Livet som pappa

Alla inlägg under december 2011

Av Emil Löfgren - 18 december 2011 14:03

Idag vaknade vi kring tolv tiden, efter har varit på kalas fram till tolv tiden ungefär och sen tåg vi tåget ifrån Lerum som gick 0:24 och sen gick vår buss ifrån Nils Ericsson Terminalen i Göteborg 01:30. Så vi va i Borås kring 2:30, så det va bara att pallra sig till Södra Torget och ta sjuan hem, men inte de inte. För då vi kom till Södra Torget så går såklart våran buss 5-6m framför oss, fan va sur jag blev. Så vi satte oss på sjuan som går upp till Norrmalm först, palla sitta ute i kylan och frysa då man kan sitta på en varm buss och bli varm. Så vi va la hemma strax efter tre tiden inatt. Det va bara att lägga sig direkt i sängen, kollade lite på musikhjälpen. Sen så slocknade vi som stockar i sängen efter en kanon kväll hemma hos hennes mamma på kalas och kanon trevligt sällskap. 


Men mer om idag. Vi gick då upp strax efter tolv, åt lite frukost och så. Sen så gjorde vi la inget speciellt efter det. Mer än att nu sitter jag här och bloggar och älsklingen ligger i min säng och har kidnappat min mobil och nördar framför den. Nu om en stund kommer syrran bort med pappas dammsugare, jag MÅSTE dammsuga i mitt rum innan Elias kommer vid fem tiden. Nån gång under dagen ska min älskling åka hem också, mamma är så elak och låter inte henne stannar kvar bara för Elias kommer. Fett taskigt asså ! Johanna har liksom träffar han varje dag i en hel vecka och det har verkligen inte varit några som helst problem, inte änns då vi va hemma hos hennes pappa en helg och sen hälsa de vi på hennes farmor och farfar också, där gick det också bra. Så jag förstår inte vad som är problemet egentligen, hon säger att jag gör sönder Elias. Men han tar fan inte skada av detta, blir så jävla trött och sur på detta asså. Jag betalar fan halva hyran hemma hos henne och det är min son, inte fan får jag bestämma här hemma eller över min son. Det är väldigt konstigt, så jag ÖNSKAR VERKLIGEN att jag hittar mig en egen lägenhet så FORT SOM ! För pallar ej bo här hos mamma längre. Då jag hittar mig eget, så ska jag och Johanna flytta ihop direkt, SKITER FULLSTÄNDIGT I VAD FOLKET SÄGER OM DET ! Det är upp till oss om vi vill göra det eller inte, det ska ni inte ha med att göra. Känner vi att det känns bra för att fltta ihop, då gör vi det. Sen kan ni har era åsikter för er själva, dom vill vi inte veta. Det är upp till oss om vi vill det.


Här kommer lite bilder ifrån kalaset igår

                       

Av Emil Löfgren - 17 december 2011 12:15

OJ ! Det va ett tag sen jag skrev ett inlägg nu, fy skäms på mig själv !

Men det är så då man inte orkat blogga, men jag får försöka bli lite bättre.


Har faktiskt inte hänt så värst mycket sen förra inlägget.


3 December:

Jag, Johanna, Caroline, Natalie och Emil drog till Go-Kart City och körde lite Go-Kart.

Det va det roligaste jag har gjort så år och dar, dock så vann Natalie över mig med två hundradelar.

Men som sagt jag körde för att jag älskar att köra fordon och Go-Kart är så klart as kul. 
Så för min del spelade det faktiskt ingen roll vem som vann, jag körde för skoj skull.
Men kul att en tjej vann i alla fall, men jag kom ändå på andra plats och det är inte illa de inte.

Sen så på kvällen åkte jag och Johanna hem, men först åkte vi och köpte oss lite gott gott till kvällen.
Då vi kom hem så startade vi oss en film och gottade ner oss, hällde upp lite gott gott i skålar och mums mums i glasen. Sen blev det film i timmar, mys !


