Livet som pappa

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Emil Löfgren - 10 april 2013 00:08

Idag så har vi varit i Göteborg och på Sahlgrenska, älsklingen skulle tömma sitt knä på vätska. Det blev hela 70ml vätska hon tömde, en hel del faktiskt.
Sen då vi hade varit där så åkte vi in till stan för att träffa hennes syrra, vi gick direkt och åt. För alla va så enormt hungriga, sen kollade vi lite affärer. Jag försökte hitta mig nått spel till Xbox, men fann inget roligt. Sen så va det faktiskt dags att åka hem, klockan blev mycket helt plötsligt. Vi tog 16:50 bussen ifrån Göteborg och till Borås, så vi va i Borås runt 17:50. Direkt då åkte vi till Ica Maxi, där älsklingen skulle möte en och sälja en parfym till. Vi hittade även två filmer till Elias, det blev sammys äventyr och en Bamse film, Elias hade sjungt "heja Bamse" hela vägen ifrån Göteborg.
Så han fick sig två filmer idag, som han ska se på imorgon då han vaknat.
Sen efter då vi varit där, så begav vi oss till Willys för att storhandla, tur att min pappa va så snäll och ställa upp och köra hem våra matvaror och även plocka in delvis av sakerna, det uppskattas verkligen den hjälp vi fick. Sen va vi hemma runt nio tiden, för det tog en stund att handla och sedan ta sig hem. Direkt då vi kom hem blev det välling, pyjamas och sängen för Elias, han somnade omgående. Han va rätt trött idah, ej sovit middag. Varit mycket att titta på och så. Natten som va tills idah, sov han hela natten i sitt egna rum, så duktig.

För min, älskling och Mollys del blekfet att mysa lite i soffan, sen badade älsklingen och Molly en stund. Jag funderar på att lägga mig i ett bad innan jag kryper ner under täcket för att sova. Imorgon vankas det praktik, det känns underbart faktiskt. Ha nått att göra på dagarna och sen sakna familjen lite. Känns helt klart underbart. Jag trivs verkligen med min praktikplats, gött gäng man jobbar med. Nu blir det kolla lite Criminal Minds med älsklingen, sen krypa mer i ett varmt bad och ha det gött.
Sen blir det sova. Så blir inget mer inlägg detta dygn (tisdag), nästa kanske kommer imorgon (onsdag).

GODNATT !! :)

Ovido - Quiz & Flashcards