Livet som pappa

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Emil Löfgren - 19 juni 2013 09:41




Morgonen har fått fel fritt och det känns gött. Va inga problem att få upp honom ur sängen, de han sa först då han vaknade va att han ville leka med bilarna på sin bilmatta. Men det hann vi inte med riktigt, så det fick bli byta blöja och på med kläderna. Sedan ta på sig ytterkläderna för att gå ner till bussen, den va såklart sen som vanligt. Kändes som vi skulle missa den, men de behöver man typ inte oroa sig för hemma hos oss, men ibland så är den i tid och de vet man inte när den är nästa gång heller. Men sen då vi väl va på dagis så möttes vi av hela dagiset skulle ut och dansa runt midsommarstången och sen skulle dom äta glass med jordgubbar. Så in med Elias och byta om till dagis jacka och skor, sen ut med gänget. Gick felfriitt att lämna honom idag, inga protester eller nått sånt. Det känns skönt för mig att det gick så bra, inte roligt då han börjar bli ledsen och så. Sker väldigt sällan, glad för det. Sen efter jag lämnar honom på dagis, så gick jag hem till pappa för att låna hans dator och där sitter jag nu. Snackar med lite folk på Facebook och kollar även lite andra roliga sidor, samt skriver ett inlägg i bloggen, hehe ! :) Älsklingen och Molly stannade hemma i morse, men dom kommer in om nån timme eller så, för vi ska till försäkringskassan och arbetsförmedligen idag. Mycket roliga ställen, eller inte. Men först på försäkringskassan, så ska vi fixa så min pappaledighet startar ifrån den första juli fram till hon börjar dagis. Och sen att Johannas dagar sparas, för det vill hon så hemskt gärna göra och det förstår jag. Sen ska vi in till arbetsförmedlingen och starta upp hennes ärende hos dom, eller vet inte riktigt vad man ska säga. Hon är inskriven där, men är pausad så ska starta upp de igen, ja de är lite komplicerat att förklara. Hoppas ni förstår vad jag försöker förklara, haha! Annars händer det inte speciellt så, hämta Lilleman vid 14 tiden igen. Sen hem direkt, för lite senare så kommer pappa/farfar och hälsar på oss. Då ska vi borra upp nya hål, eller rättare sagt borra större hål. För igår så hade vi fel borr då vi borrade hålen till skrivbordet, så han tar med sig rätt borr till oss idag. Och sen upp med datorskärmen på väggen och där behövs det borras också. Så hela eftermiddagen är upptagen med att fixa oss en dator hörna i vardagsrummet, ska bli roligt. Älskar att bygga och inreda så, har kanske ett projekt till att göra i lägenheten, men de säger jag ingenting om riktigt än. Först än det är hundra procent att det ska göras.


Nu börjar fingrarna krampa, nu får jag sluta skriva inlägg.

Blir ju en halv bibel ungefär, känns det som i alla fall.

Men när jag väl börjar skriva, så flyter det bara på.

Men ni får ha en trevlig dag och hoppas på fint väder.

Här är vädret så där, varmt är de men ingen sol för tillfället, men det hoppas vi på idag.


Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Sköt om er och va rädda om varandra!

Hej så länge ! :)




Skapa flashcards