 7 December:

Älsklingen åkte hem idag :/
Idag blev jag och Johanna tillsammans. Jag bryr mig faktiskt inte vad folk säger om det, men jag älskar henne alla redan och det känns underbart bra med henne. Det va verkligen kärlek vid första ögonblicket, evig kärlek !

Detta förhållande tänker jag verkligen inte förstöra, för jag storm trivs med henne.


9 December :

Älsklingen kom till mig igen, underbart mysigt. Hade en helt underbar helg med dom bästa.

Hennes pappa körde henne till Borås för att lämna alla dessa julklappar hon hade köpt till mig och Elias, men flest till Elias haha. Bortskämda unge asså, men det är allt gulligt. Jag är mycket nöjd om det jag fick i alal fall.

Sen så packade jag ihop Elias och mina saker, för vi skulle åka till Johannas pappa över helgen. Den underbaste helgen på jätte länge faktiskt, hennes pappa är så underbart snäll och rolig. Elias älskade att busa med honom faktiskt, va inga som helst problem där inte. Sov perfekt på nätterna också, helt chockad att han sov så bra på ett nytt ställe första natten och sen andra natten.


11 December:

Jag och Elias åkte till Borås, älsklingen åkte med oss så klart. Sen vid halv sex tiden så gick Elias till mamma, jag och Johanna tog det allmänt lugnt resten utav kvällen. Kollade på lite Beck och hade det allmänt underbart. 


12 December:

Idag va jag på tandläkaren med Elias för första gången, men det va mest information och så. Han fick sig en helt egen tandborste också, sin första också. Sen efter det så gick jag och älsklingen på stan, hon väntade i stan medans jag va på tandläkaren. Gick där i nån timme eller två, åkte ut till knalleland en stund och gick där också. Sen hände det faktiskt inte så värst mycket mer denna dagen.


13 December:

Idag va det att gå upp tidigt och bege sig till Elias dagis, där det blev hans första jul firande. Det va grymt mysigt faktiskt, massa tomtar, peppakakor och några tänor. 


14 December:

Idag så åkte jag, Johanna, Natalie och Amanda (syrran) till Ullared. Det va faktiskt inte så överdrivet mycket folk där faktiskt. December brukar tydligen va den lugnaste månaden, konstigt nog. Men vi gick inte bara på Gekås, vi gick faktiskt in på Martin Shopen också, haha roligt affär faktiskt. Visst det är en porr affär, men va fan gör det liksom, det är lite humor i det också. Vi hade en riktigt trevlig roaptrip faktiskt. Vi åkte värsta omvägen dit och värsta omvägen hem, den där gps:en ledde ju oss helt fel, men vi fick se mycket på resan i alla fall. Tack för en trevlig dag, ni vet vilka ni är !


15 December:

Idag tog vi det allmänt lugnt faktiskt, åkte till knalleland och gick runt i lite affärer. Sjukt mycket folk det va, men inte konstigt då det är 9 dagar kvar till julafton liksom. Denna och nästa vecka lär vara grymt mycket folk i knalleland och i stan, knappt värt att bege sig dit då. Men dum som man är så gör man det ändå, haha.


16 December:

Älsklingen åkte tidigt på morgon, för hon skulle till tandläkaren vid 11:00 i Lerum.
Så jag ringde en kompis, som hämtade mig efter en stund. Vi åkte hem till honom för han skulle städa och lite så, sen så kom hans flickvän eller vad det nu är, inte vet jag. Men i alla fall, vi satt och tjötade en stund. Sen så lagade Alex lite mat till mig och han, det blev min favorit Kina-Mix med salladsdressing, så jävla gött !

