Livet som pappa

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 13:07

Dags att bege sig ner till försäkringskassan för att lämna in lite papper med syrran, blir att ta med sig kameran också, kanske fota lite. Försöka hinna med det innan det börjar regna. . Blir det några bilder så kommer dom upp senare på bloggen. Nån gång under helgen kanske om jag har tid.



Syrran & Elias

 

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 12:55

Hehe, här kommer en bild på då han låg och sov. Snacka om skön stil han har.

 

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 12:12

Kommunen hotas av miljonvite för miljön på Kristinebergsskolan

Borås 2012-04-25 | Uppdaterad 2012-04-25


Nu skärper Arbetsmiljöverket kraven och ställer villkor på förbättringar på Kristinebergsskolan. Om inte förbättringarna genomförs dels till höstterminen 2013 och dels till årsskiftet får kommunen betala en miljon kronor.

Tidigare i vår har Arbetsmiljöverket krävt att alla elever på skolan skall erbjudas läkarundersökning och sagt att om inte skolan saneras kan Arbetsmiljöverket kräva att skolan stängs i januari.
Nu kräver Arbetsmiljöverket att de fukt- och mögelangripna lokalerna i skolan skall vara sanerade och samtliga mögliga och fuktskadade delar i konstruktion och inredning ska vara utbytta före 15 augusti nästa år. Vitet är en miljon kronor.

Ytterligare ett antal åtgärder för att förbättra lokalerna skall dessutom vara genomförda före årsskiftet. I det här fallet utdöms ett vite på 100 000 kronor.

Stadsdel Väster och lokaförsörjningsförvaltningen har lovat att man fram till den planerade ombyggnaden av skolan skall åtgärda miljön i skolan. Det är för att sätta press på detta som Arbetsmiljöverket nu tagit ett beslut där man hotar med vite.
– Trots att ni vetat om problemen och dess omfattning sedan 2008 har ännu ingen sanering påbörjats, skriver Arbetsmiljöverket. Ni har dock vidtagit vissa åtgärder och lovat vidta vissa ytterligare åtgärder.Arbetsmiljöverket finner därför att tiden för förbudet kan bestämmas till den 15 augusti.

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 10:26

Nu är det gröt dags för Elias, sen blir det sova en stund för hans del.
Blir sova lite tidigare idag, för vi blir hämtade lite tidigare också.
Det blir efter ett tiden dom är här ungefär.


Men nu blir det gröt, skriver blogg lite senare.


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 07:30

Det är ofattbart att tro att du redan är 18 månader idag.

Det är ett halv år kvar till två, otroligt asså.

Känns som det va igår du föddes, men det är 18 månader sen.

Jag är mycket glad att jag får vara pappa till just dig, du är verkligen världens underbaraste son. Jag har fått mycket beröm om dig, du sköter dig på dagis, bvc tycker du är en jätte fin kille och kurvan ser bra ut. Sen är det verkligen kul att följa din utveckling i livet,  nu är det fultl ös och spring som bara den. För nån månad sen så kröp du bara omkring.

Tiden gå verkligen fort och utvecklingen går fort också.

Får försöka göra nått speciellt idag, för du blir ju ändå 1 ½ år, det är nått att fira i alla fall.



Här på bilden är du bara några minuter gammal.

Det är första gången pappa får hålla dig i sin famn.

Det ögonblicket va det bästa i mitt liv, minns det som igår.

 

Senaste bilden


 

Av Emil Löfgren - 27 april 2012 07:25

GOD MORGON !!


Idag blev det vakna tidigt tydligen, Elias väckte mig vid sju tiden.

Då ville han ha välling och sen så somande han inte om, just nu sitter han i mitt knä vid datorn.

Vi ska äta lite frukost om en stund, sen blir det massvis med bus.

Sen strax efter tio tiden så ska vi ner till försäkringskassan och fixa lite papper.

Sen blir det ta det lugnt fram till eftermiddagen, då åker vi till Göteborg till älsklingen.

Där vi stannar tills på söndag. Sen åker jag hem och lämnar honom och sen åker jag tillbaka.

Annars idag vet jag faktiskt inte vad som sker, blir nog en hel del bus skulle jag tro, det är så att ha en 18månader unge hemma, fullt ös hela tiden ungefär.

Nä nu får det vara slut tjötat för min del, blir nog att fota lite under dagen, bilder kommer upp på bloggen lite senare. Håll koll !


Sköt om er mina underbara läsare !


Hej så länge !


Skapa flashcards