Livet som pappa

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 23:29

Sitter vid datorn lyssnar på sjukt go musik med Linus Svenning, hans röst är ju bara så jävla grym asså!

Här är en av min absoluta favorit med honom, min favorit låt gör han också.

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 21:47

Idag har det varit en lugn dag faktiskt, som jag berättade i tidigare inlägg så har svärmor och älsklingens mormor varit på besök. Det va mycket trevligt, Maggan lämnade en dammsugare här. Som vi kunde ha så länge tills vi köpte oss en ny, det blir nog ganska snart ändå. För hennes krånglar ju bara, sladden åker in av sig själv och skaften på den är sönder. Men det blir en reserv dammsugare för vår del, så nere i källaren får den bo.

Sen då dom hade åkt, så tog jag tag i att dammsuga och vika tvätt, älsklingen hjälpte till såklart att lägga in all tvätt på sin plats. Sen så slappade hon framför datorn en stund och jag framför tvn med Molly, vi kollade på barnprogram. Sen så plingad det på dörren helt plötsligt, vi flög typ upp i taket. Tänkte "vem fan är det som plinga på hos oss nu, vi väntar inte besök". Då jag väl kom till dörren och skulle kika ut genom nyckelhålet, så ser jag ingenting. Jo, att det är helt mörkt. Personen på andra sidan höll såklart för hålet, så jag ej kunde se ut. Då jag väl öppnade dörren med hjärtat i halsgropen, så stod Mollys gudfar och hans flickvän utanför dörren. Dom hade varit på Nelly Outlet på Åhaga här i Borås, så dom slängde förbi här och hälsade på en stund. Det va mycket uppskattat.

Vi satt en stund och snackade och dom myste med Molly.

Nästa gång dom kommer så blir det nog en cider/vin kväll samt grilla något gott till de.  För nu har vi ju vråan nya grill vi byggde ihop idag. Det är verkligen två underbara personer dom filurerna. 


Resten av denna kvällen blir att ta det lugnt, just nu sitter jag vid datorn och kollar lite saker.
Älsklingen sitter i soffan och kollar på nån film på tvn, nån bra sa hon. Men inte min smak direkt.

Får la se om vi sätter på en film senare, annars blir det händer det inget specillt ikväll, bara ta de lugnt.


Nu tänkte jag kolla vidare på nätet efter något roligt att kanske shoppa, man vet aldrig.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg, sköt om er och va rädda om varandra

Heeeeeeejdå så länge !

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 17:08

Nån som älskar att sova på sidan och hon älskar även att sova på magen, hmm vem kan hon vara lik då.

Jo sin kära far, jag älskar också att ligga på magen och sova, det är de bästa jag vet.

   

Av Emil Löfgren - 29 juni 2013 16:36

Dagen började med att vi alla vaknade runt tio tiden idag igen, gött att sova ut lite faktiskt.

Sen så käkade vi god frukost jag och älsklingen, Molly fick sig en välling i sängen.

Där efter så sprang jag ner till tvättstugan vid 12 tiden och slängde in tvätten i torktummlaren, det hade ej torkat riktigt sen vi tvättade sist. Sen efter jag kom därifrån, så kom svärmor och älsklingens mormor på besök. Så då fikade vi lite och så byggde jag ihop grillen som vi fick av Johannas mamma på midsommar, vi har ej kunnat ta med oss den hem innan. Så hon fick ta med sig den nästa gång hon kom och hälsa på oss och det blev idag.

Den är jätte fin, liten och smidig faktiskt. Men ändå rätt stora faktiskt, helt lagom för oss. 

Sen då dom hade åkt hem så la sig älsklingen i ett bad, där ligger hon än. Molly ligger just nu och sover en stund, hon ville inte sova då mormor och gammel mormor va här på besök och det förstår jag, hehe.

Då älskligen la sig i ett bad, så passade jag på att sätta mig vid datorn en stund. Där sitter jag ännu, haha.

Blir att laga någon mat om en stund, men vad vet jag inte riktigt än. Nått gott kommer vi säkert på.

Resten av dagen blir det att ta de lugnt bara, inget planerat allt faktiskt. En lugn lördag.


Imorgon tänkte jag åka till Jula och kolla på lite saker som behövs hem och till mig, älsklingen blir nog hemma om hon inte får en tid och tömma sitt knä. Det hoppas jag hon får, annars blir jag helt förbannad på dom asså.


Så här ser vår nya grill ut

 

Den blir perfekt till att grilla med, nu väntar vi bara på bättre väder och att vi ska köpa kål till den.

Men vädret hoppas jag blir finare snart, så man kan premiär grilla med den. Den blir smidig att ta med sig om man ska iväg nånstans och ska grilla eller så. Vit och fin är den, lätt att bygga ihop också. Smidigt med ett handtag upp på locket också. Så denna grill kommer att användas flitigt så länge vädret är fint. 


Nä nu tänkte jag kolla runt lite på nätet och bara ta det lugnt.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg jag skriver, när nu det kommer. Kanske kommer ett kvälls inlägg också, det vet man aldrig med mig. Alltid roligt att skriva av sig lite och då passar bloggen perfekt då.

Heeeeeeej så länge ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards