Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

30/1-12 - 08:15

Av Emil Löfgren - 30 januari 2012 08:15

Morsning korsning ! :)

Jag och Elias vaknade runt sju tiden idag, han ville ur sängen ganska fort. 
Satte sig på golvet och tog fram alla sina leksaker och började leka och köra traktor, "bruum bruum".

Sen efter en stund lekande va det byta blöja och sen ta på han kläderna han skulla ha på sig idag, sen börja med ytterkläderna, men då ville han krypa ifrån mig och ut i köket, så det blev lite jage på morgonkvisten.

Sen fick jag tag på honom, så på med kläderna nre och hämta vagnen och sen bege sig till dagis.

Det gick si så där och lämna han idag, han blev lite ledsen, men det blir han ibland då jag lämnar.

För min del så sitter jag och äter lite cornflakes och dricker ett glas apelsinjuice, mums så gott.

Sen vid nio tiden så ska jag ringa och väcka älsklingen, hon gav mig order att göra det.

Skulle egentligen ringa henne då jag va på väg hem ifrån Elias dagis, men fick sms om att jag skulle ringa vid nio istället, så hon fick sova lite längre.

För min del om en stund så ska jag ner till Ica Maxi och köpa lite saker till Elias, tänkte kolla på nån ny body till honom och lite såna saker, alltid kul att förnya sig lite.

Sen tänkte jag kanske dra mig ut till knalleland en stund och titta lite i affärer.

Mer än så händer inte för mig innan jag ska hämta Elias på dagis vid två tiden.

Jag har i alla fall inte planerat nått mer än så, vi får la se om det sker nått mer än det.

Har mina funderinga på om jag kanske ska dra och sola kanske, men vet inte riktigt.

Är riktigt sugen på att skaffa mig ett gym-kort också, men jag vet inte.

Blir kanske ett sol-kort eller ett gym-kort, har beslutångest.

Får se vilket det blir av dom eller så blir det inget utav det.


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Lite nya bilder på Elias från igår

                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards