Livet som pappa

Alla inlägg under januari 2013

Av Emil Löfgren - 15 januari 2013 00:34

- Grattis världens bästa flickvän/fästmö på din födelsedag, hoppas verkligen du får dig en kanon bra dag. Jag älskar dig mest av allt, det ska du veta och glöm aldrig det!!
Johanna Hansson, det namnet står inristat i mitt hjärta och går ALDRIG att sudda bort, hur man än gör!

Av Emil Löfgren - 14 januari 2013 23:01

Ligger i ett efterlängtat varmt bad
och bara myser och har det gött ;)

Av Emil Löfgren - 14 januari 2013 22:08

Elias la sig väldigt sent idag, vi inväntade farmor som skulle komm hem från jobbet runt åtta. Än så länge är de lugnt, men så sprang tiden iväg. Han kom i säng för 45min sen, men han somnade ganska omgående. Så han va trött, bara sovit 45min idag (på bussen från Göteborg). Sen har det varit fullt ös på honom sen vi kom hem. Just nu ligger jag i soffan och kollar på en film på kanal 9, aldrig sett den innan. Blir la kolla en stund till och spela på telefonen, sedan lägga sig i ett varmt efterlängtat bad och sedan lägga sig för att sova. För imorgon ska Elias till dagis 8:45. Sen har jag en hel del att göra imorgon, fullt upp!

Av Emil Löfgren - 14 januari 2013 16:59

Nu sitter jag och Elias på bussen mot Borås och han somnade såklart i min famn, så mysigt! Blir hem och äta kvällsmat och sedan busa lite. Sen läggdags för Elias del, han ska ju till dagis imorgon och leka med alla barnen.

Av Emil Löfgren - 14 januari 2013 10:33

Elias vaknade runt åtta tiden och ville ha välling, då va det dags att gå upp och göra en sedan ge honom den. Han somnade om till nio tiden, sedan fick han komma till vår säng och mysa lite. Efter vi myst i sängen lite så gick jag och Elias upp och satte oss i soffan för att kolla på Bolibompa.
Tjejerna sover fortfarande, jag hör att älsklingens väckarklocka ringer om och om igen. Men hon vaknar inte ändå. Blir att väcka henne snart, då blir det frukost. Sen vid 11:45 tiden ska vi till mvc med lilltjejen, då blir det träffa läkaren och sedan mäta och väga. Ska bli intressant och se vad hon väger idag och så. Hoppas allt ser bra ut med henne, så hon gått upp bra och så där. Men det tror jag, för hon väger en hel del då man har henne i famnen nu. Men det är bara bra om hon har gått upp, sist sa vår BM att gon följer sin kurva jätte bra och det känns skönt att höra.

Nä nu blir de väcka tjejerna och äta frukost. Sen göra de vi ska göra idag.
Ni får ha en fortsatt bra dag.
Sköt om er där ute!
Va rädd om varandra!
Hej så länge! :)

Av Emil Löfgren - 13 januari 2013 22:44

.. mys i soffan, helt utslagna båda två.

Av Emil Löfgren - 12 januari 2013 12:57

Ovido - Quiz & Flashcards