Livet som pappa

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 23:01

Nu har jag kollat på mina program jag skulle på tvn och så.

Dags för att lägga sig i ett varmt bad och njuta av det, sen lägga sig i sängen för att sova.

Imorgon händer det en hel de. Hemligt än så länge. Mer om det kommer i inlägg imorgon.


Näpp, nu blir det av med kläderna och hoppa i badet och njuta av det goa vadet.

Ni får ha det så bra tills vi hörs nästa gång, gott folk.


Godnatt på er och sov gott, hoppas ni har haft en bra dag, det har jag i alla fall.

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 21:24

Efter jag hämtade Elias på dagis idag så gick vi ner till farfars jobb, men han vet inte där.

Så då gick vi vidare, vi gick en ganska lång promenad, det tog oss 1 ½ - 2 timmar, det va faktiskt gött att gå den promenade vi gjorde. Jag gick hälften av promenaden utan tröja, solen stekte verkligen på mig, helt underbart. Sen då vi va på väg hem så gick vi förbi Ica Maxi för att köpa hem lite saker som behövdes. Då vi kom hem till gården så stod farfar där och väntade på oss, men vi skulle in och äta korv med bröd så det blev ingen bus med farfar ute idag. Då vi kom in så startade jag med maten direkt. Mitt upp i maten så kom mamma/farmor hem, då ville Elias knappt äta mer för då ville han busa med farmor.

Sen så busades det fram tills de va dags för att sova vid åtta tiden. Då va det dags för att borsta tänderna, tvätta sig, byta blöja och ta på sig pyjamas samt göra välling. Han slocknade omgående efter han fick sin välling. För min del så blev det att ställa sig och diska upp disken som fanns och sen så rakade mamma av mitt hår till lite kortade, underbart nu i denna värmen. Sen efter det så va det dags att raka bort det man hade i ansiktet också, kan ju inte vara ny rakad på huvudet och sen inte i ansiktet, funkarju inte.

Sen efter det så satte jag mig vid datorn och startade igång tvn och tittar på semifinalen i Eurovision Song Contest 2012, mitt program börjar vid 21:55 och det är fråga Olle. Det programmet är riktigt intressant faktiskt. Tänkte ta den sista salladen nu också, är så gott med bara sallad och salladsdressing på, mums mums. Sen lite senare blir det nog lägga sig i ett bad faktiskt och koppla av, inte gjort det på några dagar nu. Alltid gott att göra innan man ska gå och lägga sig, märkt att jag sover mycket godare om jag har badat.

Snart får man börja med att bada utomhus också, det kommer det också.


Nä nu blir det äta sallad och forsätta kolla på tvn.

Följ gärna mig på instagram där jag heter "mittlivsompappa", där jag lägger upp lite bilder då och då. En hel de bilder på Elias och lite så. Det jag känner för.


Ni får ha det så bra tills jag skriver nästa inlägg och det blir nog imorgon.


Godkväll och ha det så bra !

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 20:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 13:07

Tre namn jag lyssnar till:
Löfgren, Lövarn, Emil

Något jag tycker om med mig själv:
Jadu, inget jag kommer på diretk så här.

Något jag inte tycker om med mig själv:
Mina öron och lite andra saker.

Tre saker jag vill ha varje dag:

Min älskling hos mig, cola, härligt väder

Tre saker jag absolut inte kan göra:
Sitta still, koncentrera mig, vara i för små utrymmen

Detta tycker jag om att göra:
Oj, det finns många saker, men skriver några. Åka lastbil, umgås med vänner, umgås med min son, vara med min underbara älskling, vara ute, osv.

Detta vill jag göra just nu:
Åka till älsklingen

Detta är jag rädd för:
Att mista min son och min älskling

Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Humor, lätt att prata med, snäll, omtänksam, osv

Det här tänder mig:
Jadu! Mörkhåriga eller ljushåriga tjejer, ganska stora bröst men helst inte silikon hehe.

Det här gör mig avtänd:
Spya, det är de enda jag kommer på nu

Följande musikstilar tilltalar mig mest:

Dansband

Favoritkläder...
Sommar: shorts, piké eller utan & flip-flop samt keps om det inte är för varmt

Övrligt: Jeans, t-shirt och min Scania tröja o keps

Favoritdoft...
Min älskling

Favoritdjur...
Katt & Örn

Stjärntecken...
Lejon !

