Livet som pappa

Alla inlägg under mars 2013

Av Emil Löfgren - 12 mars 2013 20:53

Till middag idag fick det bli pannkakor som pappa hade gjort, sen efter det så lekte vi lite. Sen va det dags att ta ett kvällsbad för Elias innan läggdags.
Sen efter badet så myste vi lite, kopplade av innan han skulle sova.
Då han hade lagt sig för natten, så satte jag mig vid tvn och fick mig en chokladbit av pappa (japp) och så dricker ja sockerdricka (mums!). Blir en fortsatt lugn kväll, slappa framför tvn och spela lite candy crush, hehe.

Av Emil Löfgren - 12 mars 2013 15:40

Dagen började med att Elias vakna runt sju tiden, då fick han komma upp och lägga sig i min säng och mysa lite. Innan det va dags för att ta på sig för dagis. Sen då jag lämnade honom på dagis så gick jag hem och åt frukost, sedan ringde jag F och bestämde en träff med honom. Sedan gick jag och hälsade på F på jobbet, där jag troligtvis ska praktisera, praktiken börjar troligtvis i slutet av månaden.
Sen efter jag varit där och snackat med honom, så mötte jag syrran och sen tog vi oss en promenad runt Borås Ridhus, såg massvis med fina hästar.
Klappade till och med en häst, typ första gången, hittade mig en favorit och han hette Wellington (om jag ej minns fel). Svart och fin. Sen så gick jag och syrran tog bussen ifrån ridhuset till stan, sedan vidare till Ica Maxi. Där syrran skulle handla hem lite mat till sig. Då vi va klara där så åkte vi bussen upp och hämtade Elias på dagis, han blev överlycklig då faster va med och hämtade. Då vi kom hem så ville Elias se Rorri Racerbil, så fick starta pappas dator och kolla Rorri på youtube och sen kollade vi även på brandbilar på youtube. Just nu kollar vi på Disney Junior. Pappa kommer hem om en stund, då blir det göra pannkakor. Grymt sugen på det, länge sen man åt det. Ska bli gött.
Sen blir det en lugn tisdagseftermiddag, bara massa bus och mys med Lilleman. Syrran skulle komma bort med mitt usb-minne lite senare, med bilder från idag och från i lördags.

Här kommer lite bilder från dagens promenad.

Av Emil Löfgren - 9 mars 2013 20:29

Sitter och tittar på melodifestivalen med älsklingen och syrran. Nyss ätit kvällsmat, det blev potatisgratäng med köttbullar och korv. Nyss va State Of Drama på tvn, ring och rösta 099-20203 !! Dom ska vidare till ETC!

Av Emil Löfgren - 9 mars 2013 08:41

Jaha, 6:e dagen i rad att jag vaknar mellan 8:00 - 8:30. Min kropp/hjärna vill ej sova längre. Men men, då sover jag i alla fall inte bort hela dagen.
Så sätt är de gött att gå upp tidigt. Blir att väcka älsklingen snart, så hon ej sover bort hela dagen. Vad som sker idag, det blir en del. Syrran kommer hit nån gång under dagen, då ska vi ut och gå och fota lite. Sen ikväll blir det att kolla på melodifestivalen och äta hemmalagad pizza.

Av Emil Löfgren - 8 mars 2013 22:51

Ligger på soffan och tittar på "... och så kom polly" med Ben Stiller i rollen.
Första gången jag ser den, verkar helt okej faktiskt. Komedifilmer gillar jag

Av Emil Löfgren - 8 mars 2013 17:02

Kom nyss in efter en vår pomenad, underbart skönt va det att ut och gå i det dina vädret. Vi tog vägen om affären och köpte hem grönsaker till tacosen vi ska käka ikväll. Nu om en stund blir det städa lite, diska och lite så. Annars blir det en lugn och mys fredag med prinsessorna.

Ovido - Quiz & Flashcards