Livet som pappa

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Emil Löfgren - 11 februari 2013 15:22

Idag har det verkligen inte hänt mycket. Elias ville gå och lägga sig vid 9 tiden och sen vaknade han vid elva ungefär, då gjorde vi lite pannkakor och åt de. Sen så busade vi lite och lekte med bilar. Sen satte vi oss och kollade på en film, sen så kollade jag bort mot honom, då ligger han där och sover min lilla prins. Antingen börjar han bli sjuk eller så är det att han är väldigt trött och hängig bara, får ta tempen på honom då han har vaknat. Hoppas han inte åker på feber eller nånting nu, vore ju inte roligt för honom menar jag. För då missar han ju dagis denna veckan och de roliga grejer vi ska hitta på med älsklingens mamma och lillebror. Det tror jag inte Elias hade velat missa, för älsklingens lillebror är hans absoluta favorit verkligen. Tjötar typ om honom varje dag och varje gång dom ses så får han många pussar samt kramar och sen leker dom resten av dagen typ, han vill knappt att vi åker ifrån dom eller dom ifrån oss. Så hoppas för Elias skull att han ej blir sjuk, för han kommer missa så mycket då. Dagis och allt.


För har märkt att han är inte som han brukar vara, gnällig, allmänt trött och hängig.

Jag ska allt peppa peppa så han ej blir sjuk, för jag själv vill ej bli det.


Men ska försöka ta oss ut och till affären för att handla hem lite saker i alla fall, det dör vi ej av.

Men det får bli då han har vaknat och så, ska tänka ut vad vi ska äta för mat idag också.


Här ligger min lilla prins och sover så gott <3

 

Av Emil Löfgren - 11 februari 2013 09:19

Godmorgon eller vad man nu ska säga.

Elias vaknade runt halv åtta tiden idag av att mamma höll p åute i hallen, då ställde han säg upp och ropade på henne.

Sen va det bara ta ur han ur sängen och byta blöja och sen ville han ut itll farmor och tjöta med henne. Själv låg jag kvar en stund till i sängen och drog mig, mår si då där idag. För igår kväll så spydde jag, men de kan va att jag har ätit något konstigt eller att jag slarvar med maten, det kan va många saker det beror på. Men idag mår jag faktiskt mycket bättre, bara seg i kroppen och så, annars bra. Elias kom till mig för en stund sen och sa att han ville "nana", så han gick in till rummet och pekade på nappen och sängen och sa "elias nana". Så han fick la lägga sig i sin säng då om han nu va  trött. Själv så tar jag det lugnt framför mammas dator som jag har lånat idag. Vad som sker idag är inte bestämt riktigt så, blir la att gå ner till pappas jobb och säga hej till dom eller något, så Elias får se lite bilar och sånt.

Sen händer la det inget speciellt, jag har inget planerat i alla fall. Vi får allt se vad dagen har att erbjuda.


Nu orkar jag inte skriva mer, ni får ha det så bra tills nästa inlägg kommer upp på bloggen.

Sköt om er där ute och va rädda om varandra.

Hej så länge!

Skapa flashcards