Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

2/7-13 - Fullt upp hela dagen

Av Emil Löfgren - 2 juli 2013 21:29

Då vi kom hem ifrån dagis idag, så fick jag ett sms ifrån J och hon skrev och fråga om vi va hemma. Vi va på väg hem, så jag skrev det. Dom frågade om vi ville ha besök och det ville vi såklart, så dom kom hit och hälsade på en stund. Vi käkade tacos allihopa och det va full rulle från dom kom tills dom åkte vid åtta tiden. Det har varit mycket trevligt att dom kom hit på besök faktiskt, alltid lika roligt att umgås med dom. Blir alltid en hel del snack om olika ämnen och även massa bus mellan barnen. Dom kommer riktigt bra överrens alla tre, men Elias och Jack kommer bäst överrens faktiskt. Men funkar bra med Jens också. Då dom åkte hem så ringde jag och Lilleman Ellinor på Skype (hon bor i Norge), det tyckte Elias va riktigt roligt. Han fick även se sig själv och sen henne. Vi ska ringa henne imorogn bitti också, Elias saknar Ellinor och det märks och tvärtom. Men hon kommer hem på fredag, så hon kommer komma hit och vara här i några dagar. Blir säkert då vi har Elias och inte då vi har honom, hon är alltid välkommen hit. Sen efter en stund så la vi Elias för natten, han ville att "nanna" skulle läsa saga, pappa fick tydligen inte det. Så jag gjorde i ordning Molly för natten, bytte blöja och gjorde välling. Hoppas hon sover hela natten nu då, för nu i natt så vaknade hon vid kvart i ett och vägrade somna om innan hon fick sin ersättning, sen slocknade hon på två sekunder typ. Resten av denna kvällen blir det ta det lugnt framför datorn en stund och sen kanske se en film med älsklingen. Vi får la se vad som händer, ska kolla på Tradera lite och se om man hittar något skoj att köpa. 


Imorgon så ska vi ta en hel dag i Göteborg, älskligen ska till Sahlgrenska vid 14:15 tiden och efter det ska vi träffa familjen Brandt igen (dom som va här hos oss idag). Så får vi la se vad vi hittar på då, är vädret fint så kanske det blir att åka till Slottskogen och ta oss en picknik där eller nått. Det återstår och se imorgon.

Ska i alla fall träffa dom efter besöket på Sahlgrenska, vad vi hittar på, bestämmer vi imorgon.


Nu ska jag kika vidare på nätet och lyssna på lite musik i hörlurarna.

Blir la säkert min favorit låt, Vissla med mig - Panetoz. Den har jag fastnat vid verkligen.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg jag skriver.

Sköt om er och va rädda om varandra.

Heeeejdå och godnatt ! :)

 

 

 

Här kommer lite bilder från dagen!

                                                                                       

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Skapa flashcards