu ska jag kolla på Madagascar 2 med Molly och mysa i soffan.
Ni får ha det så bra tills lästa gång vi ses eller hörs. Sköt om er och dom i er närhet. Hej så länge!

Av Emil Löfgren - 15 september 2013 22:53

Dragen har verkligen varit helt underbar, hela dagen har varit fart fylld. Typ ingen vila alls. Men det har varit grymt roligt faktiskt. Fotat en hel del också, bilderna kommer upp senare. Måste ha en dator först och fixa dom lite och sen lägga in dom här. Vi va la hemma strax efter 19 tiden, Elias gick åka crossbussen hem och det uppskattades från hans sida. Då vi väl kom hem så va han vaken en stund, han leker med bilarna en stund. Sen va det dags för att byta blöja, dricka välling och läsa saga. Direkt efter då jag läst saga så slocknade han. Hans dag har varit fartfylld också, mycket att titta på och knappt sovit middag heller. Då va lagt honom så ställde älsklingen sig i en dusch, jag och Molly la oss i soffan och myste lite framför tvn. Just nu ligger vi på soffan och tittar på Wallander, som dock är snart slut. Gav nyss Molly en välling och hoppas hon somnar snart för natten. Då filmen är slut, blir det nog att krypa under täcket och sova. För jag är ett slut i kroppen efter en hel dag på crossbanan.

Nä nu kolla klart filmen och sen sova.
Ni får ha det så bra till nästa gång vi ses eller hörs.
Sköt om er och som närmaste ni har!
Godnatt och hej så länge !

Direkt då vi kom till crossbanan så fikadd vi lite

Elias älskar verkligen kakor

Sen efter några timmar så va det dags lite lunch och för min del blev det hamburgare och potatissallad. För Elias del blev det makaroner och köttfärssås.

Pontus fina KTM

Av Emil Löfgren - 15 september 2013 08:21

Godmorgon!

Jag hör Elias ifrån sitt rum ropande efter mig, blir att väcka de andra två alldeles strax också.

Sen ska vi äts lite frukost och sen hörs oss i ordning.
Sen blir det en hel dag på Borås Motorstation, för det vankas VMX tävling i motorcross (85cc).

Det säg att de ska regna idag, så blir att packa med regnkläder till Elias och regnskyddet till Mollys vagn samt två stora golf paraply som vi har. Sen är vi redo om det börjar regna. Syrran ska även med oss och kolla.

Nä nu ska jag sparka igång dagen!
Ni får ha det så bra tills nästa gång.
Sköt om er och va rädda om varandra!
Ha en fortsatt trevlig söndag, för det ska jag ha i alla fall !!

Pontus kör en KTM 85cc och nummer 585 på hojen

HEJA HEJA PONTUS IDAG !!!! 

Av Emil Löfgren - 14 september 2013 21:07

Godkväll!

Ligger just nu på soffan och tittar på körslaget med älsklingen. Barnen sover, vi la Molly precis och hoppas hon somnar snart. Hon va jätte trött.
Blir att gå upp tidigt imorgon, för svärmor kommer och hämtar oss runt 9:30 tiden. Vi ska iväg och se då Pontus tävlar i motorcross och första träningen börjar 10:00. Så det att gå upp tidigt som sagt, det är gött då man har något planerat.

Har fått lite kommentarer om att ni vill veta om Mollys utveckling. Här kommer lite.
Hon kryper inte riktigt än, men ligger hon i soffan eller i sin säng så är hon uppe i krypställningen. Det är verkligen inte långt ifrån nu och när hon ligger på golvet så ålar hon sig fram bara.
Sen har hon fått 4st tänder, 3st som syns tydligt och en som syns lite men ändå har den spruckit upp. Sen försöker vi gå med en gå-vagn och se om hon hittar balansen, men det går la sådär dock. Men när man har henne sittandes i knät, så vill hon helst vända sig om och ta tag i en och ställa sig upp. Senast idag så ställde älsklingen henne upp i sängen, hon stod och höll i sig i ungefär 2-3min.
Så nu hoppas jag att ni fått lite svar på det ni ville veta.

Har jag missat något, så är det bara att skriva en kommentar, så ska jag allt försöka svara på frågan.

Nu ska jag fortsätta kolla på körslaget, heja heja team Book och team Dogge!!!!

Sen blir det gå och lägga sig senast runt 23 tiden.
Så man orkar upp imorgon, ska göra i ordning saker som vi ska ha med oss imorgon.

Så som välling till Molly, extrakläder till båda, blöjor, kameran osv.

Av Emil Löfgren - 14 september 2013 10:22

Godmorgon!

Morgonen började med att Molly vakande runt åtta tiden, men låg kvar en stund och grejade med sina gosedjur. Sen vaknade Elias en stund efter, då va dagen igång. Vi åt nyss frukost, det blev mjölk och ostmacka samt yoghurt till Elias. Det tycker han om. Just nu så sitter jag, älsklingen och Molly och tittar på tv, Elias leker i sitt rum med bilarna hör jag. Om en liten stund så ska jag åka bussen in till pappa och hjälpa honom med att tömma sin källare.

Men nu ska jag göra mig i ordning för att kunna ta bussen om 10min.
Ni får ha en fortsatt trevlig lördag!

Hej så länge !! ;)

Skapa flashcards