Livet som pappa

Alla inlägg under mars 2014

Av Emil Löfgren - 7 mars 2014 15:20

Äntligen fredag! :)



Just nu så ligger Molly och sover lite middag, blev sen idag. Hon va inte direkt trött då hon kom hem ifrån dagis vid 11 tiden. Så hon gick och la sig runt 13 tiden. När hon vaknar så ska vi göra oss i ordning för att åka in till stan för att handla hem lite fredagsmys (tacostillbehör & godis till mig). Sen så ska vi alla tre ha oss en riktig mysig fredag, vi kommer säkert se på Let´s Dance. Finns säkert inget annat att se på, vi får la se vad som blir vårat program ikväll. 


Sen imorgon så ska vi åka ner till Göteborg, eller rättare sagt Lerum. Mormor ville ha Molly imorgon tills på söndag. Då får hon såklart det, de är ju sällan hon har henne eller att vi lämnar bort henne. Sen vad vi ska hitta på är inte 100% bestämt ännu, vi har frågat älsklingens syrra om hon och hennes pojkvän vill hitta på nånting. Det får vi svar på nu i eftermiddag/kväll, så får la hoppas på att vi hittar på någonting då vi ändå är barnlediga. Det är verkligen sällan vi är de, så får allt passa på att hitta nått att göra. Annars blir det en lugn helg för vår del, verkar bli fint väder hela helgen och det gillas.


   

Av Emil Löfgren - 5 mars 2014 23:49

Ikväll så plockade jag isär hela min lastbil, ska troligtvis måla om den och fixa lite med den.

Även klistra på lite saker på den, även i framrutan (mitt namn tänkte jag).

Detta projektet ska bli riktigt roligt faktiskt.
Sen längre fram tänkte jag skaffa mig fler emek lastbilar, lite olika modeller också.

Typ som trailer, bil & släp, skåpbil, tankbil, bärgare osv.

Sen ska jag även köpa tillbehör till lastbilar så som extraljus, saftblandare, fälgar osv.



Så här blev resultatet när jag plockade isär lastbilen, jag plockade även av kapell och "skåpet" ifrån chassi delen, men det är inte med på bilden.

  


Sen fick jag även lite vägskyltar av en kompis som också håller på med emek lastbilar.

Vi ska ta oss en kväll där vi ska sätta oss ner och fixa med våra lastbilar, roligt att ha samma intresse.

 


Mitt nästa projekt blir att fixa en sån här lastbil, gäller bara att få tag i en också. 

Jag vet inte exakt plats direkt, men jag hittar nog det till slut får vi hoppas.

 



Av Emil Löfgren - 5 mars 2014 09:38

Ligger i ett varmt skumbad med värmsljus tända, myspys på hög nivå.

Fattas bara min kära sambo som precis åkte iväg på möte.

 

Av Emil Löfgren - 5 mars 2014 09:23

Morgonen började med att dotten fick sig en välling, innan det va dags att gå upp och göra sig i ordning för dagis. Sen då vi väl kom upp så bytte jag blöja, tog på henne kläderna hon skulle ha på sig till dagis. Ytterkläderna va älsklingen gullig och tog på henne, så jag hann ta på mig själv kläder. Sen då vi väl kom till dagis så kom hennes favorit fröken på dagis, hon har fast sig vid henne riktigt mycket faktiskt. Allt gick jätte bra vid lämningen, hon sträckte ju sig till fröken innan hon han ge mig puss eller kram. Det är ju bara ett tecken på att hon trivs och det känner jag att det är bara roligt för både henne och för oss.

Sen efter jag hade lämnat henne på dagis så tog jag en promenad hemåt, väl hemma så åt jag lite frukost. Den bestod utav macka med prickekorv på och kvarg (vaniljsmak), perfekt frukost för min del. Kikade lite på lyxfällan ockås medans man åt frukosten, de programmet är intressant faktiskt.


Nu blir det sitta vid datorn lite och kolla efter lite jobb tänkte jag, sen fixa till mitt cv lite. Kom på att jag ville fixa lite till med de, kände mig inte helt färdig igår. Men jag orkade inte pilla med de mer igår, så det får bli idag istället då man har lite mer energi. Sen ska jag försöka få tag i en skrivare, där jag kan skriva ut både CV och mitt personliga brev. Bara skriva ut en av varje, sen ta kopia på de.


 

Av Emil Löfgren - 5 mars 2014 00:35

Godkväll gott folk!


För en stund sen blev jag klar med min finslipning på mitt CV.

Känner mig grymt nöjd över det faktiskt, jag finslipade även på mitt personliga brev jag hade också.

Sen så gjorde jag mig även en ny header till bloggen (som ni kanske ser), lämna gärna en kommentar på vad ni tyckte om den, alltid roligt och se vad ni läsare tyckte om den.


Imorgon är det dags för bvc för dottern, ska bli intressant och se vad hon väger och hur lång hon är.

Garanterar att hon har gått upp en del och växt en del, känns så i alla fall. Definitivt då man ska ta på henne kläder, det kändes som det nyss va 50/56 på henne, men nu är det 86. Fy satan vad tiden gå fort då det gäller barnen, lite väl fort tycker jag (stoppar gärna tiden).


Nu tänkte jag krypa under mitt täcke och sova, för väckarklockan ringer vid 7:30. 

Sen är det dags att lämna dottern på dagis vid 8 tiden.

Ni får ha det så bra tills nästa gång vi ses eller hörs.

Sköt om er där ute och va rädda om nära och kära.


Godnatt & heeeeej så länge! ;)

 

  

 

Av Emil Löfgren - 1 mars 2014 10:50

Morgonen började med att Molly fick välling runt halv nio tiden (idag ville hon tydligen ta en sovmorgon). Sen så hämtade älsklingen henne i sin säng och kom till vår säng, där vi myste i nån timma. Sen gick vi upp och åt lite frukost, Molly åt själv idag och det gick la sådär (bilder på de kommer nedanför).

Lilleman sov hos mormor från igår tills idag, han träffar ju väldigt sällan henne. Så tänkte jag att han kunde fått sova där fredag-lördag och det ville han sa han då jag frågade honom. Hans mormor blev väldigt glad då jag frågade henne om han fick det. Vi ska och hämta honom vid 14 tiden idag, sen ska vi inte göra något speciellt resten av dagen. Ikväll blir det lördagsmys med familjen, äta god kvällsmat och sen lite lördagsmys (godis/ostbågar).

Så här såg det ut då Molly åt helt själv

Av Emil Löfgren - 1 mars 2014 02:28

Sitter och spelar lite Euro Truck Simulator 2 innan det är dags för att gå och sova, är så jobbigt att inte känna sig ett dugg trött eller så. Tur att jag har mitt kära spel då. Älsklingen ligger redan och sover, dock somnade hon på soffan (som alla andra dagar).

Ovido - Quiz & Flashcards