Livet som pappa

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Emil Löfgren - 23 april 2012 23:12

"Volvo rostar, MAN rasar, Scania är det enda som håller när man gasar!"
 

Av Emil Löfgren - 23 april 2012 22:00

Jag la Elias i sin säng runt åtta tiden, han somnade ganska omgående märkte jag.

Sen så satte jag mig faktiskt framför tvn och tittade på Ola-Conny och Morgan som va i Paris, snacka om att dom ahde värdelös engelska, kände igen mig i den situationen faktiskt.

Sen efter det så kollae jag på "på bar gärning" på sjuan.

Just nu så tittar jag på "karatefylla" på sexan, snacka om sjukt program, men ändå bra.

Sen efter det programmet så blir det faktiskt att lägga sig i ett bad, det va ett bra tag sen jag gjorde det nu, saknat det faktiskt

Måste även lägga mig i normal tid också, för ska upp vid åtta tiden imorgon, för Elias börjar dagis vid nio tiden och sen så ska jag iväg vid elva tiden på möte också, mindre kul dock.

Men nu tänkte jag kolla på programmet och sen lägga mig i badet.


Ni får ha det så bra, sköt om er


Hej så länge !!

Av Emil Löfgren - 23 april 2012 17:41

Elias går omkring på farfars jobb



Av Emil Löfgren - 23 april 2012 17:23

Jag och Elias kom precis hem ifrån att varit nere på farfars jobb en stund, där han sprang omkring och undersökte hela byggnaden ungefär. Han kollade då farfar skruvade lastbilsdäck och det brötade. Men det brydde sig inte han om, det va intressant tydligen. Nu har vi precis landat hemma, mamma/farmor kom precis hem också efter sin arbetsdag. Nu blir det bara ta det lugnt resten av denna kvällen, blir bad för lilleman senare ikväll också, jag tänkte lägga mig i ett bad också efter jag har lagt honom vid åtta tiden. Nu blir det bus fram till badet.


HEJ SÅ LÄNGE !


Kommer även upp en video på bloggen i nästa inlägg, där jag filmade Elias på farfars jobb.

Av Emil Löfgren - 23 april 2012 14:51

99 saker ni ej visste om mig



1. namn - emil löfgren
2. exakt ålder - 21 & fyller 22 den 6 augusti i år
3. vart bor du - Borås, kristineberg
4. bor tillsammans med - mamma och elias (varannan vecka)
5. husdjur - ja, men min katt bor nere hos flickvännen
6. färg på ditt hus - rött
7. när är du född - 6 augusti 1990
8. klass - går ej i skolan
9. vilket år tar du studenten - kommer aldrig ta studenten ^^
10. något jobb - nee :/
11. när ska du sova ikväll - jadu, vet inte exakt tid, då jag är trött
13. duschat idag - ja
14. kramat någon idag - ja
15. pussat någon idag - ja
16. vad har du ätit - cornflakes med jordgubbssylt
17. dagens klädsel - just nu mjukis & t-shirt
19. dagens sötnosar - älsklingen
20. dagens roligaste - elias
21. har du många vänner - en hel del
22. hur många har du kysst - jadu, räknar ej sånt
23. vem kramade du senast - elias
24. hur många vill du ha sex med - eeeh, vilken fråga, min älskling bara ingen annan
25. hur många har varit otrogna med dig - ingen vad jag vet, men jag har varit
27. har du pojk-/flickvän - ja!
28. vem pratade du med i telefon senast - älsklingen29. vem fick du senast sms ifrån och vad stod det - emelie


- favorit;
31. film - fast and furious filmerna
32. låt - dead by april - mystery
33. mat - tacos!
34. dryck - coooola 37. stad - göteborg
38. land - frankrike
39. ämne i skolan - slöjd & idrott
40. år - 2010 & 2011


- senaste;
41. personen du tänkte på - älsklingen & mormor
42. personen du kysste - älsklingen såklart
43. gången du spydde - läääänge sen
44. gången du grät - ett bra tag sen
45. pizzan du åt - i förra veckan
46. gången du var i göteborg - kom hem ifrån göteborg i söndag (igår)
47. gången du var i stockholm - julen 2010
48. gången du var full - länge sen
49. gången du var hög - aldrig varit, kommer aldrig bli !
50. personen som såg dig gråta - minns jag inte


- antingen eller;
51. svart eller vitt - svart!
52. hund eller katt - katt
53. ut och festa eller hemma och mysa - hemma och mysa !!!!
54. tv-spel eller datorspel - båda !
55. singel eller upptagen - upptagen
57. facebook eller dayviews - båda två
58. ragga eller bli uppraggad - ragga, men inte för tillfället, har flickvän !
59. big brother eller paradise hotel - Big brother
60. svart hår eller blont - svart hår
61. blåa ögon eller bruna - blåa
62. choklad eller lakrits - choklad
63. göteborg eller stockholm - göteborg
64. högerhänt eller vänsterhänt - högerhänt.
65. coca coola eller fanta - Coca cola !!
66. pizza eller kebab - beror på vad jag är sugen på, men mest kebab
67. randigt eller prickigt - inget utav de :/
68. älska eller älskas - båda ofc!
69. leva eller dö - leva


70. personer du älskar - mormor, elias, johanna, syrran
71. personer du hatar - finns en del, men tänker inte skriva ut dom.
72. personer som sagt jag älskar dig - en hel del


73. personer du hånglat med inom en 24-timmars-period - älsklingen
74. glassar du ätit på en dag - 5-6st tror jag, om jag ej minns fel
75. festivaler du varit på/ska på detta året - ingen vad jag vet i nuläget
76. gånger du haft minnesluckor - ingen vad jag vet
77. piercingar har du - har inga
78. personer du saknar just nu - mormor och älsklingen
79. gånger ditt hjärta brustit - en hel del gånger


vem:


80. vill du kyssa nu - älsklingen !
81. ska du träffa imorgon - kanske älsklingen
82. sjöng du senast för - mig själv
83. hade du senast en msnkonversation med - syrran
84. spelade du tv-spel med senast - älsklingen
85. vill du ta med på en romantisk resa nu - älsklingen
86. vill du kasta en sten i huvudet på - nämner inga namn så är ingen glömd
87. förtjänar att dö - nämner inga namn så är ingen glömd
89. vill du sova brevid inatt - älsklingen


- vad;
90. gör dig glad - musik, älsklingen elias
91. gör dig ledsen - folk som sårar en och snackar skit
92. vad vill du helst göra nu - vara med min älskling
93. önskar du att du slapp göra - jadu, en hel del
94. vill du ha nu -  många saker, listan kan bli lååååång
95. önskar du dig i födelsedagspresent - presentkort, pengar än så länge
96. längtar du till - många saker, men mest sommaren och då jag och älsklingen flyttar ihop
97. tycker du om dina betyg - nej
98. ångrar du i ditt liv - ganska många saker
99. är det bästa som har hänt dig - då elias föddes 27 oktober 2011

Av Emil Löfgren - 23 april 2012 14:08

Nu är snart tänkte jag laga lite mat till mig och Eli,as, blir inget speciellt direkt.

Det blir makaroner och köttbullar.

Sen vet jag inte vad som händer efter maten, blir ett par timmar bus skulle jag tro.


Nä nu får jag allt starta med maten, det kurrar i magen.

Elias sitter just nu och tittar på bolibompa.


         

Skapa flashcards