Livet som pappa

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emil Löfgren - 17 augusti 2013 23:00

Gokväll gott folk!


Dagen började med att båda barnen vaknade runt nio tiden, fick sig varsin välling. Direkt efter vällingen så kom Elias upp till oss och ville morgon mysa i sängen lite innan vi gick upp. Molly kom även upp till vår säng efter hon har druckit upp sin välling. Sen efter en stunds mysande så gick vi alla upp och satte oss i soffan och kollade på lite barnprogram. Sen så ställde sig älsklingen och gjorde lite pannkakor till frukost och det va verkligen uppskattat från Elias sida, även från min också. Lyx frukost som jag kallar det. Sen efter frukosten så tittade vi på film, det blev "Bilar". Sen va det dags att ta på ungarna och åka in till stan. Där träffade vi även J och T, så dom hängde med oss till Knalleland. Där vi gick runt i lite affärer och sedan så fikade vi också, mycket trevlig dag i Knalleland faktiskt. Sen innan vi åkte hem så åkte vi till Ica Maxi för att handla hem lite tillbehöver till tacosen, vi hade inte allt hemma. Sen så kom Pontus, Mats och Nina till Ica Maxi. Sen efter vi va klara så åkte älsklingen och Molly bil hem med Nina och Mats. Jag, Pontus och Elias fick ta bussen hem, vi fick inte plats i bilen. Elias gillar åka buss, så för honom gjorde det ingenting. Då vi väl kom hem så drack älsklingen och Mats lite kaffe, medans jag och Pontus satte oss framför Xboxet och spelade lite cross spel, Elias satt klistrad bredvid oss och tittade på då vi spelade. Sen efter en stunds spelande så skulle Mats och Nina åka hem, men Pontus skulle stanna kvar. För imorgon så ska vi iväg på Trail EM på Borås Motorstadium, det ska bli grymt roligt. Blir att fota en hel del, det som jag älskar att göra.

Så bilderna jag tar där kommer upp på min event blogg, http://eventfotograf.bloggplatsen.se , kika gärna in där.


Nu tänkte vi kolla på lite Robert Gustavsson och sen sova.
För det bli gå upp tidigt imorgon, runt åtta tiden kanske.

Ni får ha det så bra tills nästa gång vi hörs eller ses.

Godnatt gott folk, sköt om er!


 

Av Emil Löfgren - 16 augusti 2013 13:41

Morgonen började med att båda barnen vaknade runt halv tio tiden. Sen så gjorde älsklingen lite pannkakor, när Elias hade ätit upp så gick han in i sitt rum och lekte med lite bilar. Molly satt och kollade på lite film. Sen så blev båda vanten trött och så la vi dom. Elias sover fortfarande, Molly fick vi precis ge lite katrinplommon för att hjälpa henne med sin hårda mage hon har tack vare tänderna som håller på att spricka upp. Nu är det en tand där uppe så håller på titta fram.

Nu ska jag och älsklingen kolla vidare på filmen vi kollar på, idag fick de bli en skräckfilm, mama heter den.

Av Emil Löfgren - 15 augusti 2013 14:43

Nu är båda barnen vakna och älsklingen på väg hem, då hon kommer hem så ska vi äta lite mat och Molly ska få gröt. Sen efter vi har ätit ska vi nog åka in till stan, älsklingen skulle köpa sina mediciner och lite så. Så vi får la se när vi åker in till stan.

Just nu sitter vi och tittar på barnprogram och det är Djungelboken på tvn. Barnen är klistrade och helt inne i tvn.


Av Emil Löfgren - 15 augusti 2013 12:30

Båda barnen sover och då passar jag på att lägga mig på soffan och sen en film. Idag fick det bli "dumma mej", den är riktig bra faktiskt. Dricker även en kall cola också.
Då barnen vaknat så ska Molly få lite gröt och Elias ska få bada en stund. Sen så kommer älsklingen hem efter tre tiden eller så åker vi in och möter henne. Vi får la se vad vi gör.

Äntligen ny level på Hay Day

Av Emil Löfgren - 14 augusti 2013 21:54

Godkväll gott folk.