Sen så kom älsklingen kring fem tiden, vi satt uppe hos Alex en stund bara. Sen så skulle dom åka, så han körde oss hem. Vi gick till pappa och hälsade på honom en stund och tjötade lite med pappa och syrran, vi skulle lånat Titanic men såklart glömde vi den och sen orkade vi inte gå tillbaka och hämta den. Sen så blev älsklingen sugen på kebabrulle Borås Kebab, så det va bara att bege sig ner  till Borås Kebab och äta så hon blev nöjd. Men det va nog den bäsat kebabrulle jag någonsin har ätit, så underbart gott, mätt och belåten blev man verkligen utav den i alla fall. Sen tog vi det allmänt lugnt resten av kvällen. Vi skulle gått bort och hälsat på Chrille i sin nya lägenhet, men det blev inte så för han somnade så klart. Sen då han vaknade och hade smsat mig så skulle han dra iväg, så blev inte att hälsa på honom. Får bli en annan dag. Så vi startade tvn och kollade på en film, sen kollade vi på radiohjälpen och somnade till och sen vaknade vi vid kvart i tre tiden ungefär och då va radiohjälpen fortfarande på tvn. Jag stängde av tvn och tog av mig kläderna och kröp under täcket och somnade om igen.


17 December:

Idag vaknade vi kring elva tiden. 

Nu här snart ska älsklingen in i en dusch och då passar jag på att spela lite, sen blir det äta lite frukost. För sen göra sig i ordning för att åka till Lerum, där det blir att fira hennes mammas födelsedag. Så blir att träffa hela hennes släkt, mindre kul dock om inte pinsamt. Kul att sitta där och äta bland allt de där folket och folk jag inte känner heller, mindre kul. Men men hoppas det kommer bra, kanske tar lite bilder, får se om jag tar med mig kameran eller inte, det är den stora frågan idag, haha. Sen efter kalaset så blir det åka hem till Borås igen och älsklingen åker med och stannar tills imorgon. Imorgon kommer min lilla busunge till mig igen, ska bli riktigt kul faktiskt. Mindre kul blir det att älsklingen åker hem imorgon, det är inte alls kul. Ikväll händer det faktiskt inget speciellt, inte vad jag vet i alla fall, inget planerat än. Får se vad vi hittar på ikväll, vill hitta på nått skoj kvällen innan min busunge kommer till mig. 


Övrigt:

Jag hoppas verkligen vi hittar oss en egen lägenhet snart, så vi slipper att pendla och så där. Jag skiter i vad folket säger om det, vi flyttar ihop då vi vill och så. Känns det bra för oss redan nu så gör vi det liksom, dom kan har sina åsikter och tankar om det, men det är vi som beslutar allt. Jag hoppas verkligen att vi hittar oss eget snart, det hoppas du också om jag inte har helt fel. 


Slänger nog in ett inlägg efter jag har kommit hem ifrån kalaset, med bilder eller inte, det får ni se då.

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 3 december 2011 13:12

Väckarklockan ringde runt tio tiden idag, gick upp vid halv elva. Tog på mig kläderna och sen begav jag mig ner mot pappas jobb. Där bytte jag hans sommardäck till vinterdäck, grymt kul att greja så. Sen körde jag lite bil också, as kul. Nu sitter jag här hemma och väntar på att klockan ska bli två, så jag kan åka ner till resecentrum. Sen lite senare så blir det köra go-kart med Natalie, Johanna, Emil och Carro, ska bli grymt kul. Grymt länge sen jag körde det nu, men jag ska allt ta hem segern idag tänkte jag. Så nu blir det tagga inför tävlingen, fan så kul det ska bli. Sen blir det hem och bara ta det allmänt lugnt, kolla film eller nånting sånt. Vi får la se vad vi hittar på senare.

Men nu ska jag göra mig i ordning för att åka ner till resecentrum för att möta Johanna.


Hejdå så länge !


 

Av Emil Löfgren - 2 december 2011 12:04

HOPPSAN ! 

