Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

2/7-13 - Morgon mys

Av Emil Löfgren - 2 juli 2013 11:01

Morgonen började med att jag vaknade då klockan ringde 7:45, jag låg och drog mig fram till 7:53. Sen va det dags att väcka Elias och byta blöja på honom, sedan ta på honom kläder som han skulle ha på sig till dagis. Vi hann till och med att leka med lite bilar på morognen. Sen va det dags att ta på sig skorna och gå till bussen och åka till dagis. Han lyssnade hela vägen fram till dagis, direkt då vi kom till dagis så ropade alla ungar efter honom. Han är omtyckt på dagis tydligen, det är bara roligt att det är så. Dom sprang efter honom, sen spran han till mig och gömde sig. Sen så sa jag till honom att springa och gömma sig nån annanstans, det gjorde han och då passade jag på att smita ut genom yttedörren. Gick hem till mamma en snabbis, för min tidning trailer hade kommit dit tydligen. Stod där en stund och pratade, sen drog jag mog mot bussen ner till stan och där bytte jag buss till bussen hem. Då jag kom hem så satte jag mig vid tvn och käkade lite frukost och nu sitter jag vid datorn och lyssnar på lite Linus Svenning och kollar runt på nätet samtidigt som jag skrivet detta inlägg.


Blir snart att sätta sig på bussen för att åka in till stan igen, man får ta 12:34 bussen hemifrån för att hinna till dagis. För tar jag 13:34 bussen så är jag i stan runt 13:50 tiden och då är det för sent. För han slutar 14:00 på dagis, så jag får som sagt ta 12:34 bussen hemifrån oss, då är jag framme i stan vid 12:50 tiden och sen tar jag 13:10 bussen upp till dagiset, eller så går jag upp till dagis. Vi får la se vad som händer, för älsklingen och Molly ska med då vi hämtar Lilleman idag och hon har ju ont i knät, så vi får se vad hon vill göra. Blir säkert att vänta på bussen, men det gör inte mig något. Blir nog att ta på mig mina nya träningsskor sen tänkte jag, bäst att gå in dom lite innan man ger sig ut på promenader med dom.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards