Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Nyss hemkommen

Av Emil Löfgren - 30 januari 2013 14:25

Kom nyss hem ifrån lillemans dagis, han har haft en kanon dag idag. Dom har varit ute och gått "lång" promenad och Elias gick tydligen hela tiden och åkte vagn bara en bit. Ätit och sovit som vanligt, han sover runt 1½ timma på dagis.

Då vi kom hem ifrån dagis så ville Elias se på Rorri sa han, då fick han det såklart. Måste hitta mer filmer med bara Rorri, det finns en del såg jag på CDON.com igår. Så blir la att beställa därifrån nån gång, för han älskar verkligen Rorri racerbil. Resten av denna dagen blir bara ta det lugnt, försöka komma på vad vi ska äta till mat idag också. Det är lika svårt som vanligt. Har ju en hel del att välja mellan, men nånting kommer jag alltid på. Gött att mamma jobbar till 19:45 tiden ikväll, lite egentid med Elias. Det är verkligen uppskattat ifrån min sida och säkert ifrån hans också hoppas jag.


Jag hoppas verkligen det "samtalet" ringer mig snart och har ett positivt svar, för om det blir ett positivt svar så ändrar han på vår situation helt, alltså på ett positivt sätt och inte negativt. Får allt hoppas han ringer mig nu i veckan då.

Har han inte ringt mig imorgon, så ringer jag honom på fredag förmiddag. För då har det gått en vecka och fyra dagar sen jag snackade med honom senast. Han sa att de skulle ta ett par dagar att kolla upp de han skulle kolla upp innan han gav oss ett bra och korrekt svar. Att gå och vänta är ju det tråkigaste som finns faktiskt och absolut då det gäller såna här saker som denna gången. Nämner inget riktigt än, bara för allt är inte klart och så. Då allt är klart och fixat, då kläcker jag "ägget" och berättar för folket. Håll tummarna för vår skull är ni snälla! ;)


Nä nu ska jag nog tänka ut på vad jag & Elias ska äta idag, sedan laga maten och sedan äta den, hahaha!

Ni får ha det underbart bra, tills vi hörs nästa gång. Sköt om er där ute och va rädda om varandra!


Hej så länge ! ;)


Far & son

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Skapa flashcards