Livet som pappa

Alla inlägg under februari 2013

Av Emil Löfgren - 16 februari 2013 20:38

Tacos och melodifestivalen
med älsklingen och svärfar

Av Emil Löfgren - 16 februari 2013 18:13

Av Emil Löfgren - 16 februari 2013 18:06

Vi kom nyss in efter att varit ute i ungefär fyra timmar. Vi har då hunnit med att gunga, leka på lekplatsen, kollat på hästar, Elias kört lillasyster i vagnen, handlat tillbehör till tacos. Elias har gått en hel del idag, han gillar det. Nu blir det ta det lugnt resten av kvällen, blir att laga lite mat till Elias om en stund. Sen ikväll så ska vi äta tacos och se melodifestivalen då Elias har gått och lagt sig. Mys!

Av Emil Löfgren - 16 februari 2013 11:45

Mina älsklingar älskar broccoli tydligen. Älsklingen fick Elias att börja äta de. Jag gillar verkligen inte de.

Av Emil Löfgren - 16 februari 2013 10:04

Vi vaknade för en stund sen, helt utvilade. Va en rolig dag igår, vi va och lekte på Lek och Buslandet med Pontus, Nina och älskling. Det va grymt roligt. Vi va helt slut då vi kom därifrån. Idag sker det inget speciellt, utan att vi ska ta oss en promenad och titta om hästarna är ute. Skönt att komma ut lite på en promenad.

Av Emil Löfgren - 15 februari 2013 08:30

Godmorgon! :)

 

Idag så vaknade jag och Elias runt sju tiden, då fick han sig en välling och sen då den va upp drucken så fick han sig en ny blöja. Sedan va det dags att gå ut ur rummet och hälsa på farmor och busa med henne lite. Hon gjorde sig i ordning för att åka iväg och jobba. Jag låg kvar i sängen lite och drog mig, me ngick upp nån minuter efter Elias. Just nu så sitter jag och Elias och tittar på bolibompa och jag tänkte göra i ordning lite frukost om en stund.

 

Senare idag så ska vi åka ner till Göteborg, där vi ska träffa älsklingen, Pontus, Nina och Molly. Vi ska trolgitvis åka til lek och buslandet på backaplan. Där vi kommer tillbringa hela dagen, haha. Ska bli grymt roligt faktiskt. Leka av sig lite och så och Elias ska äntligen får träffa sin favorit han har tjötat om hela veckan (Pontus, älsklingens lillebror). Sen blir det kanske att vi stannar kvar i Göteborg till söndag, men det är inget som är bestämt riktigt än, ska snacka med älsklingen då hon hör av sig idag. Så jag vet om jag ska packa med mig kläder eller inte.

 

Igår fick jag ryket att möblera om i mitt rum, jag blev faktiskt väldigt nöjd faktiskt.

Elias fick sig en liten egen hörna inne i rummet, det tyckte han om märkte jag.

 

Ni får ha en bra dag, för det ska jag ha.

Sköt om er och va rädda om varandra.

Så hörs vi säkert senare eller en annan dag.

Hej så länge ! :)

 

Av Emil Löfgren - 14 februari 2013 22:07

La Elias runt åtta tiden och han vaknade för en stund sen, då fick han en välling till. Sen somnade han omgåendes. Själv sitter jag och spelar lite GTA Liberty City på Xbox, grymt roligt spel. Blir att kolla repriser på Fråga Olle senare, orkar inte pausa spelet. Haha!

Av Emil Löfgren - 14 februari 2013 18:17

Nu blir det röra sig ner till Ica Maxi för att handla hem det som fattas.


 

Ovido - Quiz & Flashcards