Livet som pappa

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Emil Löfgren - 14 april 2013 20:43

Idag har det varit en lugn söndag, mamma och Magnus va och hälsade på i förmiddags. Elias blev jätte glad då dom kom. Själv så höll jag på att fixa i vardagsrummet, satte upp "carpe diem" text på väggen ovanför vår säng och sedan ben på vår säng. Blev jätte bra faktiskt, nån dag i veckan blir det fixa hylla ovanför vår sän också. Sen så åkte dom hem vid 15 tiden, då passade jag, Elias och älsklingar på att äta lite mat. Sedan skulle Elias till sin mamma vid 17 tiden, det gick si så där att lämna honom idag. Han ville ej gå till henne, han sa "hemma pappa", alltså han mena att han ville va hos mig. Märks att han trivs hemma hos oss och i den nya lägenheten. Det känns riktigt skönt att det är så. Sen då han åkte till sin mamma, så kom syrran till oss. Vi satte oss i köket och tjöta lite, för Molly sov i vardagsrummet, så vi ville ej väcka henne. Sen vakande hon efter en stund, då satte vi oss vid tvn en stund. Sen så grejade vi lite också, blir mer i veckan. Imorgon är det dags för jobb igen vid 8 tiden, kan nog bli en lång dag imorgon. För det är sista dagen att byta till sommardäcken, svärmor kommer förbi med sina däck. Så jag ska byta på hennes bil, från vinterdäck till sommardäck. Ska bli trevligt att få träffa svärmor och Pontus igen, det va ett tag sen. Haha dock så träffade jag svärmor i lördags förra helgen, men ändå! Världens bästa svärmor, så enkelt är det bara. Får allt hoppas dom är kvar då jag kommer hem efter jobbet. Då jag kommer hem så ska jag sätta igång med att fixa Elias rum tänkte jag faktiskt, ska bli roligt.

Nu ikväll blir det kolla på Maria Wern med älsklingen och mysa, sen efter det blir de ett varmt bad.

Ovido - Quiz & Flashcards