Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

140314 - Fullt ös i helgen!

Av Emil Löfgren - 16 mars 2014 21:15

Godkväll gott folk!


Helgen har varit helt underbar, träffat massa gött folk och ätit massa gott. 

Igår va vi på kalas hemma hos älsklingens kusin, det va grymt trevligt och Elias hade jätte roligt också.

Sen så sov vi ju över hos svärmor också, det tyckte han också om. 

Idag vaknade vi la runt 7 tiden, tror jag klockan va. Barnen vill verkligen inte sova längre än så. Först va det bestämt att älsklingens lillebror skulle köra cross i Borås och vi skulle dit och se han köra. Men det blev ändring på det, så vi åkte till hennes mormor och fikade och firade hennes lillebror lite. Där fick även Elias titta på Pontus (älsklingens lillebror) cross och det tyckte han om. Han älskar verkligen crossar, förvånar mig inte om han vill köra cross då han blir äldre. Det är en grym sport, men dyr. Sen då vi hade varit där i några timmar så körde svärmor hem oss till Borås, hon tog även med sig bordet som vi hade lånat av älsklingens mormor sen i julas. Äntligen tog hon med sig det hem, det har varit ivägen på balkongen. Då hon sen åkte hem så åkte älsklingen med henne till stan för att handla lite saker på Ica Maxi. Jag och barnen satte oss och tittade på en film och myste i soffan, älskar verkligen dom mest av allt. Sen då älsklingen kom hem igen så myste vi alla fyra i soffan innan det va dags för barnen att äta lite kvällsmat. Sen va det dags för sängen för dom. 


Så nu ligger barnen i sängen och sover så gott, eller Molly fick sig en välling till. Hon kan inte riktigt sova med sin förkylning och hosta som hon har, så vi har lagt lite böcker under hennes säng och lagt en lite högre kudde i sängen så hon kommer upp lite och kanske kan andas lite bättre. Älsklingen sitter i soffan och kollar på en film hon fastnade vid, då passade jag på att sätta mig vid datorn och snacka med lite gött folk och dunka lite musik i mina hörlurar (älskar hög musik, med mycket bas). Så nu tänkte jag faktiskt spela lite Euro Truck Simulator 2.


Imorgon så ska älsklingen med Molly till läkaren och ta pricktester, så vi får konstaterat vad hon tål och inte. Det kan vara ganska bra att veta. För älsklingen hade en hel del allergier i unga år (haha lätt rätt elakt dock), men i alla fall då hon va liten så hade hon rätt många allergier vad jag har hört. Då vill jag kolla upp vad Molly kan ha, eller så är hon helt fri ifrån det. Men det tror jag verkligen inte. För astma har vi på bådas sida, så det har hon säkert till 80% redan. Sen ska jag iväg på ekonomi möte vid 10:15 och då kan jag inte ha med mig Elias dit. Så han ska faktiskt få åka och vara hos sin gudmor medans jag är på det mötet. Det är jätte gulligt av henne att hon kan passa honom då jag ska på såna viktiga möten (det är faktiskt ett bra stjäl till att skaffa barnvakt, anser jag). Sen så på eftermiddagen så ska vi hem till barnens farmor och hälsa på samt fika lite. Ska bli trevligt.


Nä nu får jag allt sluta skriva, känner att det bara flyter på haha. Så jag får spelat nånting nu ikväll.

Ni får ha en fortsatt trevlig söndagskväll, det ska i alla fall jag ha.

Sköt om er där ute och ta hand om det käraste ni har (familj, vänner osv).

Ha det gött, heeej!

 

 

Sitter just nu och lyssnar på denna låten, den är sjukt bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards