Livet som pappa

Alla inlägg under november 2012

Av Emil Löfgren - 21 november 2012 22:17

Fråga: Hur har ni tänkt att det ska fungera när ni inte bor ihop ?
Svar: Jag kommer bo hemma i Borås dom veckorna jag har min son och sen då jag inte ha honom, så bor jag nere hos Johanna hos hennes pappa.

Fråga: Ska du bara vara där ibland och hjälpa till?
Svar: Varannan vecka och nån gång ibland då jag har min son. Så såklart komma ner om set blir nått akut med Molly eller med Johanna.

Fråga: Och hur ska de fungera med två barn utan boende och jobb??
Svar: Borende söker vi som dårar! Jobb söker vi båda också.

Av Emil Löfgren - 21 november 2012 20:52

Lilleman la sig runt åtta tiden, somnade ganska omgående. Sen gick jag ner till affären för att handla lite gott gott, va grymt sugen på choklad (dumle), cheesebollz & apotekarens julmust och såklart blev det så. Köpte även super salt till älsklingen, hon ville så hemskt mycket ha det också fick hon de hehe. Nu bor nio tiden blir det kolla på stalkers på TV3, bra program men ändå gripande att folk kan göra som dom gör i programmet. Har ni ej sett det, kolla ikväll på TV3 21:00 !

Förhoppningsvis är bebis på gång vilken dag som, Johannas kompis säger att vi har bebis inom 2 dagar. Det kan nog logga nånting i det hoppas jag. Återstår och se, som jag alltid säger haha.

Av Emil Löfgren - 21 november 2012 14:20

Hittat en hel del kläder till lillan, blir ju helt tokig asså.
Här har ni favoriter enligt mig.

Av Emil Löfgren - 21 november 2012 13:38

Fråga: Har ni funderat ut hur ni ska göra om Elias blir avundsjuk på lillasyster?
Svar: Han ska få vara med på allt vi gör med bebisen. Badar henne, byter blöja på henne och tar på henne kläder osv.

Fråga: Vad har ni köpt till bebisen som ni är mest nöjd med?
Svar: Det är en hel del, men jag gillar en body lite extra och de står "i love dad" på den.

Fråga: Ska ni ha kombi vagn eller enkel liggvagn?
Svar: Vanlig liggvagn först, får la se om vi skaffar oss en syskonvagn eller inte.

Fråga: Vad ska du göra när bebisen går på dagis sen, ska du plugga då eller ska du läsa nått nu?
Svar: Plugga tänker jag defenetivt inte göra, verkligen inte prio ett. Blir att söka jobb, som jag gör i nuläget. Om jag nu inte har jobb då vill säga.

Av Emil Löfgren - 21 november 2012 13:11

Kom hem för en stund sen från mvc. Idag låg blodtrycket på 140/90, undervärdet låg lite högt. Så vi ska tillbaka på fredag igen. Just nu sover lilleman middag, då han vaknar ska vi laga lite mat. Vad vet vi inte riktigt än. Älsklingen ska lägga sig och vila lite, blir nog att spela lite för min del då.

Skapa flashcards