Livet som pappa

Alla inlägg under juni 2013

Av Emil Löfgren - 30 juni 2013 23:30

Syrran har varit här och hälsat på en stund på eftermiddagen, det va mycket trevligt. Sen efter hon hade åkt hem så kollade jag lite tradera och hittade en sjukt snygg plånbok, en med en örn på och en USA flagga. Så sjukt snygg, den va lätt värd pengarna. Sen så satte jag och älsklingen oss i ett bad, men det varade inte länge alls. För Molly gjorde nummer två i blöjan och då va det bara att gå upp och byta den. Sen va det ingen idé att bada, för klockan va efter 22 och då ska man vara tyst.

Just nu så ligger jag i soffan och tittar på Family Guy som strax är slut. Får la se om det finns något roligt att se på, annars blir det starta en film. För om en stund så blir det sägen och sova, ladda batterierna lite extra. För imorgon vid två tiden så ska jag hämta Elias på dagis och sen är det fullt ös i en vecka. Men det är bara roligt att ha något att göra liksom.
Har saknat han som bara den, saknar alltid honom då han inte är hos mig.

Här kommer ytterligare lite mer bilder på Molly och även på mig och Molly.

Av Emil Löfgren - 30 juni 2013 15:51

Är sjukt sugen på att boka FIFA 14 till Xbox 360, men jag får la se. Det är ett tag kvar tills det kommer ut.

Releasedatum: 2013-09-26 

 

Av Emil Löfgren - 30 juni 2013 14:50

Nu börjar det äntligen likna en lägenhet faktiskt, sakta men säkert. Börjar få upp mer och mer saker på väggarna och få i ordning. Visst det är nästan tre månader sen vi flytta in, men man har tänkt "vi tar det en annan dag" och sen har det bara dagarna rullat på. Gjort lite varje dag och så, nu har vi mer tagit tag i det och fått upp saker.

Här kommer lite bilder ifrån lägenheten, ni som har varit hemma hos oss då i början då vi flytta hit kommer se skillnad. Mer saker ska upp på väggen och lite så, fler bilder kommer inom kort eller rättare sagt då allt är klart och så. Ha tålamod !



Köket

 

 

Hallen

 

En annan del av hallen

 

 

Badrummet

 

Av Emil Löfgren - 30 juni 2013 14:46

Tog lite nya bilder på Molly idag, kände att det va ett bra tag sen nu.

 

                 

Av Emil Löfgren - 30 juni 2013 14:16

Morgonen började med att vi vaknade ännu en dag runt tio tiden, när vi väl får sova så sover vi alla länge. Absolut Molly och Johanna, dom kan typ sova en hel dag om dom verkligen får det. Men det får dom inte. Då vi hade vaknat till liv, så gick jag upp och gjorde en välling till Molly som hon drack i sin säng. Sen så satte jag mig framför tvn en stund, sen startade jag igång dagen med att diska och fixa lite. Sen så åkte jag in till stan för att sedan dra sig till Jula, när jag kom in till Borås Resecentrum så gick inte bussen först än om 55min. Så jag beslutade att jag skulle promenera bort till Jula, som ligger i en bit ifrån stan. Det va ju fint väder så varför inte liksom. Det tog mig ungefär 47min att gå dit och det va lite mer än 4km, det kändes som det va längre men det va de tydligen inte. Sen då jag väl kom till Jula så ringde pappa och sa att han va på väg dit, han skulle först till Knalleland, men där hittade han inga skor som passade honom. Så han kom till Jula istället, där hittade han en hel del inklusive ett par snygga skor. Jag hittade även mig ett par träningsskor, två STORA paraply (108cm omkrets), sen även en kortlek. Det har vi ingen hemma vad jag vet i alla fall, men nu har vi en ny. Sen så gick jag in på City Gross som låg vägg i vägg med Jula, där handlade jag lite också. Hittade mig fyra smörknivar jag köpte, två svarta och två gröna och sedan köpte jag nya "grill" bestickset också, vi har såna sen innan och tyckte om dom, så varför inte köpa på sig mer såna då liksom. Sen då jag hade handlat klart så skulle jag åka hem, pappa frågade om han skulle köra hem mig, det tackar jag inte direkt nej till. Så han körde hem mig och det va uppskattat verkligen, frågade honom om han skulle med upp på en kaffe, men han skulle vidare hem och fixa lite. Så vi får ta de en annan dag sa han och han är så välkommen till oss så. När jag väl kom hem så sov Molly och älsklingen la sig i ett varmt bad, jag servade henne med ett glas cola, det uppskattade hon verkligen. Molly sov i ungefär 10min efter jag kommit hem, sen så vaknade hon och insåg att pappa hade kommit hem. Då går de ju inte sova längre, så möttes av ett jätte flin då jag kom fram till sängen. Då blir man helt varm i kroppen då man ser sin unge bara flina åt en. Nu sitter båda två i soffan och tittar på Toy Story 3 och jag vid datorn. Älsklingen ska göra lite mat snart, det blir inget mindre än ris och korvstroganoff. Det som är så himla gott. 

