Livet som pappa

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Emil Löfgren - 22 oktober 2012 21:00

Idag har det varit en lugn dag faktiskt. Vaknade runt åtta tiden, av att Elias ville ha välling. Då gick jag upp och gjorde en till honom, sen så la jag honom i min säng för att dricka välling. För jag tänkte han somnar säkert inte om och såklart hade jag rätt. Det va direkt upp och leka efter vällingen va slut. Sen strax efter elva tiden så kom mamma/farmor hem, hon jobbade mellan 5-11 tiden idag. Sen så lekte vi en hel del, sen kom syrran också. Panda som Elias säger att hon heter, han älskar verkligen sin faster det märks. Blir överlycklig och jätte glad då hon kommer och hälsar på, ropar "paaaaaaaanda" direkt då han får syn på henne ute eller nått. Runt fem tiden så tog vi oss en promenad till kyrkogården och tända lite ljus för mormor/gammelmormor och morfar/gammelmorfar. Det blev två ljus var, mamma och syrran tände också. Sen så vandrade vi hemåt efter en stund där. Då vi kom hem så åt vi kvällsmat, sen så badade Elias lite. Sen va det dags för välling och läggdags. Han somnade ganska omgående efter jag la honom. Just nu sitter jag och tittar på "sköldpaddspojken", stackars unge asså. Det är en leverfläck som har blivit så stor så han ser ut som en sköldpadda. Blir nog lägga sig i ett bad lite senare, strax innan läggdags som vanligt hehe. 

Av Emil Löfgren - 22 oktober 2012 11:32

Hur träffades du och Johanna?

- Vi har varit vänner i ungefär 4år innan vi blev tillsammans.


Hur vågar ni bilda familj så snabbt? (Tänk om de händer samma sak som med din förra tjej)

- Jag är 100% säker på att detta kommer hålla bättre än förra. Jag ångra mamman till min son, men inte min son.


Vad är de som gör att du tycker så illa om Elias mamma?

(Jag menar, du valde ju ändå att bilda familj med henne!)


- Det tänker jag inte skriva här, för jag har fått enorm kritik över det.

Men det funkade inte mellan oss och jag tycker inte om henne, litar inte heller på henne.

Kortfattat !

Ovido - Quiz & Flashcards