Livet som pappa

Alla inlägg under juni 2012

Av Emil Löfgren - 13 juni 2012 01:50

Oj shit va tiden har gått fort. 


Jag drog ner till Ica Maxi med Chrille vid nio tiden, sen så gick vi hem till honom lite. Sen så ringde P och ville ses en stund, då mötte jag upp honom och vi stod och snackade lite medans han kopplade ljud bilen. Sen så efter jag hade träffat honom drog jag hem till Chrille igen. Då satt vi och kollade på fotboll, Polen & Ryssland hade spelat och det blev 1-1 i matchen. Sen så sprang klockan i väg verkligen, gick ifrån honom vid tolv tiden.

Då jag kom hem så ringde jag älsklingen, hon va på väg hem ifrån en tjejkompis hon har varit med hela dagen. Så nu tänkte jag faktiskt krypa ner under täcket och starta en bra film och försöka sova. Upp lite tidigare imorgon, min klocka brukar ringa 7:40 typ, nu kommer den ringa 7:00. För vi börjar 8:15 istället för 8:30, då slutar jag en kvart tidigare (16:15).


Godnatt gott folk, ska försöka hinna med ett inlägg innan jag drar till praktiken. 

Av Emil Löfgren - 12 juni 2012 18:58

Idag har jag varit på min praktik som alla andra dagar. Det har faktiskt gått riktigt bra idag, hann med 1n hel låda och en halv. Fortsätter med den jag inte gjorde klart idag med imorgon.

Det funkar faktiskt riktigt bra på praktiken och det är jag mycket glad över, riktigt gött gäng man jobbar med faktiskt. Har även varit i knalleland med en kompis och umgåtts lite, sen så drog hon hem till sig och jag va kvar i knalleland och kollade lite affärer. Sen så tog jag faktiskt bussen hem efter en stund. Då jag väl kom hem så tjötade jag med mamma lite och frågade hur hennes dag hade varit och den hade faktiskt gått bra. Slutat i riktig tid som hon ska och ej haft överdrivet mycket stop heller, det är ju gött att de funkat.

Sen så satte jag mig vid datorn och där sitter jag just nu och lyssnar på musik.

Fick min/våran mobilräkning och den va inte alls hög denna månaden.

Men inte konstigt, vi använder ju inte telefonerna på ungefär 2 veckor.

Resten utav denna kvällen blir att ta det lugnt, gå bort till pappa med hans usb-minne som han vill ha tillbaka, för han skulle föra över filmer till en jobbarkompis på den.

Så blir la stanna där en stund och tjöta lite, sen blir det hem och spela lite German Truck Simulator och dricka cola och bara chillla resten av kvällen. Göra i ordning mat tills imorgon, men vet inte riktigt än vad det blir faktiskt, nått gott blir det säkert.


Nä om man ska bege sig bort till pappa och lämna det jag skulle göra.

Sen hem och spela och bara chilla.

Bloggar nog lite senare skulle jag tro, men lovar inget, det är jag ej bra på.


Hej så länge

Av Emil Löfgren - 12 juni 2012 00:45

Jag har förhandsbokat Euro Truck Simulator 2 och det blir mitt den 30 Juni, längtar som bara den. Sett massvis med video på Youtube, verkar ju varit helt underbart spel med grym grafik och massvis med annat smått och gott.

Här kommer ett smakprov på spelet ifrån Youtube

Av Emil Löfgren - 12 juni 2012 00:13

Har mina funderingar på att skaffa mig en sån här spegel faktsikt, den finns på IKEA för 99kr. Det är 2st speglar för det priset, inte helt fel asså.