Idag vaknade jag sent igen, jag vaknade först vid nio tiden och tänkte gå upp. Men blev att jag låg kvar i sängen en stund och drog mig lite och helt plötsligt så hade jag råkat somna tydligen och vaknade nu strax innan tolv. Fan halva dagen borta. Men men, kan inte göra nått åt det. Idag sker det faktiskt inget speciellt, inget planerat i alla fall. Kanske ska vara med Andreas lite senare ikväll, vi ska kanske lana eller festa, vi får se vad vi gör. Men det blir att spela Need For Speed World med Andreas i alla fall, ska köra så jag kommer upp i level idag tänkte jag. HAHA ! 

Nu tänkte jag ta mig nått att äta faktiskt, sen blir det spela haha. Ska smsa Andreas bara och be han logga in, idag ska han få lite stryk. För nu jävlar är jag taggad. HAHA !


Skriver nog inlägg lite senare idag, ska troligtvis ut med syrran och fota idag så blir att lägga upp bilderna från det senare idag. Hej så länge !



Min underbart söta son, pappa älskar dig mest utav allt ! <3

 

Av Emil Löfgren - 1 december 2011 21:30

Idag har jag faktiskt haft Elias hos mig i några timmar, för hans mamma skulle göra lite saker som han inte kund följa med på. Så jag gick och hämtad honom på dagis då han slutade vid två tiden, sen så gick vi hem och busade som bara den. Syrran kom sen över och busade med oss också, riktigt kul faktiskt. Ska strax lägga in bilderna från idag, blev en hel del faktiskt. Sen så lämnade jag honom igen vid sju tiden, tjötade med Mariah också och busade med Elias. Sen så drog jag la hem runt halv - halv åtta tiden kanske, nu sitter jag här vid datorn och dricker julmust, äter ahlgrens bilar och lyssnar på bra musik. Blir om en liten stund att spela Need For Speed World med Andreas, grymt kul spel asså. Beroendeframkallande spel är det kan jag säga, men det är ju så då man vill komma upp i högre level. Just nu har jag bara level 7 och Andreas har 16, vill komma upp i hans level. Vill få lite bättre bil och trimma den lite mer, så jag kan vinna mer race.


Oj har glömt berätta en sak också, vi har varit utan vatten sen i tisdags förmiddag. Helt jävla sjukt känns det, igår kväll så kom det tillbak men försvann i morse också och sen kom tillbaka nu på kvällen. Det låter sjukt men vi samlade på oss massa flaskor och kastruller och fyllde dom med vatten. Ifall vattnet försvinner imorgon igen, som jag tror den gör. Men nu hoppas jag dom har fixat röret som dom gjorde sönder då dom grävde. Inte änns toaletten har funkat, har varit katastrof sen i tisdags. Förhoppningsvis så är den tillbaka riktigt imorgon, får allt hoppas på det i alla fall. Känns som man bor i Afrika eller i ett hus med egen brunn man får hämta vatten ifrån, känns verkligen inte som man bor i ett hyreshus i alla fall då sånt här händer.


Sammanlagt alla bilder jag har tagit idag är det 148st, men det blir inte alla jag lägger upp.

Men här kommer det lite bilder ifrån dagen som har varit.


                                                                                                 

Av Emil Löfgren - 1 december 2011 10:29

Helt sjukt att det är redan 1 december idag, 23 dagar kvar till julafton och har inte köpt en enda julklapp.

Blir nog att köpa mest till Elias i år och nått litet till syrran, pappa o mamma.


Idag vaknade jag runt 9 tiden, låg kvar i sängen till tio tiden och kollade på lyxfällan lite.

En som hade skulder över 800000kr, helt jävla sjukt att man kan få så mycket.

Idag sker det inget speciellt faktiskt, ska iväg vid halv ett tiden och köpa ett par cola glas jag har köpt på Borås Loppis. Sen sker det inte så överdrivet mycket mer.

Uppdaterar nog lite senare skulle jag tro.



Italobrothers nyaste låt !

Gyrmt bra som vanligt !

Skapa flashcards