Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

GODMORGON

Av Emil Löfgren - 28 februari 2013 09:10

Dagen började med att Elias väckte mig runt sju tiden, idag igen. Vi låg kvar en stund i sängen och myste lite, lekte med bilar och läste bok. Sedan bytte vi blöja och tog på oss kläderna.
Sen ville Elias titta på Byggare Bob på tvn, så då gjorde vi det. Sen vid 8:30 tog vi på oss ytterkläderna, för det va dags att promenera till dagis. Då vi kom till dagis, så va han så ivrig att leka med bilarna och åka rutschkanan så han hann knappt säga hejdå till mig. Men det är kul att han trivs på dagis och det märks på honom.
För min del va de och traska hemåt igen efter lämnat han på dagis.
Då jag väl kom hem la jag mig i ett bad (ovanligt eller inte), om en stund tänkte jag klämma i mig några mackor och lite yoghurt. Sedan kanske ta mig en promenad och testa på 'runkeeper' appen, den sägs vara bra. Aldrig testat, tänkte göra det sen då jag går ut och går. Ska bara hitta nått ställe att gå till eller så går jag bara nånstans.
Vi får la se vart jag hamnar nånstans.

Ja juste, jag vägde mig nu för en stund sen och då stod vågen på 78,2kg. Alltså gått mer 2,6kg på en vecka typ, om de nu kan stämma. Vi får la se.
Ska väga mig ikväll också tänkte jag.

 
 
Ingen bild

Emma Andersson

28 februari 2013 13:39

jag har märkt att man väger mera på kvällen än på morgonen.

 
Ingen bild

Marie

28 februari 2013 21:33

Man väger mer på kvällen eftersom man ätit under dagen ;)

Gör så här att väga dig ikväll om du vill, men imorgon efter du varit på toa och tömt blåsan så ställer du dig, då ska u se på fina resultat :D

Emil Löfgren

1 mars 2013 23:16

Ja de vet jag om att man ska göra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards