Livet som pappa

Alla inlägg under juni 2012

Av Emil Löfgren - 14 juni 2012 23:04

Imorgon så kommer du till pappa, några dagar tidigare.
Det ska bli riktigt kul faktiskt.
Jag har honom varje helg nu i juni månad.
Det känns faktiskt riktigt kul, vi kommer vara nere hos älsklingen varje helg.
Sen så i juli månad börjar vi köra 2 veckors period. 
Men det blir bara i juli månad, för sen i augusti blir det som vanligt igen.
Det blir bara under sommaren vi kommer ha honom två veckorvar.
Hoppas det kommer funka och så, för då ska jag försöka planera in massvis med saker vi ska hitta på. Jag har honom dom två sista veckorna i juli.
Men det är ingen fara, det går att hitta på massvis med saker då också.
Några saker jag vill hitta på i sommar är åka till djurparken, universeum, liseberg, slottskogen, kanske åka till älsklingen och deras stuga upp i strömstad och sen massvis med saker till som jag ej orkar skriva här.

Av Emil Löfgren - 14 juni 2012 17:29

Är helt slut efter praktiken, så nu beslutar jag mig för att lägga mig i ett bad och bara koppla av och njuta. Det är jag värd efter en så slitsam dag på praktiken som idag. Men det har varit riktigt kul faktiskt, varierat lite idag på sysselsättning i alla fall och det gillar jag. Sen blir det ta det lugnt resten av eftermiddagen/kvällen. kanske blir att gå ner till Ica Maxi för att köpa sig nått gott till kvällen och glo på film eller nått.

Vi får helt enkelt se vad som händer, har inte bestämt mig än vad som kommer ske.

Av Emil Löfgren - 14 juni 2012 07:29

Godmorgon!


Vaknade för en liten stund sen, jag är dö trött idag. Vette fan vad jag ska ha för mat med mig idag, jag har ej lagat något. Dock så finns det köttfärssås i kylen som jag kan ta, men då måste jag koka lite makaroner eller spagetti, får la bli något sånt. Efter praktiken vet jag faktiskt inte vad som händer, blir nog bara ta det lugnt. 


Nä nu ska jag koka mig lite spagetti eller makaroner.

Sen måste jag bege mig till bussen.

Ni får ha en fortsatt bra dag.

Sköt om er där ute.

Skriver la ett inlägg då jag kommer hem.

Hej så länge 

Av Emil Löfgren - 14 juni 2012 01:21

Det va gött att bada faktiskt, nu blir det lägga sig i sängen för att glo på en film och sen försöka sova. Sover ju i en riktigt go säng, så kommer nog somna rätt gött.

Väckaklockan ringer 7:10, då blir det laga ihop nått snabbt som jag kan ta med mig till praktiken. Sen blir det bege sig till praktiken vid 8 tiden.


Nä nu ska jag glo på en film innan jag somnar.
Sitter just nu och lyssnar på Lugna Favoriter, gött med lite lugn musik på natten.


Godnatt gott folk

Ta väl hand om varandra där ute.

Nästa inlägg kommer imorgon innan jag drar till praktiken eller efter jag slutat. 

Av Emil Löfgren - 13 juni 2012 19:00

Idag har jag varit och köpt mig en laptop väska äntligen.

Här kommer bilder på hur den ser ut.

Mycket nöjd med den faktiskt.

Den passar till de jag ska ha den till i alla fal.


   

Av Emil Löfgren - 13 juni 2012 18:08

Här kommer lite nya bilder på Elias som togs för några dagar sen.


                

Av Emil Löfgren - 13 juni 2012 17:45

Nyss hemkommen ifrån praktiken, har gått riktigt bra idag också. Har gjort sammanlagt 2 lådor idag, det motsvarar 1200st kataloger. Känner mig riktigt nöjd med det resultatet i alla fall. Har börjat en ny praktikant där och han verkar ju fan kanon. Suttit och tjötat och skrattat som bara den idag och samtidigt jobbat. Dagen gick verkligen fort, det kommer la den göra resten av veckan också. Liksom redan onsdag idag liksom. Dagarna går verkligen fort då man har nått att göra och inte bara går hemma som jag gjort i några år. Det känns faktiskt riktigt gött och kul att jag har kommit igång med nått nu äntligen, det va inte igår direkt om man säger så. Innan jag åkte hem så åkte jag till ica Maxi, där jag skulle möta en och köpa mig en laptop väska som jag länge letat efter. En helt oanvänd laptop väska också. Bilder kommer upp lite senare skulle jag tro, men mycket nöjd redan.

Helt perfekt till det jag ska ha den till, laptopen ligger helt perfekt i den också.

Sen fanns det en hel del fack på den också, helt perfekt ju.

Då jag väl kom hem så låg det ett tjockt brev i hallen och det va såklart mitt fodral jag vann på Tradera för några dagar sen. Mycket nöjd med den faktiskt. Imorgon kommer nog min andra sak jag har vunnit där, för hoppningsvis.

Resten av denna dagen/kvällen blir bara ta det lugnt, åka till Norrmalm lite senare och köpa mig en dvd jag har hittat på Borås Loppis på Facebook. Kan vara bra att ha faktiskt.

Nu tänkte jag faktiskt hälla upp ett kallt glas cola med mycket is i och spela German Truck Simulator och bara ta det lugnt faktiskt. Har varit en varm dag idag med stekande sol då man jobbar. Bloggar nog lite senare skulle jag tro. 


Ni får ha det bra tills nästa gång jag skriver inlägg.

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 13 juni 2012 07:48

Godmorgon !

Jag gick upp nyss, nu står jag och stekar mig lite korv som jag ska ha med mig till jobbet.

Idag blir det potatissallad och stekt korv, mums mums. Sen efter praktiken vet jag faktiskt inte vad som sker, bara ta det lugnt. Underbart att solen skiner nu. Då blir man lite piggare faktiskt. Men nu ska jag göra klart maten, sen bege mig till praktiken.


NI får ha en fortsatt trevlig onsdag.

Sköt om er där ute.

Va rädd om varandra


Hej så länge  

Skapa flashcards