Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

10/4 - Morgon inlägg

Av Emil Löfgren - 10 april 2012 09:34

Godmorgon bloggen !   


Elias väckte oss vid halv åttatiden idag, jag gick upp och gjorde en välling till honom. Så han låg kvar i sängen och drack upp den, så ville han upp ur sängen vid åtta tiden. Så va det bara att ta upp honom, då va det dags att byta bajs blöja, inte det trevligaste på morgon, men ett måste. Sen efter blöjan va bytt så ville han ner på golvet och leka med sina saker och det fick han såklart, sen efter en stund så va det dags att ta på sig ytterkläderna och bege sig ut i det tråkiga vädret och gå till dagis. Det va inga problem att lämna honom på dagis, brukar sällan vara problem att lämna honom faktiskt. Idag då vi kom till dagis, vad tror ni stod där på en skylt. Jo, det på skylten stod det "BLÖJOR SLUT", jag lyckas alltid att få den. Så jag ringde direkt till hans mamma och sa till henne att jag lämnar blöjor för denna veckan, så hon får lämna ett helt nytt paket på måndag. För hon har ju honom där 5 dagar liksom och jag har honom tre dagar bara. Så hon får allt göra lite jobb. Sen då jag och älsklingen kom hem igen så va det dags att äta lite frukost, det va riktigt gött att få i sig lite frukost faktiskt. Nu tänkte jag kollar på arbetsförnerdringens hemsida och leta efter en utbildning. Dom söker tydligen 1000st ungdomar till Volvo, det är till produktionen dom söker folk. Då bjuder arbetsförnedringen på utbildningen i ett år. Jag snackade även med Niklas om det också och han va sugen på att söka det också faktiskt, så förhoppningsvis blir det att vi tar den utbildningen..

För det leder tydligen till jobb efteråt och det tackar man ej nej till faktiskt.

Sen vid elva tiden så ska Niklas ringa mig, för vi ska ses då han ändå är i Borås och gör ärenden. Då tvingade jag honom att träffa mig haha, men det vet jag att han vill.

Så han ska höra av sig efter det, så ska vi se vad vi hittar på.

Får la se om vi går till arbetsförnedringen då eller om jag gör det innan, för jag ska till Willys och handla lite saker också eller kanske gör det sist för jag ska köpa mjölk där och det är inte så värst bra att gå omkring med, visst det är inte så värst varmt ute.

Men jag får se vad jag gör, vi kanske går i knalleland en stund eller nått först.

Nä nu tänkte jag faktiskt spela lite German Truck Simulator och sen bege oss ner till stan för att avverka ärendena. (fin stavning)


Ni får ha en fortsatt trevlig dag och ta hand om er där ute ! 

Hej så länge !   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards