Livet som pappa

Alla inlägg under maj 2012

Av Emil Löfgren - 30 maj 2012 09:27

Morsning korsning !


Idag så vaknade jag av att jag skulle spy, så det va bara att springa till toan och göra det.

Sen så mådde jag si så där, så jag fick ringa praktiken och säga att jag ej kommer idag.

Blir att ta det lugnt hela dagen, ska nog lägga mig i ett bad snart tänkte jag, underbart gött.

Jag älskar verkligen att bada, kan göra det flertals gånger om dagen.

Juste, jag tog en del bilder i slottskogen i helgen.

Dom kommer upp lite senare på bloggen, ska bara lägga över dom från kameran till datorn.

Av Emil Löfgren - 29 maj 2012 23:15

Hörde att lärarna får använda våld mot eleverna nu.
Asså skolor som använder våld ska fan läggas ner!!
Det är inte okej att slå sina elever eller så vidare.
Om nån av mina vänner som går i skolan, blir slagen...
Slå tillbaka, eller anmäl skolan/läraren..
 
Detta kanske är en myt eller bara nån som går runt och säger detta.
Men vill i alla fall infomera om detta till er som läser.
Så ni kan vara på eran vakt och kolla runt om ni ser nåt våld,
bland lärare och elever..
 
Dagens skola är fan säämst, ingen som gör nåt åt de heller.
Förstår att elever inte orkar med skolan, hur tufft allt är.
Plus nu allt med rökning, knarka eller sprit i skolan.
Och nu våld från lärarna.. Tar de aldrig stop eller?
 
Om du ser nåt anmäl skolan eller läraren DIREKT

Av Emil Löfgren - 29 maj 2012 19:03

Hej !


Jag började precis min praktik idag och kommer hålla på hela juni månad.

Så kommer va väldigt dålig på att uppdatera bloggen, men ska försöka så mycket jag kan.

Jag jobbar ju 8.30 - 16:30 varje dag och sen ska jag ha Elias varannan vecka också så.

Och han slutar dagis vid 17 tiden, sen efter det är det fullt ös med honom. Det är i så fall då han har gått och lagt sig om jag har tid att blogga lite. Det kommer va lite hackigt med uppdateringar i juni månad, men det får ni stå ut med. För nu har jag äntligen hittat mig en praktik och försöker allt jag kan på den och jag kommer va helt dö då jag kommer hem.

Men ska försöka uppdatera så gott jag kan, klagar ni. Skit i att läsa min blogg då.

Har ni några frågor angående detta, så tveka inte på att ställa dom.

Jag svarar så gott jag kan på dom.

Av Emil Löfgren - 25 maj 2012 09:24

Nu får jag faktiskt meddela att jag kommer ta en paus fram till söndag.

För jag kommer ha fullt upp hela helgen, med utflykter och vara ute i det fina vädret.

Så jag återkommer troligtvis på söndag igen, kan bli nån dag extra, vi får se.


Ni får ha det bäst tills dess.

Sköt om er där ute!

Njut av vädret

Hej så länge !


Bjuder på en bild på mig och Elias också.

 

Av Emil Löfgren - 25 maj 2012 09:15

Morsning korsning alla där ute!


Idag så vaknade jag och Elias vid halv åtta tiden, jag gick upp och gjorde en välling och gav honom den. Då han hade druckit upp den så tog jag ur honom ur sängen för att byta blöja och ta på honom t-shirt och shorts. Sen så blev det att äta lite frukost. Nu är det fullt ös på honom, springer omkring med sin fotboll och sparkar på den. Själv sitter jag och slöar vid datorn lite. Jag, Elias och syrran ska åka vid elva tiden ungefär, till knalleland eller rättare sagt till min praktik jag kanske ska få. Ska dit på studiebesök idag och se hur det är där.

