Livet som pappa

Alla inlägg under juni 2012

Av Emil Löfgren - 4 juni 2012 12:31

Minnen från förlossningen

Bästa ? - Då vi fick reda på att vi skulle få komma längre in (till förlossningsrum)
Sämsta? - Fanns nog inget vad jag kan komma på nu faktiskt
Roligaste? - Oj, det minns jag faktsikt inte.
Hemskaste? - Att få se moderkakan, det va inte vackert direkt
Jobbigaste? - Att bara stå där och inte kunna göra nånting. Alltså då hon hade ont, att man kunde få bort det eller nått
Finaste? - Då Elias föddes och stunden efteråt

Av Emil Löfgren - 4 juni 2012 10:24

God förmiddag gott folk !


Idag vaknade Elias vid 6 tiden och ville ha välling, det va bara att gå upp och göra det då. Sen så ville han inte somna om, så vid halv sju tiden ville han upp och leka. Det fick han så klart, jag låg kvar i sängen och tittade på då han lekte på golvet med sina bilar. Sen så ville han komma och lägga sig bredvid sin pappa och mysa lite, där låg vi fram till klockan va strax innan åtta. Sen så satte jag mig vid datorn för att kika på lite jobb och sånt, men det va inte mycket att kolla direkt. Elias lekte för fullt, man hör honom säga "brum brum" och han åker omkring på sin bil som man kan sitta på. Nu här snart blir det faktsikt att äta nånting.
För Elias del blir det gröt och hans favorit, han älskar verkligen den gröten. Sen blir det bara ta det lugnt resten av dagen, kanske dra oss till Knalleland och kolla lite i affärer. Sen på vägen hem blir det att åka till Ica Maxi för att handla hem lite mat och såna där saker som är viktiga. Måste köpa ett par blöjor, för dom börjar ta slut och det måste Elias ha.


Men nu tänkte jag äta vårat mellanmål nummer ett.

Sen blir det nog göra sig i ordning för att åka iväg till Knalleland.

Juste, nu funkar äntligen min mobil igen. Så nu kan jag smsa och ringa igen.

Innan har jag inte kunnat det, tack vare Elias mamma. Hon betalade ej sin sista räkning.

Men nu är det gjort och nu funakr telefonen som den ska igen, UNDERBART.

Varit "utan" telefon nu i typ 2 veckor, kännt mig naken.

Som sagt den hemligheten jag håller på, den kläcks på fredag nån gång under dagen. Så ni får hålla ut och vänta faktiskt, ni kan fråga och fråga, men säger ändå inte vad det är.

Men slut tjötat för min del.

Ha en fortsatt trevlig dag och ta väl hand om er där ute.

Hej så länge ! 

Av Emil Löfgren - 3 juni 2012 22:57

Vinnaren av Big Brother 2012 blev Hanna Johansson



   

Av Emil Löfgren - 3 juni 2012 21:00

I helgen har det faktiskt inte hänt så jätte mycket faktiskt, bara tagit det lugnt med älsklingen. Nu idag söndag så fick jag äntligen tillbaka min efterlängtade son, som har varit hos sin mamma i en hel vecka. Saknat honom som bara den. Då han kom till mig så gick vi direkt till farfar och hälsade på, där det blev en hel del bus som vanligt då vi är där, hehe. Sen så efter en stund så trippade vi hemåt och det tog la oss 20min att gå några hus bort, Elias ville ju springa in på tennisplanen och bli jagad. Så det va bara till att jaga honom och han as garvade då man jagade honom. Sen till slut fick vi in honom, men då blev han sten sur. Men det va bara att bära upp honom i famnen och gå in med honom. Då vi väl kom in så fick han ju syn på farmor och då vände humöret och han blev genast jätte glad. Fullt ös direkt, in i rummet och hämta leksaker sen va det igång igen. Sen så va det dags för att äta lite korv med bröd och det gick la så där. Han fick i sig en hel del faktiskt, men hälften hamnade faktiskt på golvet. Men sen efter kvällsmaten så va det dags för att bada lite och busa där, han tyckte tydligen om att skvätta ner hela pappa med vatten. Så jag va dyngsur då jag hade badat klart honom, men det är ingen fara, lite vatten har man ej dött av. Då det va badat och så, då va det dags att säga godnatt till farmor och göra i ordning välling till Lilleman. Då han fick vällingen i sängen så tog han den direkt, sen så hörde jag honom inne från rummet att han låg och pratade med sig själv. Efter en stund så gick jag in till honom och gav honom nappen och la honom ner, men det va inte populärt direkt. Då blev han jätte sur och börja sparka, men han lugnade sig till slut då han fick nappen och favorit hunden. Den han sover med varje natt. Går ej sova utan den.

Sen för min del så va det att sätta sig vid laptopen och nu så började min film Die Hard 4.0, otroligt bra film. Blir att ta det lugnt resten av denna kvällen, efter filmen blir det lätta sig i ett bad tänkte jag innan det är dags för läggdags. Imorgon så är både jag och Elias lediga. Jag är ledig ifrån min praktik och då blir Elias ledig också. Så vi får la se vad vi hittar på imorgon, kanske tar oss en tur till Knalleland och kolla lite i affärer.

Sen blir det att handla lite på Ica Maxi också, blöjor måste köpas och lite andra saker.


Nä nu blir det kolla på min film och sen koppla av.

Ni får ha det så bra tills nästa inlägg.

Sköt om er där ute och ta väl hand om er.

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 2 juni 2012 20:54

Godkväll !


Idag har det inte hänt så värst mycket, mer än att jag och älsklingen va inne i stan eller rättare sagt Kungälv och kollade i lite affärer. Men så skickade jag iväg älsklingen för jag skulle göra en sak som hon inte fick veta riktigt än. Mer än så säger jag inte.

Hemlisen kommer dycka upp på fredag, så håll koll efter det här på bloggen.

Nu här vid nio tiden blir det kolla på "kvällen är din" med älsklingen och lite gott gott till det.

Sen så blir det bara ta det lugnt resten utavn kvällen.

Vara med älsklingen så mycket jag bara kan, för imorgon åker jag hem.

Träffar inte henne först än på fredag, kanske troligtvis på tisdag.

Men inget direkt bestämt än, jag ska allt försöka fixa så det går att ordna.


Men nu har jag inget mer att skriva.
Så jag kryper i sängen bredvid älsklingen för att kolla på programet.

Ni får ha det bäst tills nästa gång vi hörs.

Sköt om er där ute och va rädda om varandra!

Hej så länge !

Skapa flashcards