Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

7/7-13 - Kanon väder.

Av Emil Löfgren - 7 juli 2013 11:50

Idag började morgonen med att Molly vaknade vid åtta tiden (det hörde inte jag), då gick älsklingen upp och gjorde en välling till henne. Jag hörde henne som sagt inte, så jag sov vidare. Sen vid nio tiden så vaknade Elias och då hörde jag ett svagt ljud ifrån rummet "pappa", jag svarade honom att komma in till oss. Det tog la fem minuter innan han kom till oss, vi myste i sängen allihopa. Sen efter en stund så gick jag och Elias upp och satte oss i soffan och startade Bolibompa. Älsklingen låg kvar i sängen och sov en stund till, vi väckte henne runt tio över tio tiden. Sen åt vi lite frukost och så och nu sover Elias middag. Då han har vaknat så ska han åka iväg och ha egentid med farfar och faster, det längtar han efter. För han pratar om det hela tiden, man hör här hemma "åka bil med farfar" och sen ett jätte smile efter han sagt det. För oss som ska vara hemma (jag, älsklingen och molly) får besök utav några kompisar, blir att fika och snacka lite. Dom vill hit och gosa bebis, då får la dom göra det då. Dom kommer runt tre tiden, så blir att fixa och dona i lägenheten fram till dess. Små städa lite i alla fall, röja i ordning och sånt. Dock kan vi inte göra det nu, får göra det då Elias har sovit en stund. Känns gött att få i ordining lite i lägenhten då man ska ha besök och inte se ut som ett "bomb" nedslag, alltså inte bokstavligt dock. Men det blir rörigt då man har två barn hemma som lever rövare, haha. Men så är det och ha barn.


Sen då Elias kommer hem så blir det ut och leka på lekplatsen vi har hemma hos oss och sen kanske ta oss en promenad om älsklingen klarar av det med sitt knä. För vädret är verkligen kanon idag också, det ser ut att bli så här resten av veckan också. Hoppas verkligen på det då, för då blir det grilla någon dag i veckan eller ett antal gånger. Bjuda hit lite vänner och grilla och ha det allmänt trevligt. Det är alltid trevligt med gött sällskap och god mat, då mår man som bäst. Vi har ju våran lilla grill som vi vill inviga, det ser ut att bli så i veckan.

Grilla en god köttbit vore ej fel. 

Nu ska jag kika vidare på nätet och försöka hitta något roligt.

Ni får ha det så bra i det fina vädret och glöm inte smörja in er om ni ska sola, annars bränner ni er.

Men i alla fall, ha det så bra nu tills nästa gång vi ses eller hörs.

Heeeeeejdå, så länge! :)

 

Här kommer en bild på då barnen badade tidigare i veckan

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards