Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Dagen jag alltid kommer minnas

Av Emil Löfgren - 20 augusti 2012 10:00

Denna dagen kommer jag alltid att minnas, 7 juni 2012 !
Det va den dagen då jag friade till min flickvän.

Det började med att vi hade pratat om förlovning lite längre fram och varit och kollat på lite ringar och så. Men så en dag bestämde jag mig för att fixa dom där ringarna vi hade varit och kollat på, för det fanns ett par där som älsklingen hade kollat lite extra på. Tog mig i akt och gick till guldfynd i Kungälv medans älsklingen va på sin kurs (i Kungälv). Gick fram till kassan och sa att jag ville beställa ett par förlovningsringar. Då fråga hon om jag skulle ha gravyr i dom och ja det skulle det vara. Det ska stå i ena ringen "Johanna 7/6" och i den andra ska det stå "Emil 7/6". Okej, sa hon i kassan. En vecka efter jag varit där, så åker jag dit igen och kollar om ringarna kommit och det hade dom såklart. Sen gick jag till en blomsteraffär och köpte 10st röda rosor och ett kuvert. Sen åkte jag hem till älsklingen och överraskade henne och hon sa "ja" direkt. Blev väldigt chockad faktiskt och det va de som va tanken. En lycko tår föll ner för våra kinder. Denna dagen glömmer jag då aldrig. Har vi än bestämt att ha barn, så kan vi lika gärna förlova oss också. För att skaffa barn äe större än att förlova sig. För kärleken till dig Johanna den är mycket stark och evig. Dig släpper jag verkligen inte taget om. Du kommer förbli min för evigt !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Skapa flashcards