Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Pissed off !

Av Emil Löfgren - 30 januari 2013 18:00




Nu fick jag samtalet som jag länge väntat på, men vi fick dock inget positivt svar som vi trodde vi skulle få. Det handlade om en lägenhet i Bergsjön, en bit utanför Göteborg. Där våra underbara vänner bor och det va dom som tipsade oss om denna hyresvärd och att han kanske hade nån ledig. Så jag kontaktade honom förra måndagen, då sa han att han skulle göra UC på mig och Johanna. Det har nu tydligen gjort då, det såg tydligen inte bra ut för vår del helt plötsligt, från ingenstans. Men vi får allt söka vidare, vi söker verkligen ALLT i närheten av Göteborgs kommun.

Så man blev faktiskt lite besviken då han meddelade oss de, för i första samtalet lät allt jätte bra och sådär. Men nu låter det så här, både Jennifer och Jonny (våra underbara vänner) blev också besviken på honom.

För hyresgubben hade typ frågat ut dom, om mig och Johanna.

Men det är ju fett onödigt att göra de, så tänker vi nu i efterhand då man vet detta beskedet.


Men men, livet går vidare och försöken kommer bli en del. Snart hoppas jag verkligen det nappar för vår del.

Så vi kan leva VÅRAT liv och inte leva under samma tak som våra föräldrar. För vi båda stör oss på dom och så här kan man då fan inte leva då man har barn. Vill kunna träffa Molly och Johanna varje dag, så som ett vanligt familjeliv. Detta är ju rena rama helvete om jag får säga vad jag tycker och tänker och det har man rätt i tycker jag.

Som sagt, vi gör ALLT för att få vårat egna lilla liv och eget tak över huvudet. Man blir verkligen helt nere av att bli nekade så många gånger som vi har blivit, men i tänker aldrig ge upp. Jo, den dagen då vi har egen lägenhet!


Men men!

Jag och Elias har nyss ätit kvällsmat och det fick bli pyttipanna, kom ej på något annat och Elias åt jätte bra faktiskt. NÖJD PAPPA! Nu blir det att ta det lugnt resten av dagen, just nu så sitter han och kollar på "den lilla röda traktorn", typ hans favorit program. Blir nog att bada honom om en stund tror jag, det tycker han om.


 




 
 
emma andersson

emma andersson

31 januari 2013 19:27

hej!

vad tråkigt att det blev så. men jag kan säga såhär, bättre lycka nästa gång. och kan tipsa om en bra hyresvärd, dock så är detta i alingsås men det är ju bättre än ingenting? han bryr sig inte om man har jobb eller inte, bara pengarna kommer in i tid. men han heter bo arkblad, ringer ni till han säg att någon av er känner mig så kommer ni få förtur haha. kram!

http://emmautanh.blogspot.com

Emil Löfgren

31 januari 2013 21:54

Okej okej, vi ska ringa dit imorgon och snacka med honom. Tack så mycket :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards