Livet som pappa

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Emil Löfgren - 28 februari 2013 15:33

Idag då jag skulle hämta Elias från dagis, så ville han inte hem. Han skulle åka rutschkanan typ 10-20 gånger innan det va okej att ta på sig och gå hem. Det märks att han gillar dagis, idag va sista dagen för en av hans fröknar. Eller rättare sagt imorgon, men Elias träffar inte henne imorgon. Hon va riktigt bra faktiskt.
Då vi väl kom hem så diskade jag direkt och Elias skulle se 'stora maskiner', då fick han det såklart.
Nu här snart blir det laga lite middag, idag får det bli pyttipanna och broccoli till Elias, han gillar det men inte jag. Sen får vi la se vad vi hittar på, kanske ut på en promenad i de soliga vädret.

Av Emil Löfgren - 28 februari 2013 09:10

Dagen började med att Elias väckte mig runt sju tiden, idag igen. Vi låg kvar en stund i sängen och myste lite, lekte med bilar och läste bok. Sedan bytte vi blöja och tog på oss kläderna.
Sen ville Elias titta på Byggare Bob på tvn, så då gjorde vi det. Sen vid 8:30 tog vi på oss ytterkläderna, för det va dags att promenera till dagis. Då vi kom till dagis, så va han så ivrig att leka med bilarna och åka rutschkanan så han hann knappt säga hejdå till mig. Men det är kul att han trivs på dagis och det märks på honom.
För min del va de och traska hemåt igen efter lämnat han på dagis.
Då jag väl kom hem la jag mig i ett bad (ovanligt eller inte), om en stund tänkte jag klämma i mig några mackor och lite yoghurt. Sedan kanske ta mig en promenad och testa på 'runkeeper' appen, den sägs vara bra. Aldrig testat, tänkte göra det sen då jag går ut och går. Ska bara hitta nått ställe att gå till eller så går jag bara nånstans.
Vi får la se vart jag hamnar nånstans.

Ja juste, jag vägde mig nu för en stund sen och då stod vågen på 78,2kg. Alltså gått mer 2,6kg på en vecka typ, om de nu kan stämma. Vi får la se.
Ska väga mig ikväll också tänkte jag.

Ovido - Quiz & Flashcards