Dagens började med att vi gick upp tidigt, för Elias började dagis vid 9:10. Så vi åkte in med 8:34 bussen, då vi kom till stan va det och vänta en stund på busen till dagis. Då vi väl kom till dagis så hann knappt Elias med att pussa mig och ge mig kram, utan han sprang in direkt och lekte med sin dagis kompis som han har sen sin förra avdelning. Han har ju bytt nu efter sommarlovet. Efter jag och Molly lämnade han på dagis så fil vi hem till syrran/faster, för jag skulle låna pappas dator för att fixa lite med bilder jag tagit och så göra mig en event blogg, där kommer jag lägga upp olika event samt bilder från eventet. Det kommer bli allt mellan fordons event till djur event, men mest fordons event vad jag hade tänkt mig. Sen då vi hade varit där en stund, så åkte jag, syrran och Molly bussen ner till Ica Maxi för att möta älsklingen där, jag skulle ta ut pengar jag hade lånat av syrran. Sen efter de så åt jag mig en korv och sen va det dags för älsklingen att gå tillbaka till sin kurs och jag och syrran gick in på Ica Maxi för att köpa oss lite fika, den fikan fikade vi ute i deras café senare. Det blev en kanelbulle och ett wienerbröd samt en cola såklart, mums! Sen så va klockan ganska mycket och det va tid för att gå upp till dagis för att hämta Elias. Tiden gick verkligen fort från jag lämnade honom till jag hämta honom, ändå va de fem timmar mellan. Sen efter då jag hämtade honom på dagis så åkte jag, Elias och Molly ner till stan. Då vi va på väg till stan så smsade älsklingen och sa att hon ville att vi mötte henne vid hennes kurs då hon sluta. Så vi hoppade av i stan och sedan tog vi oss en promenad mot Ica Maxi (för tredje gången idag för min del), men inann vi träffade älsklingen så fick vi in på djurmagazinet som lägger bredvid Ica Maxi och kollade på lite kaniner, marsvin och fiskar. Elias sa till mig då att han ville ha fisk hemma, vi för la se hur det blir med den delen.
Sen då vi varit där en stund så gick vi över till Ica Maxi och mötte älsklingen där, Elias fick åka i en vagn med en bil framtill och det uppskattades verkligen. Sen efter vi hade handlat där så tog vi bussen in till stan för att sedan vänta på vår buss hem. Då vi väl kom hem så somnade Molly i vagnen, då fick Elias passa på att leka på lekplatsen vi har utanför oss en stund. Sen kom J och T förbi och barnen lekte en stund på lekplatsen. Sen va det dags att gå in och äta kvällsmat, Elias ringde även farfar och sa godnatt, då fick han även prata med favoriten faster och säga godnatt till henne också. Sen så la jag honom med en välling och han somnade ganska omgående. Jag la mig på soffan och slog på tvn, så fick jag se att det va herr fotboll och Sverige och Norge spelade, Sverige leder över Norge med 4-2 just nu. Älsklingen kom nyss ur en varm dusch. Nu blir det bara massa mys resten av kvällen, starta en film och bara mysa. Lägga sig i bra tid ikväll faktiskt, älsklingen ska upp tidigt imorgon men det ska vi andra inte göra. Men jag lär la vakna då hennes klocka ringer, men hoppas på att jag har två barn som sover länge imorgon.

Imorgon så blir det troligtvis en hemma dag, vi får la se imorgon vad vi hittar på. Kanske åker till knalleland en stund, men det är tveksamt. Då vi ej har nån ståbrädan till lilleman.
Annars blir det hitta på något roligt henne eller i alla fall gå ut till lekplatsen utanför oss, det återstår imorgon.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Av Emil Löfgren - 11 augusti 2013 13:27

Morgonen började med att jag va jätte jätte täppt i näsan och hostade som bara den. Men nu för en stund sen så försvann det, så underbart. Annars har det inte hänt något speciellt på förmiddagen. Blir äta lite "frukost" strax eller rättare sagt lunch, haha.
Ligger just nu på soffan och kollar på repriset på Sommarkrysset, men det är dock slut nu. Jag såg det igår, live sändningen alltså. Om en stund blir det ställa sig och diska, men först tänkte jag spela lite Xbox om jag får för min sambo, får la fjäska lite , haha!

Här kommer lite bilder jag tog igår då jag och syrran va på bråt och såg jeep träff. Vi såg även Rally också, men de bilderna dampade så dom kommer upp senare på bloggen.

Fler bilder från 4x4 träffen finns på min blogg

Av Emil Löfgren - 9 augusti 2013 08:21

GODMORGON !

Idag börjar jag min morgon med att ta ett varmt bad, passar på då tjejerna sover. För sen när dom vaknar blir det äta frukost och sen göra sig i ordnin för att åka hem till pappa, där ska vi hjälpa honom att städa i sin lägenhet (han jobbar och har inte tid). Han ska ha visning imorgon lördag, så lovade jag att vi skulle hjälpa honom med de. Han har hjälpt oss en hel del, så man får allt ge igen lite tycker jag. Städa är inte de roligaste, men gör det för pappas skull.

Senare i eftermiddag så kommer en vän till oss och hälsar på. Ska bli riktigt trevligt faktiskt. Sen händer det inget speciellt mer idag, jo handla hem lite tacos tillbehör. Det är ju fredag! ;)

Av Emil Löfgren - 7 augusti 2013 22:20

Ris, bea-sås och snitzel

Ovido - Quiz & Flashcards