Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

24/4-12 - Morgoninlägg

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 09:30

Idag så ringde väckarklockan vid 8:15, men då jag vaknade så hade inte Elias vaknat än.

Så jag låg kvar i min säng för att vänta på att han vakna, sen fem minuter efter så vaknade han. Då va det dags för att byta blöja och sen leka lite, för att sen bege sig till dagis.

Då vi kom till dagis så fick jag skylten igen "blöjor slut", snacka om att jag får den hela tiden.

Så jag ringde hans mamma direkt, då sa hon "jag lämnade allt jag kunde då jag lämna, mellan 10-15 blöjor". Då sa jag det att du får ju pengar här nu i veckan, köp dig ett HELT paket då och lämna på dagis så han har. Slut diskuterat. Men då jag hade diskuterat med henne så ringde jag upp älsklingen igen, hon ska iväg till en tjejkompis idag och av henne ska hon få lite saker, inget mindre än en trehjuling till Elias faktiskt, knappt använd. Jätte snällt av henne.

Nu tänkte jag faktiskt äta lite frukost, sen skriva ner jobben jag har sökt på ett papper, det pappret ska jag har med mig till soc mötet sen. Fick precis sms av min kära syster och hon undra om vi ska ut och fota sen. Men då sa jag att jag skulle på mötet vid 11 tiden, men då skulle hon tydligen också på mötet. Vi skulle åka samma buss ner till stan och sen skulle vi ses efter möterna och fota lite i stan eller nått.

Så om det blir några bilder tagna idag, så kommer det upp i ett senare inlägg.



Hej så länge ! ^_^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards