Livet som pappa

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Emil Löfgren - 29 januari 2013 23:46

Inte kam jag tro att du funnits hos oss i snart tio veckor, känns som de va igår du föddes typ. Tiden går ju sjukt fort och du blir bara större och större.
Pappa älskar dig och storebror mest av allt!

Av Emil Löfgren - 29 januari 2013 18:35

Jag och Elias va i stan med syrran en stund idag, vi gick in på Gina Tricot och där hittade syrrans två snygga plagg. Jag hittade även ett par saker till min lilla älskling, det får hon på fredag. Hihi måste ju skämma bort henne lite och visa att man verkligen älskar den man är tillsammans med.

Av Emil Löfgren - 29 januari 2013 09:17

Morgonen började med att Elias ville ligga bredvid mig i min säng och dricker välling. Vi somnade även om tills väckarklockan ringde 07:55, men vi gick upp runt 08:20. Då tog vi på oss kläder och sedan ytterkläder, för det va dags att gå till dagis för lillemans del. Han blev lite tillbaka dragen då jag skulle lämna honom, men då han såg en bil så hoppa han ur famnen på mig typ och skulle direkt leka med den. Sen visade han fröknarna hans nya frisyr och dom tyckte om den. Dock så va de slut på blöjor, men dagis hade reserv blöjor så han klara sig över dagen. Inte visste jag att skylten hängde på hans plats, den fick jag ju se då jag kom till dagis, får lägga in påminnelse på mobilen så jag ej glömmer blöjor med mig då jag hämtar honom idag.

För min del händer det inget speciellt faktiskt, kanske gå ner till pappas jobb en stund och tjöta med folket där.
Ska även köper en present till chefen, för tack att jag fick en t-shirt av honom.
Har lite funderingar på vad jag tänkte köpa, men vi får allt se vad jag bestämmer mig för, hehe.

Just nu tittar jag på Nyhetsmorgon och tänkte ta mig något att äta till frukost.

Av Emil Löfgren - 29 januari 2013 00:07

Åh så gött de va med ett kvällsbad, helt underbart att bara ligga där i de varma vattnet och bara njuta. Käkar just nu mig en macka, blir sängen alldeles strax. För imorgon (senare idag) blir de gå upp tidigt, Elias ska ju till dagis vid 8:45 tiden. Så gäller att gå upp i tid och inte försova sig. Klockan ringer runt åtta tiden, då har vi ganska gott om tid att vakna till liv och klä på oss.

Sen efter jag lämnat honom, så tänkte jag ta mig till Scania i Viared och kolla på lite saker där. Sen har jag inget planerat så. Först än jag hämtat Elias från dagis, då blir det att åka ner tills C och hälsa på. Ska bli riktigt roligt, va ett tag sen vi va där nu. Om jag ej minns fel va de runt jul vi va där sist.
Ska dit imorgon och fika och kanske fota. Hon har fått en ny kamera. Vi får la se vad som händer och sker.

Men nu ska jag försöka sova i alla fall.
Ni får ha det så bra tills nästa gång vi ses eller höra. Sköt om er där ute!
Va rädda om varandra, hej så länge! :)

Ovido - Quiz & Flashcards