Livet som pappa

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Emil Löfgren - 24 juni 2013 23:40

Nu här strax är det dags för sängen, älsklingen sitter vid datorn och kollar kläder på Nelly. Blir att sova strax.

Imorgon så ska vi in till stan och hem till pappa, där vi ska kolla o hans källare efter lite saker som är mina. Sen kanske vi gå till Åhaga och kolla Nelly Outlet som är där, massor av kläder till barn och vuxna. Så får man la se om man hittar något roligt. Annars händer det inget speciellt imorgon, inget planerat i alla fall. Återstår och se vad som sker när vi vaknar och gjort de vi ska göra först.

Ni får sova så gött, för det ska jag göra nu i alla fall.

Ha det gött, heeeej! ;)

Pappa älskar er mest av allt <3

Av Emil Löfgren - 24 juni 2013 16:45

Morgonen började med att jag och Lilleman gick upp vid 8 tiden, jag bytte hans blöja och tog på honom dagis kläderna han skulle ha på sig. Sen så pratade vi med "nanna" (Johanna) en stund innan vi skulle ta på oss ytterkläderna och promenera till bussen. När vi kom in till stan så fick vi sitta och vänta i 20min på vår buss till dagis, där satt Elias fint och tittade på alla dessa bussar som åkte runt där på södra torget. Sen efter en stund så kom busssen. Lämningen på dagis idag va inga som helst problem faktiskt, han gick fint in till dom andra barnen och hittade sin dagis kompis Viggo direkt och de satte sig för att leka med bilar. Så jag kunde med lättnad gå därifrån, utan massa gråt och så. Det kändes faktiskt riktigt bra. Sen då jag hade lämnat honom på dagis, så gick jag hem till pappa för att låna hans dator en stund. Sen då jag hade varit där så drog jag mig ner mot stan runt 12 tiden, där jag skulle träffa älsklingen och Molly. Vi gick runt lite i stan och gick in på Tele2´s butik och pratade med en där om deras bredband, det slutade med att vi fick med oss ett hem. Ett bredband som är okej för våran ekonomi, 249:-/mån och på första fakturan blir det staravgift på 250kr, men tur som de är så är de på första fakturan och inget mer sen. Vi har länge snackat om bredband här hemma, äntligen så har vi det. Det funkar faktiskt riktigt bra, jag är nöjd än så länge i alla fall. Vi har prova på  i 2 veckor, funkar det inte eller är det något strul med de så ska vi ringa ett nummer så stänger dom av allt med abonnemanget, men än så länge så funkar det utan problem i alla fall och hoppas det funkar så. Vi nöjer oss med 25mbit/s, vi ska ju ändå bara maila, surfa och såna där enkla saker. Inte direkt spela över nätet eller så, väldigt sällan i så fall. Sen vid 13:30 tiden så skulle jag till tandläkaren och pinas, det va rent förjävligt att vara där idag. Det tog mig 40min att vara där idag, det kändes som en evighet verkligen. Jag har dock tre hål, ett som är verkligen akut. Dom hade en tid redan imorgon, men jag kände jag skulle ej palla av det. Jag va skit nervös idag och så meddelade dom mig det, jag trodde jag skulle dö typ. Men sen till slut så bestämde vi för att jag själv går till receptionen och bokar in mig på en tid. Det fick bli 9 september 10:40, jag fick med mig två lugnande tabletter hem. Som jag ska ta en timma innan jag ska till tandläkaren, hoppas verkligen jag inte känner nånting. HATAR verkligen tandläkaren, har så stor tandläkarskräck så det finns inte. Minns sist då jag va hos dom, då jag skulle ta bort lite tandsten och så. Mitt upp i allt så tog bedövningen slut och jag kunde inte med att säga nått heller, jag ville bara att det skulle ta slut på de onda och så att jag kunde åka därifrån. Fy f*n för att vara hos tandläkaren asså.


Resten av denna dagen så blir det bara ta det lugnt, kanske gå på en promenad lite senare.

Vi får la se hur vädret är och så. Men blir nog en promenad, för det ser ut att vara fint, solen skiner just nu hos oss. In mot Borås så är det mulet och grått, va det sist jag tittade däråt. Nu kan det haförsvunnit, men innan då vi åkte hem ifrån stan så regnade det i Borås och sen kommer vi typ en bit utanför Borås så slutade det regna direkt. 


Nä nu ska vi allt fixa ihop lite middag till oss.


Ha det gött, heeeej!


 

 

Skapa flashcards