Detta äter jag gärna...
älsklingens köttfärssås (eller hennes mat över huvudtaget),Tacos, pizza, MAX,

Dricker helst...
Cola eller mjölk

Bästa godiset...
Choklad och zoo apor

Bästa skrattet...
Jadu, inget jag kommer på direkt nu

TV-program jag gillar...
Bygglov, äntligen hemma, lyxfällan, simpson, efterlyst, jadu listan kan bli lång

Om jag vore ett djur skulle jag vara...
Örn

Så här bor jag:
För tillfället hemma hos min mamma med min son, men jag o tjejen söker eget

Antal döda krukväxter i hemmet...
Jadu, ingen vad ajg vet i alla fall

Min käraste ägodel...
Elias och flickvännen

Något jag vill ha i present...
Jadu, presentkort tror jag och nått som jag kan ta med mig då jag flyttar

Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är...
Ögonen

Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är...
Hela kroppen

Udda förmåga/egenskap...
Jadu, vet inte

Ett bra minne...
Elias förlossning (27/10-10) och då jag träffade älsklingen (7/12-11)

Ett bra citat...
"Ta dagen som den kommer och som om det skulle vara den sista"

En hemlighet jag vet...
Oj, det är en hel del. Men dom skrivs inte ut här.

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 12:46

Då kör jag igång med en frågestund igen, där ni kan ställa alla möjliga frågor och jag svara så gott jag kan på era frågor. Det kan handla om precis vad som helst. Dock så kommer jag har gästlösenord på dom, men dessa lösenord skriver jag i svaret till era kommentarer ni gör, det är för att vissa ej ska läsa dom för det har blivit ett jävla lite för jag har varit ärlig.

 

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 12:30

Nyss hemkommen ifrån pappas jobb, varit där sen halv tio typ.

Varit gött att tjöta med lite folk och samtidigt passat på att sola lite på deras framsida.

Sen kollat då dom bytt däck på en Scania, såklart en V8 också. Mullrade riktigt gött.

Nu blir det slänga i mig lite mat tänkte jag och sen bara ta det lugnt frams till Lilleman ska hämtas på dagis, sen blir det vara ute resten av dagen. Farfar kommer även vara med oss ute och busa lite, alltid trevligt. Blir nog att fota en del tror jag, bilderna kommer upp senare.


Då jag va på pappas jobb så ringde min arbetscoach och jag har troligtvis praktik på ett plock och pack företag här i Borås. Ska på studiebesök imorgon vid elva tiden.

Skriver mer om det imorgon då jag vet mer vad det är och så.

Men det lätt faktiskt intressant, det är packa dvd och cd skivor och liknade saker.

Men som sagt, jag skriver mer om det imorgon då jag varit där och kollat läget.


Dags för att äta lite mat nu tänkte jag och sen ut i det fina vädret.


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 24 maj 2012 09:17

Morsning Korsning !


Idag så vaknade jag av att väckarklockan ringde vid 8:30, Elias hade ej vaknat än.

Han vaknade tio minuter efter väckarklockan ringde, då va det dags att byta blöja och på med kläderna han skulle ha på dagis idag. Fick bli ett par tunna mjukisbyxor och en färgglad piké. Han ville att hans vovve skulle med till dagis idag, men det fick den inte och då blev det är jätte liv på honom. Tog bara honom i famnen och gick ner för trappan och när jag släppte ner honom där nere så va allt över igen, han skrattade och sprang omkring.

Sen så va det iväg till dagis, där så möttes vi av alla barnen som skulle ut och leka.

Så det va bara att in och lämna hans tröja och jacka och lämna över honom till personalen.

Då jag kom hem så åt jag faktiskt lite frukost, jag va grymt hungrig.

Just nu sitter jag och lyssnar på Neradio och njuter av det goa vädret.

Sitter utan tröja och har bara shorts på mig, kan fan inte ha t-shirt.

Blir la att gå ner till pappas jobb lite senare och hälsa på.

Sen kanske fota lite ute i det fina vädret, jag gör så att jag tar med mig kameran då jag går, så får vi al se om det blir några bilder tagna eller inte. Det skulle jag tro.


Ha det så bra tills nästa inlägg jag skriver.

Hej då !

Ovido - Quiz & Flashcards