Livet som pappa

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 22:15

Idag så badade Elias också, han älskar verkligen att bada, tänker ta honom till ett badhus snart. För det kommer han verkligen att uppskatta

Sen efter jag hade badat honom tog jag på honom blöja och pyjamas, för det va dags för att sova för hans del. Han tog vällingflaskan direkt då jag gav honom den i sängen och somnade ganska omgående. Han vaknar nog snart, då vill han ha vällingen. Hoppas han somnar ingen då, dom två nätter han har sovit hos mig nu har det varit lite svårt att somna.

Men det är att han drömmer eller så är det tänderna som är på gång, nånting av det är de.

Kan även vara växtverk också, ska köpa flytade alvedon imorgon till honom så jag har och testa, för ger jag honom flytande alvedon precis innan han somnar och han vaknar ändå på kvällen, då vet jag att det ej är växtverk, då är det tänderna.

Men dom två nätterna då det varit så här så har han faktiskt somnat sen till slut, senaste han somnade va halv ett tror jag. Men då vaknade han vid tolv tiden och ville ej sova, det tog honom 30min att somna ungefär. Men hoppas detta går över snart, men det är så att ha barn. Man får vänja sig och det har jag gjort delvis faktiskt.

Men sen då jag hade lagt honom så satte jag mig framför tvn och tittade på 112 - på liv och död och nu sitter jag och tittar på lyckan i LA på trean. Blir att lägga sig i ett bad ikväll igen, för det är så gött ligga där och koppla av innan man lägger sig för att sova.

Det finns ingen bättre känsla än det faktiskt, jag älskar verkligen bada som ni kanske märkt. Men innan badet blir det kolla klart på mitt program på trean och sen kanske ta mig nått litet att äta


Imorgon så blir det dagis för Elias igen, han trivs verkligen på dagis, jag är så glad att det funkar så bra som det gör och även stolt över honom. Han vekrligen sträcker sig efter dagispersonalen då jag lämnar honom och vill leka med leksakerna direkt.


Men slut tjötat för mig idag.

Nästa inlägg kommer imorgon efter jag lämnat honom på dagis.


Godnatt !

Ta väl hand om er !

Hej så länge !!


Lägger upp senaste bilden på Elias

 

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 20:05

                                   

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 17:00

Nyss hemkommen ifrån knalleland med syrran, vi åkte dit direkt efter då jag och syrran hämtade Elias på dagis. Innan vi hämtade Elias på dagis så va vi väg istan och fotade lite.

Jag skulle på soc möte, men den där typen va inte där. Så blir på torsdag samma tid.

Så får jag mina pengar på fredagen, perfekt.

Senare ikväll så ska busungen bada, för det älskar han verkligen.

Nu blir det massvis med bus fram tills det är dags att bada och sen lägga sig.

Skriver inlägg lite senare.


 Bilderna jag tog då vi va i stan, kommer upp i nästa inlägg.


Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 24 april 2012 09:30

Idag så ringde väckarklockan vid 8:15, men då jag vaknade så hade inte Elias vaknat än.

Så jag låg kvar i min säng för att vänta på att han vakna, sen fem minuter efter så vaknade han. Då va det dags för att byta blöja och sen leka lite, för att sen bege sig till dagis.

Då vi kom till dagis så fick jag skylten igen "blöjor slut", snacka om att jag får den hela tiden.

Så jag ringde hans mamma direkt, då sa hon "jag lämnade allt jag kunde då jag lämna, mellan 10-15 blöjor". Då sa jag det att du får ju pengar här nu i veckan, köp dig ett HELT paket då och lämna på dagis så han har. Slut diskuterat. Men då jag hade diskuterat med henne så ringde jag upp älsklingen igen, hon ska iväg till en tjejkompis idag och av henne ska hon få lite saker, inget mindre än en trehjuling till Elias faktiskt, knappt använd. Jätte snällt av henne.

Nu tänkte jag faktiskt äta lite frukost, sen skriva ner jobben jag har sökt på ett papper, det pappret ska jag har med mig till soc mötet sen. Fick precis sms av min kära syster och hon undra om vi ska ut och fota sen. Men då sa jag att jag skulle på mötet vid 11 tiden, men då skulle hon tydligen också på mötet. Vi skulle åka samma buss ner till stan och sen skulle vi ses efter möterna och fota lite i stan eller nått.

Så om det blir några bilder tagna idag, så kommer det upp i ett senare inlägg.



Hej så länge ! ^_^

Skapa flashcards