Livet som pappa

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 23:45

Nu tänkte jag faktiskt krypa ner i sängen för att sova, men först så ska jag ringa och säga godnatt till min älskling som ej svarar på mina sms, men hon sover säkert redan.

Men ska ringa henne och se om hon svarar.

Min son vill ej sova riktigt hör jag, små gnäller där inne.

Men det är täner på gång så är nog det, blir att ge honom en välling till innan jag går och lägger mig. Sen blir det krypa ner i sängen för min del.

Nästa inlägg kommer imorgon nån gång under dagen


Godnatt gott folk, ta väl hand om er !

Hej så länge !

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 21:00

Jaha, då är man i Borås igen då.

Det enda positiva är att jag fick tillbaka min son idag i alla fall.

Då jag precis kom utanför min trappa, då kom Elias precis.

Snacka om planerat, haha.

Då han kom upp i lägenheten så va det av med ytterkläderna och så fick han syn på sin favrorit, ingen mindre än faster så klart. Jag stod kvar och diskuterade med Elias mamma lite, vi snackade om att hon ville byta vecka bara för jag har skällt på henne lite.

Det där med att hon lämnar bort Elias för att festa, hennes förklaring va att hennes vänner va barnledig just den helgen då hon har honom, därför vill hon byta vecka.

Men jag ska fundera på saken, men slutar nog med att jag ej vill byta om jag känner mig själv. Men sen så när hon gick så började jag packa upp mina saker jag hade med mig till älsklingen. Elias lekte för fullt med sina leksaker. Han satt i fasters knä då dom spelade kort och ville vara med. Jag fiade med hans vagn lite sen också, satte på lite nya reflexer på den och så. Så nu kommer han verkligen synas då det är mörkt, för han har lysande saker på den. Så som cyklisterna har ungefär, det röda ljuset baktill. Sen då jag hade fixat och donat med det så va det dags för att kvälls bada Elias innan läggdags. Fullt ös i badet och skvätte ner hela mig ungefär. Sen va det dags för välling ch läggdags, han tog vällingflaskan direkt och somnade ganska omgående. Nu för min del blir det att raka av mig håret på huvudet, ska bli riktigt gött faktiskt. Sen blir det bara ta det lugnt resten av kvällen och göra mig lite kvällsmat, det blir kokt korv med bröd.



Här kommer restultatet

(Tryck på bilden så förstoras den)

    

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 19:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emil Löfgren - 22 april 2012 14:30

Hur var det ekonomiskt för er då ni skulle få Elias och hur är det nu??

Vi levde på soc då jag och Elias mamma, det gör jag även idag.


Hur löser ni och hur har ni löst det eknomiskt under åren som gått?

Den första tiden levde vi på socialbidrag gemensamt och jag är inte tillsammans med Elias mamma längre. Så jag har min ekonomi själv nu med Elias och hon har sin, alltså på varsit håll.

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 14:07

Vad skulle ni vilja att jag bloggar om, kom gärna med förslag på vad inläggen kan handla om.

Om ni vill veta mer om Elias eller vad det nu är, kommentera gärna eran idé eller tanke.

Har mina små funderingar, men jag vet inte riktigt än.

Det återstår och se vad jag kommer på att skiva om.

Kommer ha frågestund en hel del på bloggen.

Där ni kan fråga vad ni vill och ni får svar på allt.


Ska det vara ett långt inlägg per dag, eller ska det vara några små inlägg om dagen ?
Hjälp mig få mer läsare, det är därför jag undrar vad ni tycker jag ska skriva om.

Ni får jätte gärna länka min blogg till folk ni känner också, så jag får mer läsare.


Skicka gärna denna länk vidare http://elias-2010.bloggplatsen.se , så är ni jätte snälla.

Av Emil Löfgren - 22 april 2012 12:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emil Löfgren - 22 april 2012 12:39

Idag så vaknade jag och älsklingen vid halv tio tiden, eller rättare sagt jag vaknade då.

Älsklingen väckte jag vid tio tiden, hihi lite elakt dock men men.

Det blev frukost direkt då vi vaknade, sen så satte jag mig för att söka lite jobb.

Tydligen ett måste enligt min soc gubbe, men jag vill verkligen ha ett jobb snart.

Men idag så blir det hemresa för min del, tråkigt dock.

Men jag kommer troligtvis hit på torsdag eller fredag igen, kommer sakna min älskling som bara den, tur att mobilen finns så man kan ringa och smsa. Men snart hoppas jag vi har en lägenhet så vi slipper pendla och vara ifrån varandra. Sen har jag hört talas om att det är rally i Kungälv (Rollsbo), det hade jag velat sett. Men hennes pappa ville ej åka dit och det är en bit att gå och buss dit går konstigt, så får la hoppa över det idag. För jag måste ju åka hem om nån timme, tråkigt nog. Får allt hoppas att denna veckan går fort så jag kommer till älsklingen igen. För på torsdag blir det BVC med Elias klockan 15:00, så blir att åka till Göteborg efter det i såna fall eller så åker vi på fredagen, inget bestämt än.

Nån av dagarna blir det i alla fall.

Nu blir det äta lite glass och massvis med cola sås på.

Skriver säkert ett inlägg senare ikväll skulle jag tro.


  Glöm aldrig att jag älskar dig Johanna Hansson, mest av allt !!  


Ta väl hand om er där ute !


HEJ SÅ LÄNGE !

Skapa flashcards