Sen efter det studiebesöket, så blir det åka hem och packa väskan för att sen gå ner till Borås Resecentrum för att ta buss 100 till Göteborg, väl där så möter troligtvis min älskling oss. Om hon ej gör det, så får vi helt enkelt ta tåget hem till henne själva. Det är inga problem för jag hittar dit, har varit där ett antal gånger så. Sen i helgen blir det bara njuta av det goa vädret som ska vara och troligtvis åka på utflykt också. Ska bli riktigt mysigt faktiskt.
Man får verkligen passa på då det är så här underbart väder ute, älskar verkligen detta vädret. Bara det blir sånt här väder då det ska vara sommar, så vi inte får en kass sommar bara för att värmen har kommit tidigare i år. Det brukar den göra varje år tycker jag. Förra året starta det redan i april månad om jag ej min fel. Det är lite väl tidigt, den kan starta i slutet av maj och hålla sig till mitten på augusti, då är det perfekt.

Men nu tänkte jag att vi ska dra oss ut en stund i det fina vädret innan det blir att ta bussen till praktiken. Mer om praktiken berättar jag en annan dag, troligtvis på söndag, för jag kommer inte ha tid att blogga i helgen. För vi kommer ha fullt upp och vara ute och njuta av det fina vädret också.

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 23:01

Nu har jag kollat på mina program jag skulle på tvn och så.

Dags för att lägga sig i ett varmt bad och njuta av det, sen lägga sig i sängen för att sova.

Imorgon händer det en hel de. Hemligt än så länge. Mer om det kommer i inlägg imorgon.


Näpp, nu blir det av med kläderna och hoppa i badet och njuta av det goa vadet.

Ni får ha det så bra tills vi hörs nästa gång, gott folk.


Godnatt på er och sov gott, hoppas ni har haft en bra dag, det har jag i alla fall.

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 21:24

Efter jag hämtade Elias på dagis idag så gick vi ner till farfars jobb, men han vet inte där.

Så då gick vi vidare, vi gick en ganska lång promenad, det tog oss 1 ½ - 2 timmar, det va faktiskt gött att gå den promenade vi gjorde. Jag gick hälften av promenaden utan tröja, solen stekte verkligen på mig, helt underbart. Sen då vi va på väg hem så gick vi förbi Ica Maxi för att köpa hem lite saker som behövdes. Då vi kom hem till gården så stod farfar där och väntade på oss, men vi skulle in och äta korv med bröd så det blev ingen bus med farfar ute idag. Då vi kom in så startade jag med maten direkt. Mitt upp i maten så kom mamma/farmor hem, då ville Elias knappt äta mer för då ville han busa med farmor.

Sen så busades det fram tills de va dags för att sova vid åtta tiden. Då va det dags för att borsta tänderna, tvätta sig, byta blöja och ta på sig pyjamas samt göra välling. Han slocknade omgående efter han fick sin välling. För min del så blev det att ställa sig och diska upp disken som fanns och sen så rakade mamma av mitt hår till lite kortade, underbart nu i denna värmen. Sen efter det så va det dags att raka bort det man hade i ansiktet också, kan ju inte vara ny rakad på huvudet och sen inte i ansiktet, funkarju inte.

Sen efter det så satte jag mig vid datorn och startade igång tvn och tittar på semifinalen i Eurovision Song Contest 2012, mitt program börjar vid 21:55 och det är fråga Olle. Det programmet är riktigt intressant faktiskt. Tänkte ta den sista salladen nu också, är så gott med bara sallad och salladsdressing på, mums mums. Sen lite senare blir det nog lägga sig i ett bad faktiskt och koppla av, inte gjort det på några dagar nu. Alltid gott att göra innan man ska gå och lägga sig, märkt att jag sover mycket godare om jag har badat.

Snart får man börja med att bada utomhus också, det kommer det också.


Nä nu blir det äta sallad och forsätta kolla på tvn.

Följ gärna mig på instagram där jag heter "mittlivsompappa", där jag lägger upp lite bilder då och då. En hel de bilder på Elias och lite så. Det jag känner för.


Ni får ha det så bra tills jag skriver nästa inlägg och det blir nog imorgon.


Godkväll och ha det så bra !

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 20:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards