Livet som pappa

Alla inlägg under maj 2013

Av Emil Löfgren - 27 maj 2013 07:44

Jaha, då va det måndag igen då. Det betyder att det är en ny arbetsvecka. Finns både negativt och positivt med det. Är helt slut, som vanligt på måndagar. Men det går säkert över under dagen, hoppas på det i alla fall.

Just nu sitter jag på Södra Torget och väntar på bussen till praktiken, medans jag väntar så lyssnar jag på Rix Fm som vanligt. Hoppas på att denna dagen blir bra och fint väder.

Av Emil Löfgren - 25 maj 2013 09:15

Gött med lite sovmorgon i alla fall, jag känner mig lite utvilad. Men snart är man pigg igen. Just nu så sitter Elias och tittar på Madagascar på stora tvn.
Själv ligger man kvar i sängen, men ska gå upp strax. Blir att äta frukost. Sen blir det göra tårta, mums! För idag kommer pappa(farfar), Nina(Johanmas mamma) och kanske Pontus och Mats på besök. Vi ska fira mors-dag idag, istället för imorgon. Då blir det tårta och lite fika. Sen ska Elias till sin mamma vid 15 tiden. Men jag får han redan på torsdag och sen har jag honom från torsdagen och hela den helgen och veckan efter. Alltså i fyra dagar extra, det tackar jag inte nej till direkt. Alltså tre helger i rad.

Av Emil Löfgren - 24 maj 2013 07:28

Fy f*n va trött jag är idag, men gött med lite sovmorgon. Dock bara en timma, men det klagar jag inte på i alla fall. Elias ska inte till dagis idag och så blev det att gå upp 7 istället för 6. Nu sitter jag och väntar på bussen in till stan, jag missade bussen 7:19. Men det är inte hela världen, jag får helt enkelt ta 7:34 bussen och hoppas på att hinna med min buss (7:55) i stan. Men det brukar jag göra. Ser ut att bli en solig dag idag och de känna gött. Fredag och fint väder, jag klagar verkligen inte. Och sen så jobbe man bara till 15 idag, underbart! Sen efter de ska vi till Elias gudmor och hälsa på en liten stund. Annars blir det en lugn helg.

Av Emil Löfgren - 19 maj 2013 23:08

Sverige är så värda VM GULDET
efter ha spelat 5-1 mot Schwiez!!

Av Emil Löfgren - 18 maj 2013 12:10

Helt underbart väder idag, eller de har varit hela veckan.

Idag ska jag och pappa iväg och slänga skräp och rensa ur vårt förråd.
Ska bli gött att få iväg lite saker därifrån.

Just nu så sitter Molly och Johanna på balkongen och njuter av det fina vädret, jag själv ligger på soffan och gottar i mig lite godis och väntar på att pappa ska komma. Så vi kan börja röja i förrådet.

Av Emil Löfgren - 16 maj 2013 23:31

Har tittat på hockey kvartsfinalen mellan Sverige och Kanada med älsklingen, underbart att Sverige vann efter straffläggningar. Nu är dom med i semifinal och då mäter dom Finland, det kan bli en svettig match. Hoppas på vinst.

Idag har det varit en hyfsad lugn dag på praktiken, jag har testat på att montera punkteringsfria 17" däck.
Det fick förväntansfullt bra faktiskt, känner mig stolt över att jag klara det.
Sen har det bara varit lite "slö" jobb, så som rensat ut ett förråd med massor av skit som ej behövs.

Sen då jag kom hem ifrån praktiken, så spelade jag lite Xbox för att koppla av lite. Sen tvingade jag med älsklingen på en kvällspromenad i det härliga vädret. Det blev 2,69km promenad, det känns gött faktiskt.
Hade velat gå mer, men va grymt hungrig. Så vi gick hem och gjorde kvällsmat, va tillbaka runt nio tiden.
Då fick Molly en flaska ersättning och trodde hon skulle somna, men nej det ville hon inte. Hon sover inte än, men snart så ska jag gå och lägga mig för att försöka sova. Börjar bli trött faktiskt, gött att det är fredag imorgon. Underbart med lite helg och ledighet, efterlängtat !! Blir en lugnt helg, om det är fint väder så blir det vara ute mycket och promenera och njuta av vädret.

Godnatt gott folk !!

Skapa flashcards