Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Kollar på tv

Av Emil Löfgren - 15 januari 2013 23:05

Vår dag började med att vi försov oss till dagis, dock blev vi bara 5min sena.
Direkt då han kom dit, så ville han ner på golvet och springa till alla bilarna. Sen då jag kom hem så la jag mig i ett varmt bad, värmen varade verkligen inte länge. F*n så förbannad jag blev, så jag fick gå upp. Men de va la bra ändå, för då jag hade gått ur badet så startade jag med att röja i mitt rum och kom en bra bit faktiskt. Känner mig riktigt nöjd.

Sen så va det dags att hämta Elias på dagis, han ville knappt gå med mig hem. Han ville fortsätta leka med tåget och bilarna. Men till slut så ville han komma med mig hem, han är allt för söt. Då vi väl kom hem, så fortsatte jag med rummet en liten stund till. Sedan kom pappa och syrran bort på besök, en stund. Strax där efter så kom mamma hem från jobbet också.
Då dom va hemma så passade jag på att smita ner till Ica Maxi för att handla hem lite saker till veckan. Mamma sa att det va okej att Elias stannade hemma, det va jätte snällt. Då jag kom hem sen igen, så va det dags att göra lite kvällsmat och idag fick de bli lasagnette och det älskar verkligen Elias. Han åt jätte bra.
Efter maten så lekte vi lite med bilarna och sedan va de dags för bad. Och där fick Elias sällskap av favorit faster som lekte med honom en stund. Sen så va det dags att duscha honom, som han verkligen inte gillar. Då han väl kom upp, va det dags för att göra välling och vällingen skulle faster göra sa Elias. faster skulle till och med pussa godnatt och lägga honom. Då det va gjort så satte jag mig vid tvn med mamma och syrran och kollade på bygglov som började idag. Sen gick mamma och la sig runt tio tiden och syrran gick hem en stund innan de.

Just nu ligger jag på soffan och kollar på lite tv och dricker kall cola och smsar med min älskling (som jag saknar som bara den, men vi ses på lördag). Blir att kolla tv nån timma till, sedan dags för att sova.

Imorgon så ska Elias till dagis vid 8:45 tiden, sen ska jag hem och fortsätta greja i rummet. Sedan ska jag iväg på ett möte vid 14 tiden. Dock så slutar Elias 13:45 på dagis, men han får följa med på mötet helt enkelt.

Ni får ha det så ta tills nästa inlägg.
Sköt om er där ute!
Va rädda om nära och kära!
Godnatt på er allesammans!
Hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Skapa flashcards