Livet som pappa

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Emil Löfgren - 12 september 2013 22:27

God kväll !!

Vi har haft en jätte trevlig dag idag faktiskt, vi har haft fin besök utav Samantha och Cicci.
Vi har varit ute och promenerat och även testat på Samantha's nya sigma objektiv (75-300mm). Det va grymt, lätt att vi vill ha det till vår kamera. Sen efter vi hade varit ute och haft det underbart i de härliga vädret så gick vi hemåt och direkt då vi kom hem (19:20) så la vi Elias med detsamma, för han va jätte trött. Så han fick ny blöja och välling, sen somnade han väldigt snabbt efter att ha läst saga. Sen kollade vi andra på lite tv och Molly ville inte sova, hon ville mysa med oss och det fick hon såklart. För en liten stund sen så åkte Cicci och Samantha hem, deras tåg åkte förbi där vi bodde så vi ställde oss på balkongen och "blinkade" på dom med min telefon, sen fick man ett sms "jag såg din lampa" ifrån Samantha[\f]. Just nu ligger jag och älsklingen på soffan och tittar på Breakingnews med Filip & Fredrik. Älskar det programmet. Det blir en fortsatt lugn torsdagskväll, med bara massa mys.

Imorgon så ska Elias till dagis och då blir det gå upp tidigt, för vi ska äta frukost hemma. Så väckarklockan ringer 7:00 imorgon för min del. Så snart blir det gå och lägga sig för att sova.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, för det ska jag ha i alla fall. Sköt om er och alla andra i er närhet såklart.
Godnatt på er alla !!

Breakingnews med Filip & Fredrik

Av Emil Löfgren - 12 september 2013 12:51

God förmiddag!

Morgonen började med att Molly vaknade runt åtta tiden, då fick hon sig en välling och somnade om i ungefär 30 minuter. Sen vaknade hon och fick komma upp i vår säng och mysa med mamma och pappa lite innan storebror vakna. Han vaknade runt nio tiden, han kom också in till oss och hela familjen va samlad i sängen och myste en stund innan det va dags att gå upp och äta frukost. Sen efter frukosten så myste vi i soffan lite framför Barnkanalen, sen efter en stund tittande på TVn va det dags för älsklingen och Molly att åka in till stan och träffa Samantha och Cicci. Samantha skulle till Netonnet och sen köpa converse och älsklingen passade då på att gå till banken och sätta över pengarna vi lånade av hennes pappa denna månaden. Så dom ska bara köpa skorna till Samantha, sen kommer dom hem. Jag fick Lilleman att somna för en stund sen, han behöver sova middag annars blir han så grinig under dagen. Så jag låter han sova tills han vaknar.
När han vaknat och dom har kommit hem, så ska vi gå ut och fota lite och leka på någon lekplats nånstans. Sen vad som händer resten av denna dagen vet jag faktiskt inte, får se vad dagen har att ge.

Hoppas ni har en fortsatt trevlig torsdag, för det ska jag ha i alla fall.
Sköt om er och va rädda om varandra!
Hejdå så länge!

Skapa flashcards