Livet som pappa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emil Löfgren - 30 augusti 2012 10:00

Detta är ju det grymmaste trum solot jag någonsin har sett, han är helt sjuk asså.


Av Emil Löfgren - 30 augusti 2012 09:00

Idag blev det en tidig morgon också, Elias vaknade runt halv sju tiden. men då tog jag honom och la honom i min säng. Startade en film och låg där och myste, han fick sig en välling också. Sen så efter den va uppdrucken låg vi kvar säkert en timma och kollade på film. Sen så va det dags för blöjbyte och på med kläder. Sen då det va på, så va det dags för att leka lite innan dagis. Sen då vi kom iväg till dagis, så fick ju han syn på massvis med bilar som åkte under oss på bron och det va väldigt intressant. Så stod säkert där 5-10min och kollade, sen då vi kom till dagis så va han väldigt svår att säga hejdå till. Han skulle in till lekrummet direkt och leka, så jag fick nästan ropa på honom för att säga hejdå. Snacka om att den ungen trivs på dagis och älskar att leka. En av hans fröknar på dagis sa att han ahr utvecklats väldigt mycket nu bara under sommaren och det är riktigt kul att höra faktiskt, jag håller bara med dom. För det har verkligen gott fort nu, pratar en hel del och massa andra rolgia saker som har hänt. För min del nu när jag har kommit hem så blir det bara ta det lugnt, kolla lite jobb och såna där saker. Kolla efter lite lägenheter i Göteborgs området, kan alltid kolla om det finns nått ledigt.

Sen blir det nog att äta lite frukost också tror jag, men ej bestämt vad än hehe. Blir nog även att spela mitt nya favorit spel, inget mindre än DIRT 3. Det är sjukt kul asså, lätt värt det. Ej köpt det dock, har laddat ner det.

Men rekommenderar verkligen de till folk som älskar att köra bil och sen tävla. 


Då jag har hämtat Elias från dagis idag, så blir det att åka till Göteborg.

Men tid har vi inte bestämt riktigt än, men det blir nån gång under eftermiddagen. 

Sen så kommer vi hem på söndag igen, ska bli så underbart att komma ifrån Borås lite och sen träffa älsklingen. 


Hoppas hoppas verkligen det kommer gå, detta kommer förändra en hel del i vårat liv asså.

Men vad det är, det går vi inte ut med riktigt än. Finns en del folk som vet det, men inte alla.
Dom närmaste vet om det, ni andra får helt enkelt vara nyfikna och vänta med besked.

För då vi vet mer om saken, så kommer vi att gå ut med det direkt, men innan dess så säger vi inte ett ljud.

Ni får gärna vara snälla och hålla tummarna för oss att det går vägen och det blir så bra som möjligt.


Nä nu ska jag sluta tjöta och käka lite frukost och göra lite nytta.

Ska även dammsuga i rummet också, ser att det behövs.

Ni får ha det så bra så länge!

Sköt om er där ute och va rädda om det ni har.

Hej så länge !

 

 

Elias tittar på lite Piff & Puff innan dagis.

 

Elias sitter i vagnen och redo för att "åka" till dagis.    

Av Emil Löfgren - 30 augusti 2012 00:46

Näe, sängen ropar. Dags att sova några timmar.

Lilleman börjar dagis vid 8:45 tiden imon och väckarklockan ringer 7:55.

Hoppas man får lite mer sömn denna natten.

Men ni får sova så gött då ni ska göra det, för nu ska jag försöka göra det.

Drömma sött om min underbara flickvän också, som vanligt.

 

Godnatt på er ;)

Av Emil Löfgren - 29 augusti 2012 17:15

Elias har fått en hel del barnfilmer av farfar

  

Av Emil Löfgren - 29 augusti 2012 16:53

Efter jag hade hämtat Elias på dagis vid kvart i två, så åkte vi till knalleland.

Där blev det att shoppa lite till honom och sen äver till lillasyster (se bilder nedanför).

