Livet som pappa

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Emil Löfgren - 11 september 2013 22:38

Dagen startade med att jag vaknade runt 7:20 tiden, då var det dags att väcka Lilleman och få i honom lite frukost och göra oss i ordning för dagis. Morgonen gick felfritt och allt flöt på, tog på oss ytterkläderna. Idag fick det bli jacka för Lilleman, för det va bara åtta grader i morse.

Då vi väl kom till dagis så va det bara att byta om till dagis kläderna och sen sprang han ut på stora gården, han hann knappt säga hejdå till mig. Så ivrig va han att komma ut och cykla på cyklarna dom har på dagis. Sen efter dagis så gick jag hem till pappa och lämnade av hans "vanliga" kläder, orkade inte dra med mig dom hem då jag skulle hämta han om några timma igen. Då jag väl kom hem så låg prinsessorna fortfarande och sov, väckte la dom strax efter tio tiden. Sen så drog vi igång dagen, med frukost och sen mys i soffan. Sen va klockan slagen och det va dags att gå ut till bussen för att åka och hämta Lilleman på dagis. Då jag hade hämtat honom där så åkte vi hem direkt, då vi kom hem så fick han ju syn på sin blixten cykel och skulle såklart cykla på den. Sen va det dags för lite mat och det fick bli lasagnette idag (Elias favorit). Sen efter maten så ställde jag mig och vek tvätt, sen efter de va klart och all tvätt va på plats, så tog jag mig äran att diska och plocka undan lite i lägenheten.

Vi fick fin besök runt 18 tiden, då kom Samantha och Cicci (Samantha's Stockholm kompis). Direkt då dom kom hit så nappade EliasCicci och fick med henne in i rummet och det lekte med bilar en bra stund. Sen efter en stunds lekande va det dags för Lilleman att sova, samt för Lillan's del också. Dom fick välling och somnade omgående, vi andra passade på att titta på Idol då dom hade somnat. Det va faktiskt en hel del bra som gick vidare faktiskt. Sen efter Idol va slut, så skulle Samantha och Cicci ta bussen in till Borås Resecentrum och ta tåget hemåt.

Just nu ligger vi på soffan och tittar på Breaking News med Filip och Fredrik, så sjukt j*vla bra program.
Blir en fortsatt lugn onsdagskväll.

Ni får ha det så bra mina läsare!
Sköt om er och va rädda om varandra.


Goooooodnatt !! :)

Skapa flashcards