Livet som pappa

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Emil Löfgren - 13 september 2013 22:44

Idag har vi haft besök utav farmor en stund, det va uppskattat ifrån båda barnen såg jag. För båda satt och lekte med henne direkt då hon kom hit. Innan vi åkte hem så va mamma med mig och hämtade Lilleman på dagis och då blev han jätte chockad att farmor va med.

Sen få mamma hade varit här en stund, så kom Magnus (hennes kille) och hämtade henne. Han stannade och lekte en stund med Elias, sen så dom skulle åka så åkte jag med in till Ica Maxi för att handla hem tacos tillbehör och lite gott gott samt dricka. Sen då jag kom hem så busade jag med Elias en stund och sen var det dags för honom att sova (19:45). Han va jätte trött så fick bli en tidig kväll idag också. Det tar på energi att vara på dagis och det är bra. Då han väl la sig i sin säng, så började jag med kvällsmaten (tacos), sen då det va klart så myste vi framför tvn och tittade på fångarna på fortet och käkade. Denna fredag kommer bli en lugn, just nu tittar vi på en film på fyran som är rätt bra faktiskt. Jag njuter även av en kall och god redbull.

Nä nu ska jag mysa med min underbara sambo och bara ha det bra. Bloggare imorgon nån gång under dagen, så jag har tid. För ska hjälpa honom att flytta lite prylar.

Ni får ha en fortsatt trevlig fredag, sköt om er och dom ni har i er närhet.
Ni checkar jag ut härifrån!
Hejdå!! :)

Mums redbull !

Varför ska man använda kudden, då man kan ligga en bra bit ifrån den istället

Av Emil Löfgren - 13 september 2013 12:12

Sitter just nu hemma hos pappa och rensar ut min gamla telefon på bilder och snart ska jag sätta igång och fixa med min nya telefon, känns så underbart att fått tillbaka den efter lagning. Eller rättare sagt, dom skickade iväg den och sen fick jag hem en helt ny telefon. Sen vid 14 tiden så ska jag iväg och hämta Elias på dagis, då ska även mamma följa med och hämta honom. Det ska bli en överraskning för honom och att avdelningen han går på vet vem farmor är, ifall hon nångång ska hämta honom där.


Sen då vi kommer hem ifrån dagis så ska Elias få lite mat och sen blir det säkert fullt upp med lek och sånt.

Farmor kommer ju på besök och det va ett bra tag sen nu, hoppas på att det blir oftare. Sen blir det la inget speciellet så idag, en lugn fredag med massa fredagsmys. För imorgon så ska vi hjälpa pappa/farfar att flytta lite saker mellan hans gamla källare till den nya och sen på söndag blir det hel dag på Borås Motorstation, då Pontus (älsklingens lillebror) ska tävla i motorcross, då åker såklart kameran med dit och räkna med en hel del bilder då också. Men fotografering är ju mitt intresse så och det brinner jag för och sen perfekt ställe att fota på också.



Nä nu ska jag faktiskt fortsätta med att fixa mobilen och sen om nån timma hämta Elias på dagis och sen vidare hem.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg skrivs, det blir nog ett kvällsinlägg senare också. Men lovar inget !

Sköt om er där ute och va rädd om dom ni har i er närhet!

Hejdå så länge ! :)

 




Ovido - Quiz & Flashcards