 

Av Emil Löfgren - 11 juni 2012 19:58

Idag har det varit ganska slött på praktiken faktiskt, samma sak idag också. Men denna dagen har verkligen sprungit iväg. Har gjort två lådor med kataloger idag och det blir sammanlagt 1200st kataloger som har fått sig snören som det ska hängas upp i. Till lunch idag fick det bli McDonalds, för jag glömde totalt av igår att fixa mat till praktiken idag. 
Men nu om en stund så ska jag laga ihop nått enkelt jag kan ha med mig imorgon, får nog bli makaroner och köttbullar eller korv, inte bestämt mig riktigt än faktiskt.
Sen så efter jag hade slutat praktiken så stod pappa där och väntade på mig, vi skulle åka till Göteborg och hem till älsklingen för att hämta henne 120cm x 200cm säng som jag skulle ha här hemma hos mig, jag gillar inte sova i 90cm x 200cm sängar, så kom vi på att jag kan ta den så länge tills vi har flyttat till egen lägenhet. Men då har jag ju min 140cm x 200cm säng i pappas källare, men den måste det fixas en bäddmadrass till och det har ej gjorts än.

Det är det enda problemmet med den sängen, men det kommer så småning om.

Kom hem vid sju tiden ungefär, direkt då jag kom hem så tog jag bort allt ifrån min gamla säng så pappa kunde ta med den bort till sig. För syrran kanske skulle ha den, men det ville hon inte. Sen då jag kom hem igen efter ha hjälpt pappa med att lämna sängen hemma hos han så satte jag igång med att fixa i ordning på min säng. Det blev faktiskt riktigt bra, riktigt go säng också. Kommer nog sova riktigt gött i den inatt faktiskt, stor och bred säng, underbart. Snart tänkte jag gå bort till pappa för att hämta ett sängbord som jag tänkte ha bredvid sängen för att lägga mobilen och liknande saker på, gött att ha.

Sen hem och laga ihop mig maten jag ska ha med mig till praktiken imorgon, sen blir det bara ta det lugnt resten utav kvällen. Blir att prata med älsklingen lite, sen senare innan jag går och lägger mig så lägger jag mig i ett varmt och gött bad som vanligt.


Här kommer bild på sängen och hur det blev.

Blev faktiskt mycket nöjd med det.

   

Av Emil Löfgren - 11 juni 2012 07:40

Godmorgon gott folk !


Idag är det dags för praktik mellan 8.30 - 16.30, sen efter praktiken kanske jag åker till Göteborg och hämtar säng. Hoppas bara pappa kan fixa bil så vi kan åka.

Annars blir det åka med en kompis imorgon. Jag är nått enormt trött idag, men jag får allt bita i det sura äpplet och åka till praktiken. Om det inte blir att åka och hämta säng i eftermiddag, så blir det åka och köpa mig en dvd. Har hittat en för bra pris på Borås Loppis på Facebook. Sen så sitter jag och väntar på mina fodral jag har vunnit på Tradera, dom kommer nu här i veckan, underbart. Länge längtat efter såna fodral.

Då jag har fått dom så kommer det nog upp bilder på bloggen skulle jag tro.

Nä nu tänkte jag slänga i mig en macka och sen dra mig till bussen och vidare till praktiken.


Ni får ha det så bra tills nästa inlägg skrivs.

Sköt om er där ute och ta väl hand om varandra.

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 7 juni 2012 23:27

Följ oss även på Instagram också, där jag heter mittlivsompappa.

Där kan ni följa vårat liv i bilder, då jag ej bloggar här.


     

Av Emil Löfgren - 7 juni 2012 22:30

Idag så kom hemligheten fram offentlig.

Hemligheten va att jag och älsklingen skulle förlova oss idag 7/6-12.

Nu är jag en lycklig fästman och nog världens lyckligaste om inte annat.

Våra ringer får vi dock imorgon efter fyra tiden. 
Så då kommer jag ta kort på dom och lägga upp här nån gång under dagen eller helgen.

Vi har varit och kollat på två olika förlovningsringar, men älsklingen vet inte riktigt vilka jag har valt, det får hon reda på imorgon då jag har hämtat dom i Kungälv.

Nu finns det bara två saker till jag längtar till, dessa saker säger jag verkligen inte än.


   

Ovido - Quiz & Flashcards