Sen blir det bara ta det lugnt resten av denna söndagen och ladda batterierna inför imorgon. För imorgon så kommer ju Lilleman hem till oss igen, han är så efterlängtad av oss alla här. Ska bli roligt att få honom igen.


Nä slut skrivet i detta inlägg. 

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg

Heeeeejdå, så länge ! :)

 

 

Här kommer lite bilder ifrån dagens shopping

            


Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 23:29

Sitter vid datorn lyssnar på sjukt go musik med Linus Svenning, hans röst är ju bara så jävla grym asså!

Här är en av min absoluta favorit med honom, min favorit låt gör han också.

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 21:47

Idag har det varit en lugn dag faktiskt, som jag berättade i tidigare inlägg så har svärmor och älsklingens mormor varit på besök. Det va mycket trevligt, Maggan lämnade en dammsugare här. Som vi kunde ha så länge tills vi köpte oss en ny, det blir nog ganska snart ändå. För hennes krånglar ju bara, sladden åker in av sig själv och skaften på den är sönder. Men det blir en reserv dammsugare för vår del, så nere i källaren får den bo.

Sen då dom hade åkt, så tog jag tag i att dammsuga och vika tvätt, älsklingen hjälpte till såklart att lägga in all tvätt på sin plats. Sen så slappade hon framför datorn en stund och jag framför tvn med Molly, vi kollade på barnprogram. Sen så plingad det på dörren helt plötsligt, vi flög typ upp i taket. Tänkte "vem fan är det som plinga på hos oss nu, vi väntar inte besök". Då jag väl kom till dörren och skulle kika ut genom nyckelhålet, så ser jag ingenting. Jo, att det är helt mörkt. Personen på andra sidan höll såklart för hålet, så jag ej kunde se ut. Då jag väl öppnade dörren med hjärtat i halsgropen, så stod Mollys gudfar och hans flickvän utanför dörren. Dom hade varit på Nelly Outlet på Åhaga här i Borås, så dom slängde förbi här och hälsade på en stund. Det va mycket uppskattat.

Vi satt en stund och snackade och dom myste med Molly.

Nästa gång dom kommer så blir det nog en cider/vin kväll samt grilla något gott till de.  För nu har vi ju vråan nya grill vi byggde ihop idag. Det är verkligen två underbara personer dom filurerna. 


Resten av denna kvällen blir att ta det lugnt, just nu sitter jag vid datorn och kollar lite saker.
Älsklingen sitter i soffan och kollar på nån film på tvn, nån bra sa hon. Men inte min smak direkt.

Får la se om vi sätter på en film senare, annars blir det händer det inget specillt ikväll, bara ta de lugnt.


Nu tänkte jag kolla vidare på nätet efter något roligt att kanske shoppa, man vet aldrig.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg, sköt om er och va rädda om varandra

Heeeeeeejdå så länge !

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 17:08

Nån som älskar att sova på sidan och hon älskar även att sova på magen, hmm vem kan hon vara lik då.

Jo sin kära far, jag älskar också att ligga på magen och sova, det är de bästa jag vet.

   

Skapa flashcards