Det blev bara en snabb vända dit och sen hem igen. 
För då vi kom hem så va dags att laga mat direkt, magen kurrade.

Elias åt jätte bra idag, det blev makaroner och köttbullar.

Just nu så sitter han och kollar på Boog & Elliot, blivit en favorit tydligen.

Fick en hel del filmer av pappa igår som han hade hittat på jobbet, säkert en 20st filmer om inte lite mer.

En hel den barnfilmer eller rättare sagt 90% barnfilmer.

Har även hittat mig en höst/vinter jacka också, bild kommer längre ner.

Vad sker annars idag? .. Jadu, kanske gå bort till pappa/farfar en stund och busa där.

Han skulle höra av sig då han kommer hem, men vi får la se.

Sen ska en kompis komma förbi och kolla på tv-bänken och dvd hyllan, han ska troligtvis köpa den. Så vi får la se.


Blev tre par ljus blåa strumpor med halkskydd på till Elias


Lillasyster fick även en body, där det stod "i love dad" på, pappas flicka ! :) <3

 


En ny grå body till Elias

 


En ny svart body till Elias

 


Fick även bli en Cars t-shirt till Elias

   

 

Köpte ett par nya höst/vinter skor till Elias i måndags, dom han har nu har blivit för små.  

Här har ni höst/vinter jackan, hittade den på Ica Maxi för 399:-
Jag trivdes med den otroligt mycket, kommer få den av svärmor i sen födelsedagspresent.

Bättre sent än aldrig och en jacka behöver jag också.

   

Av Emil Löfgren - 29 augusti 2012 16:50

Hur gammal var ni när ni fick Elias?

- Jag va 20år och hans mamma va 18år.

 

Hur reagera du när Johanna blev gravid?

- Jag reagerade bra faktiskt, men lite förvånad.

För hon har haft sin mens som vanligt.

Men blev jätte glad faktiskt

Av Emil Löfgren - 29 augusti 2012 08:58

Då va Elias lämnad på dagis, vi myste lite i sängen innan dagis. Kollade på film och så drack han välling, sen så bytte vi blöja och tog på oss kläder för att bege oss till dagis. Kom nyss hem därifrån, nu för min del blir det äta lite frukost och sen bege sig ner till Ica Maxi för att handla hem lite saker, dom har erbjudande på våtservetter där nere nu. Fem stycken paket för 50:-, tänkte köpa på mig lite vårservetter faktiskt. Bra att ha, jag själv kan använda dom om man är iväg och måste tvätta av händerna. Sen efter jag har varit iväg och handlat så blir det la hem och bara ta det lugnt faktiskt. Kolla lite jobb kanske, men då blir det i Göteborg området, inte i byhålan Borås. Ska ändå inte bo kvar här så länge till, förhoppningsvis.


Ni har väl inte missat frågestunden här på bloggen ? :)
Här kommer en direktlänk till inlägget: http://tresnartfyra.bloggplatsen.se/2012/08/22/8497200-fragan-ar-fri/

Klicka er in där och ställ vilken fråga som helst, så svarar jag så gott jag bara kan på den/dom.


Sen har jag bestämt mig! Det blir faktiskt en iPhone 4s vit 16gb då jag byter telefon den 11september. För jag har vant mig vid iPhone, så varför byta då liksom. Men hade varit kul att testat på nått nytt. Men om jag byter till den Samsungen, så kommer jag ju inte ha bloggplatsen appen och den vill jag ju ha. Det är lite därför jag inte byter heller. Den har 8 megapixel kamera, men det har iPhonen också faktiskt. Många säger att Samsung är kass och man ska hålla sig till iPhone, håller med lite där. Men men, smaken är som baken, delad ! :P


Nu blir det käka frukost, ni får ha det så bra så länge.

Sköt om er där ute, ta väl hand om varandra !

Tjingeling !! ;)

Av Emil Löfgren - 29 augusti 2012 07:18

Nu ligger vi och myser samt kollar på Pippi Långstrump och Elias dricker välling.

Skapa flashcards