Livet som pappa

Alla inlägg under april 2012

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 09:53

Nä nu blir det dra sig till bussen som går 10:03, blir först knalleland och sen soc möte (mindre kul dock) men ett måste.

Bloggar då jag har kommit hem!


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 09:52

Nä nu blir det dra sig till bussen som går 10:03, blir först knalleland och sen soc möte (mindre kul dock) men ett måste.

Bloggar då jag har kommit hem!


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 09:28

Tänkte även göra reklam om älsklingen blogg också.

Kanske lite dålig uppdaterad, men det kommer då och då inlägg.

Håll koll på hennes blogg dagligen, så kanske det dyker upp ett eller annat inlägg.


http://eyestokillfor.bloggplatsen.se/

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 09:12

Hejsan !


Jag tänkte göra reklam för min flickväns kompis blogg.

Hon är en ung mamma till en dotter på ett år snart.

Gå jätte gärna in på hennes blogg och läs hennes liv som mamma till sin dotter.


http://takemeforme.blogg.se/

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 08:06

Haha idag vaknade man innan väckarklockan, bara för Elias väckte mig vid halv åtta.

Då tyckte han att vi skulle gå upp och jag hade inget annat val heller.

Just nu sitter han i mitt knä och vi lyssnar på barnmusik på datorn.

Blir att byta hans blöja snart och ta på honom kläderna, för det är dagis för busungen vid nio tiden. Sen har jag lite att göra. Ska till soc möte vid elva tiden och så.

Sen direkt efter det ska jag ut till knalelland för att försöka fixa mina hörlurar som har gått sönder, snacka om surt att ett par hörlurar för 599:- har gått sönder och sina favoriter också. Men hoppas det går lösa. Sen blir det hämta honom på dagis vid 14 tiden, sen direkt ner till stan för det är BVC vid 15 tiden, sen efter besöket där blir det hem till hans gudmor för att hälsa på samt fika lite troligtvis. Får allt hoppas vädret är hyffsat idag, dom sa igår på vädret att det skulle bli regn såklart idag, va förvånad jag blir eller inte.


Nä nu va det slut tjötat för min del, skriver nog ett inlägg lite senare sen.

Nu blir det byta blöja på Lilleman och ta på honom kläder


Ha en fortsatt bra torsdags förmiddag



Hej så länge !



Här på bilden så va Elias bara några minuter gammal, fick precis upp honom i min famn.

 

Av Emil Löfgren - 26 april 2012 00:14

Igår så slutade min besökarstatiskik på 263st besökare på hela dagen. Då känner jag det att det är många som gillar läsa min blogg. Hoppas inte ni bara trycker er in och sen går ut, hoppas ni läser mina inlägg annars är det onödigt att va här.



Men slut tjötat för mig,

Nu blir det lägga sig i ett varmt bad innan man ska klägga sig för att sova.


Godnatt gott folk !

Ta väl han om er där ute!

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 25 april 2012 22:54

Ni kan även följa mig på instagram där jag heter, mittlivsompappa.

Där lägger jag upp ganska många bilder på Elias och vad jag gör på mina vardagar.

Följ gärna mig där, det uppskattar jag.


 

Av Emil Löfgren - 25 april 2012 21:45

La Elias vid åtta tiden idag, han fick välling och han tog den direkt och somnade ganska omgående sen efter han drack upp den. Jag frågade min mamma om hon kunde hålla koll på honom en stund om han vakna eller så, för jag skulle gå ner till Ica Maci för att handla hem lite saker så vi klarar oss fram till fredag. Sen då jag kom hem så va jag verkligen genom svettig. Just nu så sitter jag vid dator och kopplar av och kollar påkalla fakta, som handlar om socialmyndigheterna. Blir en lugn kväll för min del, blir att ta mig ett kallt glas cola strax.

Underbart, va ett par dagar sen nu.

 Sen så blir det lägga sig i ett varmt bad, för nu har vi äntligen fått tillbaka vattnet.
Har varit utan dtet hela dagen, snacka om jobbigt läge.

 Service kontoret hade gjort sönder nån kabel eller vad det nu va.

Nu blir det kolla kvar på kalla fakta och sen lägga sig i badet.


Nästa inlägg kommer komma imorgon då jag har lämnat Elias på dagis.

Ni får ha det så bra tills dess.


Ja juste, glömt berätta en sak.

Kollade besökarstatistiken då jag kom hem nu i kväll, den hade nått 224st läsare bara idag.

Det är ju helt sjukt, trodde inte mina ögon först.

Men det gillas och uppskattas verkligen.


Bildbevis

 

Skapa flashcards