Livet som pappa

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

22/4-12 - Kvällsinlägg

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 21:00

Jaha, då är man i Borås igen då.

Det enda positiva är att jag fick tillbaka min son idag i alla fall.

Då jag precis kom utanför min trappa, då kom Elias precis.

Snacka om planerat, haha.

Då han kom upp i lägenheten så va det av med ytterkläderna och så fick han syn på sin favrorit, ingen mindre än faster så klart. Jag stod kvar och diskuterade med Elias mamma lite, vi snackade om att hon ville byta vecka bara för jag har skällt på henne lite.

Det där med att hon lämnar bort Elias för att festa, hennes förklaring va att hennes vänner va barnledig just den helgen då hon har honom, därför vill hon byta vecka.

Men jag ska fundera på saken, men slutar nog med att jag ej vill byta om jag känner mig själv. Men sen så när hon gick så började jag packa upp mina saker jag hade med mig till älsklingen. Elias lekte för fullt med sina leksaker. Han satt i fasters knä då dom spelade kort och ville vara med. Jag fiade med hans vagn lite sen också, satte på lite nya reflexer på den och så. Så nu kommer han verkligen synas då det är mörkt, för han har lysande saker på den. Så som cyklisterna har ungefär, det röda ljuset baktill. Sen då jag hade fixat och donat med det så va det dags för att kvälls bada Elias innan läggdags. Fullt ös i badet och skvätte ner hela mig ungefär. Sen va det dags för välling ch läggdags, han tog vällingflaskan direkt och somnade ganska omgående. Nu för min del blir det att raka av mig håret på huvudet, ska bli riktigt gött faktiskt. Sen blir det bara ta det lugnt resten av kvällen och göra mig lite kvällsmat, det blir kokt korv med bröd.



Här kommer restultatet

(Tryck på bilden så förstoras den)

    

 
 
Ingen bild

sara

22 april 2012 22:37

Eh reflexer nu? det var ju i vintras du skulle behöva reflexer och inte nu när våren är här och det knappt är mörkt på morgonen el kvällen

Emil Löfgren

22 april 2012 22:45

Men det är alltid bra att ha, hade ju det på vintern också såklart.

 
Johanna

Johanna

23 april 2012 15:45

Det är bra att ha reflexer året om :) det uppmärksammar trafikanter
Mer än om man inte har några :) så spelar ingen roll om det är vinter, vår eller sommar
Tänk om vi är ute o går tills det är jättemörkt då?
O vi inte har några reflexer, då syns vi ju knappast . Hehe

http://www.eyestokillfor.bloggplatsen.se

Emil Löfgren

23 april 2012 17:27

Bättre ha reflexer på vagnen året om, man vet aldrig när man är ute och går. Kanske kommer ifrån några nära och kära och det är mörkt, tänk om man ej har reflex då. Det kan gå riktigt illa, så reflexer kan ej vara för mycket på vagnen tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:59


Startade lite morgon kaffe till älsklingen, så hon vaknar till liv på morgonen. Nu är hela familjen vakna, dags för frukost. ...

Av Emil Löfgren - 20 juli 2014 09:21

Härligt det är med sovmorgon, barnen sover fortfarande och även sambon också. Själv ligger man och spelar på telefonen i väntan på att alla ska vakna,åså vi kan äta frukost. Troligtvis kommer sambons mamma hit idag och hälsar på, alltid lika trevl...

Av Emil Löfgren - 9 juni 2014 14:29

Denna låten kommer gå på en hel del studentflak nu i år har jag en känsla utav.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards