Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

24/4-12 - Kvällsinlägg

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 22:15

Idag så badade Elias också, han älskar verkligen att bada, tänker ta honom till ett badhus snart. För det kommer han verkligen att uppskatta

Sen efter jag hade badat honom tog jag på honom blöja och pyjamas, för det va dags för att sova för hans del. Han tog vällingflaskan direkt då jag gav honom den i sängen och somnade ganska omgående. Han vaknar nog snart, då vill han ha vällingen. Hoppas han somnar ingen då, dom två nätter han har sovit hos mig nu har det varit lite svårt att somna.

Men det är att han drömmer eller så är det tänderna som är på gång, nånting av det är de.

Kan även vara växtverk också, ska köpa flytade alvedon imorgon till honom så jag har och testa, för ger jag honom flytande alvedon precis innan han somnar och han vaknar ändå på kvällen, då vet jag att det ej är växtverk, då är det tänderna.

Men dom två nätterna då det varit så här så har han faktiskt somnat sen till slut, senaste han somnade va halv ett tror jag. Men då vaknade han vid tolv tiden och ville ej sova, det tog honom 30min att somna ungefär. Men hoppas detta går över snart, men det är så att ha barn. Man får vänja sig och det har jag gjort delvis faktiskt.

Men sen då jag hade lagt honom så satte jag mig framför tvn och tittade på 112 - på liv och död och nu sitter jag och tittar på lyckan i LA på trean. Blir att lägga sig i ett bad ikväll igen, för det är så gött ligga där och koppla av innan man lägger sig för att sova.

Det finns ingen bättre känsla än det faktiskt, jag älskar verkligen bada som ni kanske märkt. Men innan badet blir det kolla klart på mitt program på trean och sen kanske ta mig nått litet att äta


Imorgon så blir det dagis för Elias igen, han trivs verkligen på dagis, jag är så glad att det funkar så bra som det gör och även stolt över honom. Han vekrligen sträcker sig efter dagispersonalen då jag lämnar honom och vill leka med leksakerna direkt.


Men slut tjötat för mig idag.

Nästa inlägg kommer imorgon efter jag lämnat honom på dagis.


Godnatt !

Ta väl hand om er !

Hej så länge !!


Lägger upp senaste bilden på Elias

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards